Waar kan ik onderweg naar Frankrijk het beste benzine tanken? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: mariaK
, Datum:
27.02.2005 20:25
http://r.sobieski.free.fr/Data/fr.pdf Dit is een kaart met benzinestations minder dan 2 kilometer van de snelweg af. Het is helaas een exemplaar van 1999, maar het gaat om benzinestations bij grote supermarkten, dus die zullen over het algemeen niet zomaar verdwijnen. Het scheelt wel veel geld, maar je moet er ook wel meer tijd voor uittrekken. Bijkomend voordeel is dat je wel effe een lekker vers stokbroodje kunt kopen in de supermarkt.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
27.02.2005 21:02
Jongens, waar zijn we mee bezig? Iemand die de centen heeft om op vakantie naar Zuid-Frankrijk te gaan, gaat toch niet lopen zeiken over een besparing van maar liefst € 4,- op een tank benzine! De grootste besparing wordt gerealiseerd als je gewoon niet verder gaat dan de Utrechtse heuvelrug of, nog goedkoper, gewoon thuis blijft.
Geplaatst door: ivonne
, Datum:
27.02.2005 21:10
70 liter tank, dure auto, dus ik moet wel goedkoop tanken :-) scheelt toch wel 7 euro, en al die tolpoortjes... Nee da's kul, wij houden wel rekening met de prijzen van benzine, maar stellen een stop niet lang uit, en combineren stops met tanken, (vaak tenminste) Wij gaan in luxemburg even de snelweg af, tanken scheelt daar wel heel erg veel vind ik, dacht 28 cent de liter, dus keer 65-70 liter (is nooit helemaal leeg) vind ik toch wel vrij veel. Soms naar dat dorpje met de macdonalds, soms elders.
Geplaatst door: Ineke
, Datum:
27.02.2005 22:00
Mocht je besluiten om van de peage af te gaan om te tanken hoe zit het dan met de tol, ben je dan in verhouding voor een bepaald traject meer kwijt of blijft het bedrag bij elkaar opgeteld hetzelfde.
Geplaatst door: mariaK
, Datum:
28.02.2005 09:33
Tjonge Jan, wat kan jou het nou schelen waar mensen willen tanken, maak je niet zo druk joh!
Geplaatst door: jos
, Datum:
28.02.2005 15:06
hoier komen de nl weer liever 50km omrijden om 3 euro te besparen je gaat met vakantie of blijf aders iets dichter bij huis
Geplaatst door: ® Jeroen
, Datum:
28.02.2005 18:10
Nou Jos, ik ben NL maar ik rij geen kilometers om hoor, iedereen moet zelf weten waar hij tankt en ik tank gewoon op de tolweg. Ik ga echt niet bezuinigen op een paar euro, weet je wat een vakantie kost? Nou dan maakt die paar euro ook niet meer uit. Een ieder een prettige vakantie toegewenst.
Geplaatst door: Fons
, Datum:
28.02.2005 19:38
Maar waar kun je het beste LPG tanken?
Geplaatst door: henk
, Datum:
28.02.2005 20:27
ook goed, maar tegenwoordig bij de supermarkt in de aanbieding!
Geplaatst door: Uylenspiegel
, Datum:
28.02.2005 21:51
Iedereen Frankrijkreiziger weet, dat hoop ik toch, dat men in Frankrijk maar goedkoop kan tanken weg van de snelweg, daar valt niet over te discussiëren, dat zijn feiten. Er zijn "weg van de snelweg" maar twee goedkope tankstations (anex winkelcentrum) en dat zijn die van Leclerc en Intermarché, dat zijn ook feiten. Er zijn genoeg van die tankstations die vlak naast de snelweg liggen, en met vlak naast bedoel ik op amper een paar honderd meter weg van een of andere afrit. Loont het dan niet de moeite om even de snelweg te verlaten? Natuurlijk, en zeker als men een tank van pakweg 60 à 70 liter kan volgooien. Kijk maar even naar de prijzen op de snelweg en de prijzen weg van de snelweg, het scheelt niet een paar centjes hoor, maar een heel pak centjes. Zeker de moeite. Reken uit je profijt. Tank dus zo weinig mogelijk op de snelweg.
Geplaatst door: Keesje
, Datum:
01.03.2005 01:18
Tanken jullie maar lekker van de snelweg af, zijn wij van de lange rij op de snelweg af.
Geplaatst door: yvonne
, Datum:
06.04.2005 12:56
even van de peage afrijden, een supermarkt opzoeken en je tankt stukken goedkoper
Geplaatst door: ® W!m
, Datum:
06.04.2005 13:06
Even een vergelijkje. Afgelopen vrijdag tankte ik ca 60 liter diesel bij Intermarché à 0,91 ltr. Op de péage was de prijs 1,08 ltr.
Geplaatst door: ® Niels
, Datum:
06.04.2005 14:06
Als je 60 keer 0.17€ bespaart is dus 10.20 er van uitgaande de tijd en afstand naar de pomp wat verdien je dan op heenreis.Als je zo moet gaan besparen dan kun je beter dichter bij huis blijven.
, Datum:
06.04.2005 14:43
Eh, je berekening is juist, maar ik begrijp je conclusie niet.
Geplaatst door: ® Niels
, Datum:
06.04.2005 14:56
Of het de moeite loont om er naar toe te rijden.
, Datum:
06.04.2005 15:14
Ik tank 60 liter in één keer, dus is het al gauw de moeite om de snelweg te verlaten.
Geplaatst door: Guido
, Datum:
06.04.2005 15:20
Iedereen moet het natuurlijk helemaal voor zichzelf weten, maar ik begrijp niet dat je helemaal de snelweg afgaat om, laten we maximaal 10 euro zeggen, te besparen op een vakantie die waarschijnlijk ergens tussen de 750 en 2500 euro ligt. Ik laat de enorme rijen in Luxemburg ook altijd maar links liggen. Kost me zo een halfuur. Ben je eenmaal op de plaats van bestemming dan loont het wel de moeite om bij een Supermarché te tanken. Daar kom je waarschijnlijk toch regelmatig dus dan maar gelijk even goedkoop tanken.
Geplaatst door: monique
, Datum:
06.04.2005 15:40
Ik ga absoluut niet van de autoroute af om 3 euro goedkoper uit te zijn voor een volle tank. En ook ik ga echt niet een half uur in de rij staan voor een Luxemburgs tankstation, zonde van mijn tijd. Ik denk dan altijd bij mezelf: ik eet wel een ijsje minder in mijn vakantie, dan heb ik die 3 euro ook bezuinigd! Moraal van het verhaal: wat is nou in godsnaam 3 euro op je totale vakantiebudget??
Geplaatst door: Tom
, Datum:
06.04.2005 18:17
Het prettigst om te tanken zijn benzine-stations, maar je kunt het ook bij de slager proberen natuurlijk.... Sorry effe serieus, de winkelketens van E.Leclerc en Intermarché zijn het voordeligst. Rij je over de tolwegen, dan betaal je altijd meer. Tom