Geplaatst door: ® Jooltje
Datum: 23.08.2026 11:45
Wij hebben nog niet zo lang een caravan en gaan er nu voor het eerst mee naar Zuid-Frankrijk.
Wij vinden het prettig om onderweg bij een stop even samen koffie te drinken bij een benzinepomp en daar ook naar het toilet te gaan.
Maar kunnen we dat nu ook wel doen en de caravan onbeheerd aan de auto achterlaten?
Hij is dan toch zo af te koppelen en te stelen?
Hoe doen jullie dat?
Ga je dan om beurten koffiedrinken/naar toilet?
Of koppelen jullie de caravan af, waardoor je het disselslot er op kunt zetten?
Want aangekoppeld kun je hem niet op slot zetten toch?
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en tips!
Bedankt vast 🙏🙏
Geplaatst door: scg
Datum: 23.08.2026 13:11
Wij kijken altijd even de situatie aan, als we het niet vertrouwen, gaan we om de beurt even naar het toilet en haal ik dan meestal ook koffie oid. Soms heb je de combinatie in zicht en soms moet je een eind lopen.
Wij hebben een oudere caravan, dat scheelt ook, denk ik altijd. Die nemen ze niet zo gauw mee (hoop ik).
En idd. wel altijd tas met alle belangrijke zaken meenemen.
Geplaatst door: Rob
Datum: 23.08.2026 13:39
Je hebt ook sloten die ervoor zorgen dat je de dissel niet kunt loskoppelen.
Maar daar mag je niet mee rijden, dus dat mag je nooit vergeten als je weer vertrekt.
De andere oplossingen die ik hier al heb horen langskomen zijn dan handiger, zoals apart even naar het toilet.
Je kan natuurlijk ook gewoon in de caravan naar het toilet als je daarin voorzien bent.
En heel veel parkeerplaatsen hebben een apart deel waar je kan parkeren, met een apart toiletgebouwtje.