Camping ongeveer 750 kilometer van Utrecht
Geplaatst door: Jantine 
, Datum:
20.06.2026 16:32
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met het vinden van een leuke camping op ongeveer 750 kilometer van Utrecht. Ik heb een paar wensen die ik maar lastig te vinden vind. Ten eerste wil ik vlakbij een leuk dorp waar je in de ochtend lekker naar de bakker kan, onderweg een koffietje drinken en bij voorkeur een supermarkt voor de rest van het ontbijt. Iets van water bij de camping zou ook top zijn, een meer, de zee of een lekkere rivier waar je in kan plonsen. Wij houden niet zo erg van hele grote campings, maar als hij op de ideale locatie zit, is het een overweging. Om echt vakantie gevoel te hebben wil ik niet constant in de auto moeten zitten. We gaan met onze twee volwassen kinderen dus animatie hebben we niet nodig. Wel leuke restaurantjes en andere dag tripjes zou leuk zijn. Wie helpt mij aan dit pareltje. Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes,
Jantine
Geplaatst door: Jan 
, Datum:
20.06.2026 17:02
Denk aan de Elzas. Camping in Riquewihr en Ribeauvillé zijn beide prima in orde. Heel mooie omgeving en leuke stadjes in de buurt.
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
21.06.2026 10:00
Kijk ´ns bij Camping de Matour in Matour (ook wel Camping Le Paluet). Houden jullie van wandelen? Dan zit je goed. Je loopt zo vanaf de camping de heuvels in. Naast camping ligt zwembad van de gemeente. Je mag daar gratis in als je op de camping staat. Omgeving is mooi heuvelachtig. Camping is overzichtelijk. Mag ik aannemen dat jullie niet in het hoogseizoen gaan? Dan is het er zeker heel rustig. Naast de camping ligt een meer, maar daar mag je niet in zwemmen. In het kleine dorpje is een bakker, een klein supermarktje en 2 restaurantjes. En een hele uitgebreide Office du Tourisme met veel tips over de omgeving. Overigens een omgeving waar je niet in elk volgend dorpje weer een mooi kasteel hebt. O.a. Cluny, Roche Solutré en wijngebied rond Julienas. Je kunt ook vanuit Macon met trein dagje naar Lyon wat een hele mooie stad is. Op de camping zelf kun je ook iets eten en drinken (categorie snacks).
Of Camping Le Hameau des Champs in Cormatin. Hoewel in een heuvelachtige omgeving kun je hier vrijwel vlak fietsen over oude spoorlijn, o.a. naar Cluny. In de omgeving wijngaarden. Je loopt zo het dorpje in met bakker, klein supermarktje en wat restaurantjes. Op de camping zelf kun je ook wat eten. Zwembadje aanwezig. Omdat je aangaf minder in de auto zitten, misschien leuk om op de fiets te stappen. Je kunt hier ook de fietsen huren. Alsnog kun je andere verder gelegen uitstapjes doen zoals Roche Solutré, Beaune, Dijon, Lyon (met trein), wijngebieden rond Meursault etc.
Plaatsje Cormatin heeft meer te bieden dan Matour overigens. Zo ligt naast de camping een mooi kasteel met mooie tuinen.
Beide plaatsjes zijn vooral landelijk, maar als je voor de absolute rust in het dorpje gaat is Matour wel meer echt een bergdorpje terwijl Cormatin veel levendiger is.
Geplaatst door: Jantine 
, Datum:
23.06.2026 08:41
Bedankt voor de reacties,
Ik ga mij verdiepen in jullie suggesties. Voorpret ;)
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
23.06.2026 11:13
Geplaatst door: marian 
, Datum:
23.06.2026 20:38
https://www.des2rives.com/nl/
Niet te groot, camping aan rivier, plonzen en als beetje meezit qua waterstand ook kayak. Langs de rivier naar het dorp met bakker en supermarktje. In de buurt van grotere stad autun.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
30.06.2026 17:25
Geplaatst door: JanH 
, Datum:
30.06.2026 19:14
Wij zijn nu in Brissac aan de Loire camping L'Etang.
Mooie camping Sites&Payages met ruime plaatsen en fijne zwembaden waarvan 1 overkapt. De dorpen en stadjes langs de Loire zijn erg mooi.
Je bent ook zo in de steden Saumur en Angers