Brandstoftekorten Frankrijk
Geplaatst door: Ernst 
, Datum:
22.04.2026 10:20
Hallo, wij willen half mei met de caravan naar zuid-Frankrijk. Nu lezen we over brandstoftekorten in Frankrijk. Zijn er memsen met ervaring? Wij maken met name gebruik van snelwegen om te tanken.
Geplaatst door: ® RonnyS 
, Datum:
22.04.2026 10:57
Geplaatst door: Elfriede 
, Datum:
22.04.2026 11:32
Onze zoon zit momenteel in Frankrijk en meldt ons dat er ( nog) geen tekorten zijn en er ook nog geen lange rijen wachtenden zijn bij de pomp.
Hij heeft ook langs de péage getankt.
De prijs van diesel was langs de snelweg 2,20 euro
Geplaatst door: Herman 
, Datum:
22.04.2026 13:18
Enige tijd geleden werd er een bericht geplaatst over brandstof tekorten. Dit was echter alleen bij stations van Total Energies, en dat kwam doordat deze maatschappij zeer lage tarieven handhaaft, waardoor er heel veel mensen daar gingen tanken, en doordat er door o.a. de paasdagen geen aanvoer was. Dat is nu weer opgelost. Er zijn dus op dit moment net als hier geen tekorten.
Geplaatst door: Ed 
, Datum:
22.04.2026 14:06
Geplaatst door: Marijke 
, Datum:
23.04.2026 09:46
Dat er bij de Total te korten zijn (nog steeds) komt omdat er bij Total gestaakt wordt. Verder niets.
Geplaatst door: Hans 555
, Datum:
23.04.2026 15:28
Wij zitten al een maand in de Ardeche en wij merken nog helemaal niets van tekorten. Ik kan elke dag tanken als ik dat wil en het geduld kan opbrengen. Wij zitten dichtbij een total tankstation en al de tijd dat wij hier zitten kost de benzine € 1,99 en dat trekt veel automobilisten.
Op de tolwegen was het ook geen probleem om te tanken maar hoe dat nu is weet ik niet. Maar ik heb nog geen mensen gehoord die op de tolwegen te maken hebben gehad met te korten.