Geplaatst door: Maka 
, Datum:
19.06.2026 15:40
Hallo,
Na een aantal jaren Südtirol & Dolemieten (Noord-Italië) willen we weer eens naar Frankrijk.
Heeft iemand ervaring met Corsica?
We houden van bergen, mooie natuur, wandelen, fietsen en gezellige stadjes.
Waar op Corsica raden jullie aan om te verblijven?
We zijn met 2 volwassenen.en zoeken een camping met verhuurmogelijkheden.
Dank alvast voor het meedenken.🤗
Geplaatst door: conny 
, Datum:
21.06.2026 11:05
Corsica heeft alles wat jullie zoeken.
Vanuit 2-3 locaties kun je je hart ophalen (NW, W, ZO)
Wacht niet te lang met de overtocht boeken!
Wij gingen vanuit Livorno (konden de avond tevoren overnachten aan boord, weet niet of dat nog kan).
Wij hebben (ruim 10 jaar geleden) rondgetrokken met de caravan
Tips te over;ga voorlopig googelen, veel plezier.
Geplaatst door: Norah 
, Datum:
22.06.2026 17:59
Hoi,
Ja heb ervaring met Corsica, we gaan dit jaar voor de 4e keer. Voor bergen, mooie natuur, wandelen en stadjes zit je overal op het eiland goed! Fietsen vind ik zelf geen aanrader, tenzij je een deardevil bent op de racefiets ;-)
Waar te verblijven? Tja, wij zijn in Oost, Zuid-Oost, Zuid-West geweest en gaan nu naar noorden. Nogmaals het is overal mooi! Ik denk dat het belangrijker is of je nog een verhuuraccomodatie kan vinden (wanneer willen jullie gaan?) en een overtocht, of gaan jullie vliegen?
Vraag me gerust meer details,
groet Norah
Geplaatst door: Maka 
, Datum:
04.07.2026 07:54
Dank voor zover!
We zijn ons aan het oriënteren voor volgend jaar: juni of (begin) september. Dus tijd genoeg.
Welke maand raden jullie aan?
Welke kant van het eiland is het groenst?
Geplaatst door: Anne 
, Datum:
08.07.2026 08:44
Ik zou juni aanraden. Dan is er nog veel in bloei en fris voordat de zomer en de drukke maanden beginnen.
Geplaatst door: conny 
, Datum:
10.07.2026 15:07
Wij vertrekken graag half mei; rustig, en de natuur op z'n mooist.
De rest is persoonlijk natuurlijk.
Geplaatst door: ® Norrison 
, Datum:
10.07.2026 15:41
Volgens mij vallen we als VvE onder een specifieke regeling die flink wat kosten kan dekken, mits we aan de voorwaarden voldoen. Ik ben onlangs via een tip terechtgekomen op de website https://simpelsubsidie.nl/svve-subsidie-aanvragen/ VvE subsidie . Daar staat stap voor stap uitgelegd hoe je de SVVE-subsidie claimt. Het handige is dat zij ook een rekentool hebben waarmee je vooraf precies kunt zien op welk bedrag je recht hebt op basis van het aantal vierkante meters dat geïsoleerd gaat worden.