Spanje-camping.nl wordt gemist
Geplaatst door: PetraHM 
, Datum:
26.04.2026 09:13
Ik vind het enorm jammer dat de beheerders de stekker uit Spanje-camping hebben gehaald. Niet zozeer voor het vragenforum, maar ik mis nu een overzicht van alle campings die er zijn. Zoekmachines op internet geven alleen een aantal gesponsorde sites met vooral grote luxe campings, veelal aan de kust. En daar gaat juist mijn interesse niet naar uit. Zijn er meer mensen die dit zo ervaren?
Geplaatst door: Koen 
, Datum:
26.04.2026 10:02
Ik vind het jammer dat die verschillende landensites niet als 1 site verder gaan. De interesse op deze site loopt immers ook hard terug.
Geplaatst door: conny 
, Datum:
26.04.2026 10:39
Helemaal met je eens.
Ik begrijp het, maar mis de "levendigheid" en informatie wel.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
26.04.2026 11:29
Ik persoonlijk mis de Archies site, waar je de campings als poi-bestand kon downloaden voor je navigatiesysteem. Van vrijwel geheel Europa. De laatste die ik nog heb, van 2022 voor Frankrijk, veroudert snel.
Wij hoeven alleen te weten waar een camping in de buurt is.
Als alternatief gebruiken we soms ook de papieren acsi-gids als we iets meer willen weten.
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
26.04.2026 11:49
@Rob,
Selecteer hier bij locatie "Mijn locatie" en de krijgt de campings te zien in de omgeving waar je bent. Je kunt daarbij ook nog een filter instellen.
https://www.camping-frankrijk.nl/kaart
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
26.04.2026 11:54
@PetraHM,
Helaas niet genoeg bezoekers van spanje-camping.nl en ook bij deze site loopt het aantal bezoekers flink terug. Het is veel werk om de site bij te houden, zowel wat betreft content als techniek. Met het dalende aantal bezoekers wordt het een uitdaging om dit soort sites up-to-date online te houden.
Geplaatst door: Herman 
, Datum:
26.04.2026 13:02
Dat het aantal bezoekers minder wordt is volgens mij een gevolg van het feit dat de omschrijving van de campings nu door ai wordt gedaan. De beschrijvingen zijn hierdoor mooier dan de werkelijkheid, en er staan ook veel onjuistheden in. Vroeger zocht ik mijn campings uit via dit forum, maar nu zoek ik op andere mogelijkheden naar campings, en gebruik dit forum alleen nog maar om meningen te lezen als ik campings heb gevonden die mij wat lijken.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
26.04.2026 13:39
Het Spanje gedeelte was nooit niet veel
Deze site als forum is ook een draak
Iedere x weer je naam ,email ed in vullen
En eenmaal geplaatst geen mogelijkheid om iets aan te passen of toe te voegen
Verder staan er bij veel meningen vd campings berichten van jaren oud
Dus zwaar achterhaalt en niet meer bruikbaar
Maar een alternatief weet ik ook niet
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
26.04.2026 19:42
Jammer dat de bezoekersaantallen terug lopen. Dit is een van de meest complete sites die ik ken. Werkelijk elke camping, groot of klein wordt hier vermeld. Ook de verwijzing naar b.v. Camping Card of de mogelijkheid om filters in te stellen bij het zoeken is heel fijn.
Het forum is jammer genoeg niet meer zo levendiig als in vroeger jaren. Minder discussies of leuke vragen. Vaak alleen maar de vraag naar een camping met allerlei eisen, liefst zo snel mogelijk antwoord en vaak hoor je daarna niks meer. Ik kijk hier nog wel geregeld.
Johan hopelijk kun je de site nog draaiend houden.
Geplaatst door: kea 
, Datum:
26.04.2026 23:03
Toen wij jaren geleden vaak Spanje bezochten, hebben we veel contact gehad met het Spaans verkeersbureau in den Haag.
We kregen veel informatie over de gebieden die we wilden bezoeken en ook een campingoverzicht van alle campings in Spanje.
Mogelijk kun je daar contact mee opnemen. Alles was online
Geplaatst door: ® Susanna 
, Datum:
27.04.2026 15:43
Ben me ervan bewust dat topic starter een andere vraag stelde. Maar vind het toch belangrijk te reageren op de enigszins negatieve teneur in de reacties van een enkeling. Ik sluit me aan bij Marion E. Deze site is voor mij de meest uitgebreide als het gaat om informatie waarvan sommige campings voorzien zijn van foto’s om zo een goed mogelijke indruk te krijgen van wat je verwachten kunt. In één oogopslag is zichtbaar of het een ACSI- dan wel bijv. een OnlyCamp camping betreft. Ook de mogelijkheid om filters in te stellen geeft veel gemak bij het vinden van campings die bij je smaak passen.
Ik ben dan ook erg blij met de inspanningen van de webmasters die ons deze informatie verschaffen en deze site bijhouden om actueel houden. Dank daarvoor!
.
Geplaatst door: ® Annette 
, Datum:
27.04.2026 17:02
Ik vind het ook een hele fijne site. Als ik bijv. een camping tegenkom die me leuk lijkt sla ik hem gelijk op in "mijn campinggids"! Superhandig.
Geplaatst door: ® Carolien@1 
, Datum:
27.04.2026 18:59
Mee eens! Deze website is al jaren één van mijn favorieten! Bedankt Johan en Tineke!
Geplaatst door: ® daphne 
, Datum:
28.04.2026 12:55
@PetraHM, welke zoeksites gebruik je dan? Onderweg gebruik ik vaak Google Maps om campings in een bepaald gebied te zoeken en dan krijg je vrijwel alle campings, ook degene die nergens anders worden vermeld. Staan niet altijd meningen bij maar je hebt dan zoveel meer keuze. Natuurlijk staan de gesponsorde vooraan, maar dan scroll je toch even door of je tikt op een camping in de kaart om de informatie te krijgen. Archies app gebruik ik ook nog veel. Daar staan denk ik ook wel alle campings in vermeld. Als je er een vindt die er niet in staat dan kun je die melden en dan staat ie er bij de volgende update in.
Geplaatst door: marian 
, Datum:
28.04.2026 17:31
Eerder kon ik op het verhaaltje bij de camping een goed beeld krijgen. Nu zijn het lange AI verhalen lijkt het , die ook nog niet altijd kloppen. Dus voor mij neemt de betrouwbaarheid af. De meningen vind ik wel prettig. Maar kijk ook meer bij recente reviews bv google reviews.
Geplaatst door: PetraHM 
, Datum:
28.04.2026 21:51
Ik zoek veel via google maps. Maar omdat er in Spanje (zeker in het binnenland) veel minder campings zijn dan in Frankrijk, voelt het als het zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik ben wel blij met de tip van het Spaans verkeersbureau. Hier vond ik ook links naar sites van natuurparken waar weer wandelroutes op te vinden waren. Voor dit jaar is Spanje plan B (plan A is Schwarzwald en Oostenrijk). We starten begin juni in de Belgische Ardennen, waar we tickets hebben voor een concert in Luik. Daarna laten we het afhangen van de weersvooruitzichten.
Geplaatst door: ® daphne 
, Datum:
29.04.2026 08:26
Goed vooruitzicht PetraHM! Een hele fijne vakantie gewenst!
Wij gaan in juni, na 4 jaar rondtrekken in Italië, ook een rondje Spanje doen. Vertrekken 30 mei en hebben dan 4 weken. We beginnen aan de westkust en dan door het binnenland richting Madrid en dan via Andorra terug. Hoe het precies gaat lopen weten we nog niet, alles op de bonnefooi. Alleen in de laatste week willen we een paar dagen in de Dordogne bij vrienden aansluiten, dat staat wel vast. Voor het onderweg zoeken naar campings gebruik ik het liefst apps zoals ACSI, Google Maps en Archies. Het fijne daaraan is dat door onze zichtbare GPS locatie in die apps, het makkelijk zoeken is en afstand kan bepalen. Een overzichtslijst van campings heb ik dan heel weinig aan.
Voor de reis zelf haal ik veel inspiratie uit Polarsteps voor bijzondere plekken, wandelroutes en eetgelegenheden. Ik ben in 2022 zelf begonnen met bloggen op Polarsteps. Dat je de app ook voor inspiratie kunt gebruiken was even wennen in het begin maar ik merk dat ik die steeds meer gebruik.