Waar kan ik onderweg naar Frankrijk het beste benzine tanken? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Werner
, Datum:
26.02.2005 22:21
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar zuid-Frankrijk toe,nu vragen wij ons af waar je het beste kunt tanken,dat Luxemburg goedkoop is weet ik,maar is het ook de moeite waard om in Frankrijk van de autobaan af te gaan om te tanken?AUB graag tips.
Geplaatst door: René
, Datum:
26.02.2005 22:35
Nouw... Ik denk dat je met de extra kilometers de paar centen dat het goedkoper is wel weer kwijt bent. Om nog maar te zwijgen over de extra tijd dat het kost...
Geplaatst door: ® Tara
, Datum:
26.02.2005 22:45
Werner , mag ik je verwijzen naar een eerder geplaatste topic door Petra op 21/02/2005 met als onderwerp: " benzinestations België " je kan er alle info betreffende 'tanken' vinden. groetje, Tara
Geplaatst door: anie
, Datum:
26.02.2005 22:47
dat ligt eraan waar je in nederland woont en waar in frankrijk je heen wil
Geplaatst door: anita
, Datum:
26.02.2005 22:56
Ik zou ook niet van de tol afgaan. Er wordt op de tolwegen vaak aangegeven, vlakvoor een takstation , welk tankstation verderop zitten met het aantal km. We reden een keer met vrienden en die moesten hoognodig tanken en de eerstvolgende tankstation duurde te lang. Wij vd tol af, en dan welke kant zouden we opmoeten, links, rechts. We konden in het eerste plaatsje geen benzinestation vinden, doorgereden weer niet. Een ramp was het,en het kostte een hoop tijd, gelukkig kwamen we langs een supermarche war onze vrienden konden tanken. Sinsdien tanken wij altijd op tijd.
Geplaatst door: Anja
, Datum:
26.02.2005 23:08
Wij zijn ook een keer van de tol afgegaan om te Tanken. Na lang rondgereden te hebben vonden we pas een benzinepomp. Dit doen we dus nooit meer.
Geplaatst door: Henk
, Datum:
27.02.2005 00:00
Ik zou er niet speciaal voor van de tolweg afgaan. Langs de tolwegen worden vaak wel overzichtjes gegeven van de prijzen van benzineleveranciers die zich de komende kilometers langs de snelweg bevinden. Onderling wil het nog wel eens verschillen. En het loont de moeite daar op te letten. Als je dan toevallig toch van de snelweg af bent, dan kun je vaak goedkoop tanken bij de stations die op het parkeerterrein van een intermache zitten.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
27.02.2005 09:33
Benzinestations bij de grote supermarkten zijn wel een stuk goedkoper. Let alleen wel op dat als je een caravan achter de auto hebt het soms bijna onmogelijk is om uit het station te komen vanwege de nauwe kassa waar je langs moet rijden en de daarna bijna onmogelijke draai die je dan vaak moet maken om weer op de uitrit van het winkelcentrum te komen. Met de caravan erachter maken wij geen gebruik meer van deze benzinestations. succes
Geplaatst door: ® jeanet
, Datum:
27.02.2005 10:15
Onderweg naar onze bestemming gaan we hierop niet bezuinigen. We willen gewoon zo snel mogelijk op de camping zijn. Maar tijdens ons verblijf tanken wij altijd bij een supermarkt. Dat scheelt toch wel wat en boodschappen moet te toch doen.j
Geplaatst door: sas
, Datum:
27.02.2005 10:27
wwar je ook op moet letten is dat je niet in luxemburg gaat tanken, wat een ellelange rijen daar zeg, kost je minstens een uur!!!!!! let wel op dat op de laatste 75 a 100 km voor de grens met luxemburg geen tankstation te vinden is. wij hebben al een paar keer net op het nippertje een benzinestation kunnen bereiken. dan zit je echt niet lekker in de auto kan ik je verzekeren. sas
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
27.02.2005 11:03
Aan de pomp!!!!!!!!!!!!!!!!! Sorry kan het niet laten.
Geplaatst door: Jacob
, Datum:
27.02.2005 13:23
Maak gebruik van de ANWB rote kaartjes. Daarop staan de meeste benzinepompen aangegeven en let ook op de borden langs de snelweg. Het scheelt soms een paar eurocenten per liter en met een caravan erachter scheelt er weer een hoop. Alle beetjes helpen nietwaar.
Geplaatst door: Rob Ploum
, Datum:
27.02.2005 14:07
Hallo Werner, Direct achter de tunnels van Lyon (richting zuiden) op de A7 het éérste tankstation (Elf) kun je goedkoper tanken dan elders op de autoweg, dit komt denk ik omdat hier ook de rafinaderij ligt! Groetjes Rob Ploum.
Geplaatst door: Trudy
, Datum:
27.02.2005 14:44
Op de meeste tolwegen staat bij het begin of bij je oprit een overzicht van de aanwezige tankstations met de prijzen en afstanden erbij. Even opletten dus en je weet meteen bij welke je het goedkoopst uitbent en of je die nog kan halen met de inhoud van je tank.
Geplaatst door: Trudy
, Datum:
27.02.2005 14:46
En nog even over luxemburg, wat denk je wat het aan benzine kost als je een uur met een stationair draaiende moter in de rij staat. En je auto uitzetten en iedere keer starten voor een meter vooruit kost ook een hoop benzine.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
27.02.2005 14:47
Tijdens je vakantie op zoek gaan naar het goedkoopste tankstaion lijkt me helemaal te gek om los te lopen. Gewoon doen als je tank zowat 3/4 leeg is zou ik zeggen. Op de meeste autoroutes staat aangegeven met borden over hoeveel kms de volgende tankstations gelegen zijn, soms zelfs met vermelding van de prijs. Gewoon thuisblijven en uitstapjes met de fiets is misschien een goed alternatief?
Geplaatst door: Huub
, Datum:
27.02.2005 16:06
Gewoon in luxumburg bijtankan kunje tevens een stop maken.Er liggen diverse tankstations in luxumburg op de snelweg . In Frankrijk op de snelweg want om +/- 40 km heb je een tankstation. Als je op de plaats van bestemming bet kun je goedkoop bij de super machee's tanken .
Geplaatst door: Adrie
, Datum:
27.02.2005 16:07
Ik ga al jaren van de peage af om te tanken,dit scheelt al gauw ongeveer 8 cent per liter dus op 50 ltr is dat zeker de moeite waard.
Geplaatst door: Arie
, Datum:
27.02.2005 17:13
Als je in Luxemburg wilt tanken en niet in lange rijen wilt staan dan kun je overwegen om bij Arlons de E411 te verlaten en de N81 naar Longwy te nemen. Deze weg is grotendeels 4 baans en je komt via de A30 boven Metz weer op de "normale" route naar het zuiden uit. Als je net de Franse grens overbent bij Langlaville sla je af en neem je de N18. Je komt dan 2x bij een rotonde (rechtdoor) en vervolgens kom je op een splitsing waar je rechtsaf naar Longlaville (Frankrijk) gaat en links af de N5 op en rij je Luxemburg in. Nadat je linksaf bent geslagen staan een stuk of 6 tans stations. Het is niet meer dan 2 of 3 km van de route. Kijk maar eens op www.mappy.nl - Route Arlon (Belgie) naar Longlaville (Frankrijk).
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
27.02.2005 20:08
Machee's zijn dat hollandse hakbijlen?????