Geplaatst door: Labrador
Datum: 25.08.2026 14:45
Een huisdier zonder toezicht achter laten is op 99.% vd campings niet toegelaten
En maar goed ook
Geplaatst door: Mermaidje
Datum: 26.08.2026 14:28
We hebben t weleens vaker gezien dat er stroom onderbreking was. Het Franse stroomnet is gewoon kwetsbaar met die bovengrondse kabels. Een kraan die er tegenaan rijdt, blikseminslag.. t kan allemaal. En dan zijn er dus echt mensen die de hond alleen in de caravan of camper laten. Zou die airco dan weer opnieuw gaan draaien ook? Vele vragen, maar vooropgesteld; echt heel erg dom en vorige reactie volkomen terecht; gelukkig mag het meestal niet.
Geplaatst door: Noren-63
Datum: 27.08.2026 18:26
De caravan-buren zitten van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat buiten, hun airco met hinderlijke zoem staat continu aan met slaapkamerraam open. Ook als ze uren weg gaan staat de airco aan.
Telefoneren doen zij ook buiten voor de caravan.
Er is hier een speciaal tentenveld, waar we met onze Nano-tenttrailer mochten staan, maar de toegang is te steil en te smal.
Het gebruik van elektrische kacheltjes heeft de campingeigenaar liever niet ("slurpt electriciteit") airco-gebruik mag wel.
Dus, tja; vraag ik de buren de airco uit te doen? Voelt voor mij alsof ik hen terecht wijs, zij zouden zelf wijzer kunnen zijn.
Geplaatst door: Fien
Datum: 28.08.2026 09:45
Inderdaad een zeur topic. Niemand slaapt graag met een airco aan, maar in ons geval moet het. Mijn man heeft reuma en door de medicatie heeft hij het met de nacht heel veel last van opvliegers. Wij hebben dan wel een stille airco. Wij hebben ook een vaatwassertje, omdat alles uit zijn handen valt door de reuma en hij heel gevoelig is voor bacteriën Het afwaswater is 9 van de 10 keer niet warm op campings en als men naar het toilet is geweest wast men vaak zijn of haar handen af bij de afwasbakken. Sinds wij het vaatwassertje hebben ligt hij niet meer ziek op bed met hoge koorts en buikloop. Bovendien verbruik je maar 5 liter water. De volgende hetze zulllen de chemische toiletten wel worden....het zou fijn zijn als er eens minder op andere gasten werd gelet. Het interesseert mij totaal niet als mijn buurman tot diep in de nacht aan het borrelen is. Deze man geniet en viert vakantie op zijn wijze. En als je iemand hebt met een huilbaby wees dan extra vriendelijk, omdat deze mensen vaak al op hun tenen lopen. Je kan je altijd wel druk maken over iemand anders.
Datum: 28.08.2026 10:14
Een baby is dan ook geen airco of radio of tv oid
Hadden afgelopen nacht een nieuwe caravan naast ons staan, met een airco ,,Dometic,, deze hoorde je dus in de zeer stille en warme 27,gr nacht absoluut niet
Een niet storende zoem ,meer was het niet,en dan moest je ee direct naast staan
En dus binnen in onze eigen hut helemaal niet te horen
Het kan dus wel,
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
Datum: 28.08.2026 14:22
@Labrador,
De Dometic FreshJet FJZ7 2200W / FJX7 2200W inverter dakairco produceert op maximaal vermogen een geluidsniveau van 63 dB(A) aan de buitenkant. Dankzij de moderne inverter-technologie en een variabele compressor draait de airco echter zelden constant op dit maximale niveau (in Nederland). Hierdoor is het geluidsvolume in de praktijk flexibel. Maar dat is nog steeds goed hoorbaar. Mogelijk stond bij deze kampeerders de airco alleen op ventilatiestand.
Datum: 28.08.2026 16:28
Welke stand geen idee
Maar hun hadden alles gesloten
En bij ons stond alles wat open kon ook open
27gr buiten en 30 binnen bij ons om 07.00 uur
Als ik een airco had gehad had , had hij op koelen gestaan
Btw ben tegenstander van airco gebruik op een camping
Zoek een koelere bestemming , maar dat is 2026 lastig gebleken
En denk dat je als camping klant er niks tegen doet
Het is aan de campingeigenaar het gebruik wel/niet toe te staan
Geplaatst door: Monique
Datum: 02.09.2026 18:55
Inderdaad zijn er campings voor alleen tenten, wij staan nu op een camping voor alleen tenten en vouwwagens; maar er staan meer kleine campers/caravans dan tenten/vouwwagens, vermelding op site is dus helaas geen garantie.
Geplaatst door: Johann
Datum: 07.09.2026 20:34
Gisteren nieuwe buren op camping aan de middellandse zee, kwam zeggen dat ze de airco aanzetten maar als we er last van hadden zouden ze hem uitzetten. s’nachts gebruiken ze hem niet. Zo kan het dus ook. Overigens geen Nederlanders. Misschien moeten campinghouders eens gaan nadenken over stroom afrekenen per kilowattuur. Immers we rekenen hetzelfde af maar gebruiken beduidend minder energie. Maar ik ben waarschijnlijk aan het zeuren.