Geplaatst door: Jan56 
, Datum:
16.05.2026 08:39
We willen dit jaar de Via Allier gaan fietsen vanaf Nevers tot Langeac.
We reizen met caravan en hebben ruim de tijd en willen ook op een camping dan wat langer blijven staan. Heb op de site Via Allier al wat info gevonden.
Nog meer ervaringen en tips?
Geplaatst door: PetraHM 
, Datum:
17.05.2026 09:27
Misschien kun je iets duidelijker beschrijven wat de bedoeling is. Neem aan dat je de caravan niet achter de fiets bindt…. Maak je dagtochten vanaf een standplaats? Wil je de hele route doen en dan per trein terug naar je caravan?
Ik vind in ieder geval Langeac altijd een hele fijne plek om te verblijven. Al begin jaren 90 kwam ik er met groepen kanoërs voor een trektocht. Ook later met gezin meerdere malen in Langeac gekampeerd. Overzichtelijk stadje met restaurants, terrasjes en een wekelijkse markt. Als je tot Langeac fietst is een ritje met de trein door de Gorges de l’Allier tot Monistrol misschien een idee. Of raften van Monistrol naar Prades.
Als ik het wel heb is het gedeelte van de Allier pakweg tussen Moulins en Saint Pourçain een beschermd natuurgebied. Ooit in Chatel de Neuvre op een camping gestaan van een wat zonderlinge Duitser, was wel een mooi gebiedje.
Geplaatst door: Jan56 
, Datum:
17.05.2026 09:48
Petra mijn ebike heeft geen trekhaak dus...😀.
We willen de Via Allier gaan fietsen en nemen altijd een fietsendrager mee. De caravan zetten we enkele dagen op een camping en fietsen dan een route heen en terug. Als we de omgeving rond de camping hebben gehad gaan we met fietsendrager weer de route oppakken waar we dus tijdens de 1e etappes zijn gekeerd.