Specifieke vragen Ardeche - omgeving Vallon-Pont-d'Arc (camping Arc&Ciel)
Geplaatst door: Els 
, Datum:
12.04.2026 09:31
Hoi!
We gaan in de zomervakantie naar camping Arc & Ciel Ardeche, heerlijk!
Ik heb een paar specifieke vragen voor de omgeving, wellicht hebben jullie antwoorden:
-Kunnen wij met de e-bike van onze camping naar Vallon Pont d'Arc fietsen en wellicht ook naar de boog? Qua veiligheid en drukte? (kids achterop)
-Kunnen wij goed en veilig naar omliggende dorpjes fietsen zoals Vogue, Balazuc of Ruoms?
-Zijn er échte zandstrandjes te vinden aan de Ardeche bij ons in de buurt? (Heb al wel wat gezocht, maar ook veel kiezels)
-Vanwaar kunnen we goed kanovaren met onze kinderen van 4 en 6? (dus niet te 'ruig' stuk zeg maar)
-We gaan zoals gezegd naar camping Arc & Ciel, deze is onlangs overgenomen door nieuwe eigenaren, heeft iemand recente ervaringen?
We kijken uit naar jullie antwoorden mocht dit lukken!
Daag!
Geplaatst door: Hans 555
, Datum:
12.04.2026 11:26
Wij zitten momenteel daar in de buurt (Pradons) en fietsen kan in die buurten heel goed maar lang niet overal. Er zijn veel oude spoorlijntjes die nu dienen als fietspaden en dat is wel de meest veilige optie. Wij zien ook vaak mensen op de wegen buiten de bebouwde kommen fietsen. Het kan maar veilig is anders, vind ik. Mij is ook wel opgevallen dat de Franse automobilisten rekening houden met fietsers. Maar in principe is heel veel per fiets te doen ook Le Pont d'Arc.
In het hoogseizoen is het natuurlijk veel drukker dan dat het nu is.
De camping ken ik niet dus kan ik ook weinig over vertellen.
Vwb het kanovaren, dat kan overal maar daar ben ik niet zo bekend mee. En zandstrandjes zijn er wel bv. bij Le Pont d'Arc, Verder zijn er camping aan de rivier die hun eigen zandstrandjes hebben. Veel plezier in de vakantie.
Geplaatst door: Mascha 
, Datum:
12.04.2026 12:33
Isla Cool Douce heeft een groot zandstrand.
Fietsen vind ik zelf nooit echt relaxed in de omgeving van Vallon-Pont-d’Arc. Het kan wel en de Fransen houden altijd goed rekening met fietsers maar er zijn ook mega veel toeristen en zeer druk daar.
De meeste zandstrandjes zijn eigendom van campings zoals Camping La Falaise in Balazuc heeft een prachtig wit zandstrand aan de Ardèche maar dat is wel privé terrein. Langs de Ardèche vanaf de Pont Arc zijn ook veel zandstranden maar meer bij campings. Als je wilt kano varen zou ik dit op de rivier de Cèze doen bij Cèze canoe. Die is veel rustiger dan de Ardèche en echt wel heel mooi ook!
Geplaatst door: Jan56 
, Datum:
17.04.2026 22:41
Je kunt via het uitstekende en vlakke fietspad via Ruoms naar Balazuc en Vogue fietsen.
Je kunt ook verder fietsen richting Aubebas.
Bij Balazuc moet je het fietspad wel af en een klimmen maken naar het centrum van Balazuc.
Je kunt ook verder doorfietsen en dan heb je een mooi uitzicht op Vogue.
Wij hebben veel gefietst in de Ardeche en ook langs de rivier de L' Ibie.
Je kunt vanuit Ruoms ook de andere kant op richting Grospierrres en daar waren ze vorig jaar nog bezig met verlenging van het fietspad.
Wat je beslist niet moet doen is vanuit Ruoms de fietsbordjes Vallon volgen. Dit is een erg steile klimmen en afdalen te gevaarlijk.
Geplaatst door: PetraHM 
, Datum:
17.04.2026 23:48
Met een kind van 4 jaar zou ik niet gaan kanoën. Heeft ws nog geen zwemdiploma en zwemmen in stromend water is iets anders dan in een zwembad