Geplaatst door: NELE
Datum: 01.08.2026 21:22
Hey,
We zitten in Gioux in de Creuse.
Wat moeten we zeker gezien hebben in de buurt?
Toffe plaatsjes, restaurantjes....
Bedankt!
Geplaatst door: Johann
Datum: 01.08.2026 21:33
Al eens bij een office du tourisme binnengelopen?
Geplaatst door: Elfriede
Datum: 01.08.2026 21:35
Beste Nele,
Geen antwoord op je vraag,, neem zelf de moeite om een bureau de tourisme te zoeken om daar de vraag te stellen.
Je moet dan wel uit je luie ( vakantie) stoel komen
Geplaatst door: ® Johan
Datum: 01.08.2026 21:48
Geplaatst door: Nele
Datum: 01.08.2026 21:59
Hey,
Wat een reacties, maar soms is het wel leuk om ervaringen van andere, te horen ipv vvv kantoor.
Toch al bedankt voor wie een eerlijk antwoord gaf.
Geplaatst door: Cornelis
Datum: 02.08.2026 13:37
Wij hebben eens bij Boussac gekampeerd. De omgeving vonden wij erg vlak en saai, wel was er daar een mooie oude kerk/klooster in een park. En veel koeien.
Geplaatst door: Hans030
Datum: 02.08.2026 18:30
De keuze voor de Creuse is neem ik aan gebaseerd op de informatie dat dit een departement is met een zeer lage bevolkingsdichtheid én het is geen toeristische hotspot. Dat heeft als gevolg dat het risico bestaat dat je een aardig eindje in de auto moet om naar interessante bezienswaardigheden te kunnen. Ik zou inderdaad het Office du Tourisme te bezoeken voor zaken in de directe omgeving. Voor iets verder weg gelegen leuke zaken kun je een bezoek aan de steden Limoges of Clermont Ferrand overwegen. Ik ken zelf alleen Limoges en vond dat geen stad die hoog in mijn top X lijstje van Franse steden eindigt. Wel heeft het een aardig centrum, wat winkelstraten en is het leuk voor een lunch en een middagje rondlopen.