Campingverhalen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Wim 
, Datum:
04.01.2005 11:28
Misschien leuk om eens wat verhalen te plaatsen van bijzondere belevenissen/gebeurtenissen op een camping in Fr.
Hierbij mijn verhaal:
"ongeveer 12 jaar geleden waren wij op camping "Val de Bonnal" in Rougemont en kregen een plekje toegewezen voor onze tent op een vrij groot, drassig veld aan het riviertje. Op een ochtend stopt er midden op het veld een dikke BMW, waar een man uitstapt die een enorm geweer uit zijn kofferbak haalt. Hij loopt over het veld en inspecteert de molshopen, waarna hij plaatsneemt op een meter afstand van een hoop. Opeens gaat de trekker over en haalt hij een dode mol uit de hoop. Dit herhaalt zich meerdere keren. Mijn kinderen toen ongeveer 7, 5 en 3 jaar werden werkelijk doodsbang. We zijn spontaan gevlucht."
Geplaatst door: JanZ
, Datum:
04.01.2005 21:19
Wim volgens mij gebeurd dit nog steeds .
Wij zijn twee jaar geleden op Moulin de la Borde geweest en daar schoot de eigenaar ook de mollen met een groot dubbelloops jachtgeweer naar de eeuwige jachtvelden.
Volgens hem was dit de enige efficiente manier om er van af te komen.
Groetjes Jan.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
06.01.2005 11:14
Afgelopen jaar kampeerden wij in de Gard. Wij lagen lekker te slapen in onze caravan, toen ik wakker werd door gekriebel op mijn gezicht. Ik dacht, dat "die vlieg" zo wel weg zou gaan, maar hij bleef kriebelen en dus ging ik even met mijn hand langs mijn gezicht. En wat ik toen voelde...ik krijg er nog kippevel van! Er zat een groot, hard aanvoelend ding op mijn gezicht. Ik vloog overeind en , deed een lampje aan en zag een enorme sprinkhaan van zo,n 10 cm. op mijn slaapzak zitten. Ik porde gillend mijn snurkende man wakker, die knorrend zijn ogen even opendeed, geen sprinkhaan zag en zich mopperend weer omdraaide om verder te slapen. Ik had me intussen in het wc-hok in onze caravan opgesloten en wilde er pas weer uitkomen als mijn man dat enge beest had gevangen en uit de caravan had gegooid. Mijn man zei, dat ik niet moest zeuren en er zat dus niks anders op dan zelf het beest op te sporen(die was zich natuurlijk ook rotgeschrokken van mijn gegil en had zich dus uit de voeten gemaakt...). Ik dus weer voorzichtig dat hok uit en al snel zag ik "het monster" op de rand van de deur zitten. Ik weer gillen natuurlijk en mijn man kwam toen eindelijk z'n bed uit om het beest te vangen en buiten de caravan te zetten. De volgende ochtend, toen ik buiten kwam, zaten onze Nederlandse buren al aan het ontbijt. Ik vroeg ze of ze die herrie nog hadden gehoord bij ons. Toen vroeg de buurvrouw of we de herrie bij hun nog gehoord hadden die nacht: er zat namelijk een joekel van een sprinkhaan bij haar man op z'n gezicht en omdat hij doodsbang was, heeft zij de sprinkhaan met de koekenpan moeten vermoorden....
Geplaatst door: monique
, Datum:
06.01.2005 12:16
Tijdens onze eerste kampeervakantie, nu 14jaar geleden, hoorden we 's avonds laat achter in onze gehuurde bungalowtent een soort van schuivend, slepend geluid. En......het kwam langzaam maar zeker dichterbij! Wij zaten elkaar met grote, verbaasde en eerlijk gezegd wat angstige ogen aan te kijken. Wat kon dit toch zijn??? Op een gegeven moment naderde het (in onze fantasie inmiddels ENORME) beest door de garderobenis tussen de 2 slaapcompartinenten het leefgedeelte, waar wij (inmiddels met de voeten omhoog) zaten. Dapper als wij waren, trok mijn man met de bezem het gordijntje opzij, en ik scheen met de grote electrische lamp de garderobe in en...........niets! Helemaal niets te zien. We stonden voor een raadsel. Ik besloot ook even in ons slaapcompartiment te kijken, met de gedachte dat daar toch ergens achterin een flinke bult in het grondzeil te zien moest zijn, waar het bewuste monster zich bevond. Ik open de rits, stap op mijn sokken de slaaptent in en.......stond bovenop een enorme bult!!! Ik kan jullie wel vertellen, ik hing bijna aan de nokstokken van schrik en afgrijzen! Het monster kwam toen wel voor zijn doen vlot tevoorschijn. Wat het was???
Een enorme pad! Ik had twee handen nodig om het beest op te pakken en buiten de tent te zetten, waar hij al schuivelend onverstoorbaar zijn weg vervolgde.....
Geplaatst door: Henry 
, Datum:
06.01.2005 15:39
Wim, hier komt ie.
Beginjaren negentig.Wij tweetjes, kleine Peugeot en kleine aanhanger.Grote tent en té veel bagage.
We komen begin Augustus aan bij een camping, pal aan de Middellandse zee.Niet gereserveerd, toch even vragen....Ja er is nog een plekje, rest is besproken.
Nou dan doen we dat. Alleen, we kunnen er nog vijf dagen staan, want dan komt de reserveerder voor deze plek.Alles opgezet, mooi warm weer, prima camping.
Het bevalt ons wel en het is jammer dat we na vijf dagen weg moeten.Ik ga even vragen of we niet alsnog kunnen blijven.Jawel hoor, maar dan op een andere plek.
Aan de andere kant van de forse camping.We doen het.
We smeden een plan om zo soepel mogelijk van de ene naar de andere plek te komen.
Zondagmorgen, het is al vroeg warm, erg warm.
Alle bagage in de Peugeot gepropt en op het aanhangertje.De tent breken we niet af, nee met behulp van twee Nederlanders en twee Franse buren brengen we hem naar de andere plek.Dus elk binnen in de hete tent aan een stok en lopen maar.Tochtje van bijna tien minuten.Veel hilariteit en vooral zweet is het gevolg.We zijn er.Snel wordt de tent weer vast gezet en ingericht.Natuurlijk worden de hulpverleners beloond met enkele koele pilsjes.
Het gezelschap vertrekt en we zijn blij dat deze operatie gelukt is.Alain, de baas van de camping komt een uurtje later even kijken hoe het bevalt.Nou prima joh!!!Maar Alain kijkt bedenkelijk, hij verteld ons dat we het lege plekje aan de andere kant van het pad hadden moeten hebben.Want ook dit plekje is besproken en de volgende dag komt de rechtmatige bezitter van deze plek.Met een rood hoofd van schaamte, warmte en bier, moet ik de gang weer maken, naar de vorige Nederlandse en Franse buren.Die lagen op het strand bij te komen van de warme klus.
's Avonds, toen het enigszins was afgekoeld hebben we de truc nog eens moeten herhalen.Gelukkig was de afstand toen slechts 15 meter.Moraal:Luister goed en lees de nummerbordjes heel goed.
Verder nog een prima vakantie gehad en dit verhaal is nog menigmaal verteld, in de bar en later ook thuis.
Geplaatst door: Frans.M 
, Datum:
06.01.2005 15:52
Mijn verhaal.
Ik weet het nog als de dag van gisteren, maar het is al weer 26 jaar geleden.
Wij een totale groep van 11 mensen arriveerden in Spanje aan op een camping in de buurt van Pals in het hoogseizoen (juli) om 10.30 uur.
Maar zoals het tegenwoordig steeds meer voor komt "camping complet".
Aangezien het al laat was zijn we een stukje terug gaan overnachten op een bospad.
Ik mijn stretser uitgeklapt, slaapzak erop en knorren maar.
Later in de nacht werd ik wakker door dat er iets aan mijn gezicht zat te snuffelen, ik deed mijn ogen open, en wat zag ik tot mijn verbazing "EEN ZWIJN".
Ik gaf een brul en dook weg, maar het zwijn dook ook gelijk van schrik het bos in.
Nu kan ik er wel om lachen.
Het enigste wat ik er aan heb overgehouden is dat ik dit nooit buiten in de natuur slaapt, en dat ik er wel eens aan terug denkt.
Gr. Frans
Geplaatst door: jan
, Datum:
02.03.2005 21:06
Loneranger, hier heb je al een paar verhalen!
Geplaatst door: ® LoneRanger 
, Datum:
02.03.2005 21:35
Niet gezien Jan, ik zal Johan vragen mijn topic te verwijderen.
Geplaatst door: Margreet
, Datum:
02.03.2005 21:41
het zal in 1985 zijn gewest. We stonden op een camping in Vias.
Er waren een eindje verderop Nederlanders komen te staan met een alpenkreuzer.
Waarom is mij nooit duidelijk geworden maar ze hebben de scheerlijn van de noklat van de vouwwagen vast gemaakt aan de tekhaak van de auto.
De volgende ochtend zitten wij aan het ontbijd en wil de eigenaar van de vouwwagen in zijn auto weg rijden. Wat we toen zagen was meer een komische film. Het hele tentdoek kwam achter de auto aan en het frame van de vouwagen bleef staan. Wij lagen in de deuk van het lachen. Helaas was het voor de kampeerder einde vakantie want hij is nog dezelfe dag vertrokken.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
03.03.2005 09:06
Margreet :typisch voor sommige mensen;ik zou geholpen hebben met die mensen;jij deuken.bah
Geplaatst door: ® Mieke 
, Datum:
03.03.2005 09:34
Nou Margreet, ik lig nu ook in een deuk, en ik ben er niet eens bij geweest! Wij hebben ook een Alpenkreuzer, dus ik zie het zo voor me!
Geplaatst door: ® Mieke 
, Datum:
03.03.2005 09:40
Wij waren voor het eerst in Frankrijk, (1998) in Cormoranche, daar gingen twee Franse Familie's met elkaar op de vuist! Volgens mij was het een kinderruzie, waar de ouders zich mee gingen bemoeien. Er hing een grimmig sfeertje bij het toiletgebouw, alwaar het te doen was. Een hoop gegil, en even later arriveerde de ambulance, die een meneer afvoerde. Ik zat met de kinderen bij de zandbak, op kijkafstand, dus ik ben gauw met de kinderen naar onze vouwwagen teruggegaan, met het hart in mijn keel. Was behoorlijk beangstigend! Heb de afloop dus niet meegekregen.
Geplaatst door: ® jeanet 
, Datum:
03.03.2005 11:17
In zijn jonge jaren ging mijn man met zijn vrienden naar Spanje op vakantie. In een supermarkt vroegen ze naar aardappelen. Maar helaas, dat werd niet begrepen. Na veel handen- en voetenwerk begreep men het nog steeds niet. Zegt mijn man ten einde raad in dialect:"ik mot petatte hebbe". Aha, zegt de winkelbediende: "patatas".
Geplaatst door: ® Johan uit Huizen 
, Datum:
03.03.2005 13:03
Dit verhaal heb ik zelf niet bewust meegemaakt, ik was ongeveer 7 jaar oud.
We stonden in duitsland op de camping in het sauerland, we kwamen daar voor de 3e keer. Mijn ouders hadden inmiddels de nodige mensen leren kennen op de camping waarvan er vele elkaar al van eerdere zomers kenden.
's Avonds zat deze club, ongeveer 10 volwassen gezellig bij elkaar nog wat te drinken en te kletsen toen iemand zijn oog liet vallen op een klein 2 persoonstentje. Dit tentje werd "bewoont" door een jong stelletje. Doordat het tentje naast een lantaarnpaal stond kon iedereen duidelijk de schaduwen zien van de jongelui in het tentje. Het stelletje was druk doende de liefde te bedrijven. Mijn ouders en hun vrienden zijn toen zachtjes in een kringetje om de tent gaan staan. Toen het stelletje klaar was met het bedrijven van de liefde werd er een applaus gegeven door de toeschouwers.
De volgende morgen, toen de eerste van de toeschouwers wakker werd, was het stelletje, inclusief tentje, vertrokken.
Misschien nog wel een tip voor degene die op dit forum een vraag had gesteld over sex op de camping.
Geplaatst door: ® renate 
, Datum:
03.03.2005 16:53
In aug. 1999 waren mijn man en ik een weekje in Normandie, o.a. om de zonsverduistering mee te maken. Dit fenomeen had een heel rare invloed op een stel in het tentje tegenover ons. Het was bij hun alles of niets. Het niets bleek op een nacht. Wij werden wakker van een enorm gekrijs. Madame ging door het lint en dit heel letterlijk, want de volgende morgen lag de complete inhoud van het tentje incl. monsieur en scheerlijnen buiten de tent. De tent zelf was ingestort en aan flarden gescheurd. Was madame misschien een weerwolf? Geen idee, maar ze gingen wel innig verstrengeld en heftig zoenend de camping verlaten!!
Geplaatst door: sonja 
, Datum:
03.03.2005 17:06
Hey Wim dit is een leuk item zeg ik heb wel leuke verhalen maar geen zin om heel uitgebreid te vertellen dus even in het kort; wat dacht je er van als je 's nachts wakker wordt in je vouwwagentje van een heftig gehuil van je 4 jarige zoon en hem niet kan vinden in zijn bed wij zoeken met onze slaperige kop, wij in paniek want wat zou er zijn en hij maakt iedereen wakker natuurlijk, we vonden hem onder de vouwwagen, hij was tussen de binnentent en zijkant vouwwagen naar buiten gerold, dit was het laatste jaar met de oude roadmaster voor ons.
Op een ander vakantie stonden onze overburen, met een grote tent op een hele mooie plek, wij jaloers maar.....toen begon de ochtend er na om 7.00 uur de sproeier van het weiland....hahahaha leuk alles zeiknat, we hebben ze wel geholpen hoor.
Ik reed dus ook een keer weg om boodschappen te doen, een kabaal...bleek het de hibachi barbecue te zijn die ik er de avond ervoor had onder had gezet, toch gek dat hij het hele pad mee was gesleept, ik schaamde me rot.
Tsja en dan natuurlijk het gechagerijn met opzetten van de nieuwe alpen kreuzer, we hadden bijna echtscheiding dus ik had hem tekoop gehangen in het toiletgebouw...man wist van niets maar we hebben hem wel lekker verkocht op de camping, hahaha ik had er eerlijk bij verteld dat het een pest ding is om op te zetten, maar ze vonden bij blijbaar blond, ben nog nooit zo fijn (met voeten op dashboard hele auto afgeladen) naar huis gereden, wat een K...ding en wat een opluchting.
Zo dit was het ff voor het eten!
Geplaatst door: ® Eveline 
, Datum:
03.03.2005 20:14
Ik moet al weer lachen als ik er aan terugdenk.
Ik was met mijn man, toen nog mijn vriendje, met de auto van mijn ouders in Duitsland op vakantie (1991 ofzo). Eerste keer kamperen, eerste keer met de auto, heel spannend allemaal. Op een ochtend wil de auto niet meer starten. Al snel hulp van een Nederlander, die er niet uit kwam. Toen kwam er zo'n stereotiepe Duitser met bierbuik aan en bood ook zijn hulp aan. Hij haalde van alles onder de motorkap vandaan (ik raakte al lichtjes in paniek, dit kon wel eens de laatste keer zijn dat ik de auto van pa en ma meekreeg), maar kon het niet vinden. Toen hij na ruim een uur voor de zoveelste keer vroeg of ik nog eens wilde proberen te starten zag ik het ineens letterlijk voor me: ik was vergeten de chip van de startonderbreker op het dashboard te gebruiken. Die Duitser hebben we maar een lekker pilsje aangeboden, maar we wisten toen nog niet dat hij vaste klant op de camping was en iedereen mekaar daar zo'n beetje kende. Want toen wij dan eindelijk wegreden met de auto werden we overal hartelijk nagelachen. Het werd nog een hele leuke vakantie!
Geplaatst door: margriet 
, Datum:
04.03.2005 13:04
iedereen maakt natuurlijk wel eens iets leuks mee, wij natuurlijk ook.
jaren geleden overnachten wij op de terugweg van Frankrijk in Rüdesheim. Met onze 4 kinderen in de vouwwagen. Midden in de nacht werd ik wakker, ik zag mijn man druk doende aan het voeten eind. Er was een jongen, vreselijk dronken, en die wou bij ons slapen. Hij had het voeteneind al opengeritst en was al half binnen. Mijn man duwde hem naar buiten al zeggend dat hij verkeerd was. De jongen hield stug vol en wou naar binnen. Mijn man zei dat er een baby lag te slapen, toen hij dat zag liet hij zich naar buiten duwen en vervolgde zijn weg, naar een tegenover staande vouwwagen. Deze was echter van mijn zus. Ook hier probeerde hij naar binnen te komen, wat niet lukte. De volgende dag zag ik steeds deze beelden weer voor me en we hebben er nog vaak om gelachen.
Ook waren we op een camping in Zuid Frankrijk, toen we midden in de nacht wakker werden van lawaai. Mijn man uit het raampje van de caravan kijken, jawel politie met zwaailampen kwamen onze kant op. Een heel peloton ME liep er vooraan. Een fransman werd opgehaald, die achter ons stond, vanwege dronkenschap en mishandeling. Wat een vertoon zeg op een camping. De volgende morgen was hij er weer. Zei niets en was aan het inpakken.
Geplaatst door: Johanna
, Datum:
04.03.2005 14:09
Het is al weer lang geleden, maar als ik eraan terugdenk, komt er weer een grijns op mijn gezicht. Mijn vriend(= nu mijn man) en ik, begin twintigers, gingen in de eend naar Frankrijk; we gingen kamperen met een tent, die we van mijn schoonmoeder geleend hadden: de tent was een zogeheten "sta-quick",in die tijd iets nieuws op tentengebied. Mijn vriend wist wel, hoe hij 'm op moest zetten... Na een lange reis kwamen we moe op de camping aan, het was een uur of vijf in de middag. De lucht zag er niet veelbelovend uit:dikke regenwolken, echt Juraweer. De overbuurman op de camping zat alles rustig vanuit zijn luie stoel te bekijken. Mijn vriend pakte de tent uit de auto, spreidde het tentdoek uit en kroop toen met een hele zooi stokken in de tent. Ik zag eerst een bobbel naar de ene hoek gaan, toen naar de volgende hoek en zo naar allevier de hoeken. De bedoeling was, dat je dan vanuit het midden de tent als een soort parapluie omhoog kon duwen en klaar zou kees zijn.... Ik riep naar mijn vriend, dat hij op moest schieten, omdat het elk moment kon gaan regenen, en toen kwam gelukkig de tent overeind en kwam er een bezweten vriend naar buiten. Op hetzelfde moment begon de overbuurman onbedaarlijk te lachen en wat bleek: de tent stond binnenstebuiten, de gordijntjes wapperden aan de buitenkant. Ik kon m'n lachen ook niet meer houden, maar m'n vriend vond het niet zo leuk, temeer omdat het intussen ook begon te regenen. We hebben toen als een haas de heleboel maar weer in de auto gegooid en zijn die nacht in een hotelletje gaan slapen. De volgende ochtend scheen het zonnetje weer en hebben we in alle rust ons tentje opgezet.
We hebben nu al jaren een caravan, maar wat gebeurde er de eerst keer met de voortent...???? Juist, die werd binnenstebuiten opgezet...! Wat heb ik gelachen, zeg!
Geplaatst door: Edgar
, Datum:
04.03.2005 14:23
"Vorig jaar was ik bij de Pyreneeen, weet je wel, daar in de buurt. En toen was ik, weet je wel, dat je wandelt en zo, weet je wel. Door de bergen en toen was ik op de top, zeg maar, min of meer en toen moest je weer naar beneden... Lachen, jongen... En dat je zo naar beneden gaat en zo met één voet dat je zo net niet uitglijdt, weet je. Lachen jongen... En dan had je zo beneden, had je daar zo'n, zeg maar zo'n riviertje, weet je wel, lachen jongen... En daar was dan zo'n bushalte d'r bij dus, dacht ik, ga ik met de bus terug, weet je wel, want je hebt zere voeten hoor, lachen jongen. En toen was ik op de bus, stond ik te wachten, en toen kwam die bus... nou ik heb zeker, nou jongen, wel vier en half, wel vijf uur staan wachten, jongen. Lachen jongen, dus die bus die kwam helemaal niet... "