Waar kan ik onderweg naar Frankrijk het beste benzine tanken? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: tineke (2)
, Datum:
06.04.2005 22:31
Beste mensen, het is toch gewoon leuk om van die stomme snelweg af te zijn? Al dat gejakker en gesjees, laat mij maar lekker binnendoor rijden. Wel zo ontspannen . Met een witte doos achter je auto kun je toch niet zo hard rijden, dus wij pakken die goedkope litertjes wel bij een Leclerc of andere supermarkt. Alleen bij een grote stad pakken we even de snelweg, voor de rest rijden we lekker relaxed binnendoor. Op 3,5 week vakantie scheelt het zo'n 16 uur, dit weten we omdat we altijd met vrienden op vakantie gaan ( zij blazen met een door de snelheid zwevende aanhangwagen achter de auto met 160 over de snelweg, en wij rijden binnendoor). Wij vertrekken de eerste dag wel een uur of 4 eerder en komen de tweede dag wel een uur of 4 later aan, maar rijden volgens mij veel meer ontspannen. Je hebt per slot vakantie als je de deur achter je dicht trekt. Voor het geld alleen hoef je het denk ik niet te doen, het gaat om de wijze waarop je de reis ook als vakantie ziet.
Geplaatst door: Hans
, Datum:
07.04.2005 16:00
Langs de snelweg. vakantie kost toch al klauwen met geld,dus die besparing van enkele euro's is zonde van je tijd en ergernis.
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
07.04.2005 20:31
Wim verlaat je ook de snelweg om je haar te kammen? ahahahahhahahaahhaha
Geplaatst door: Roy
, Datum:
07.04.2005 20:43
Omdat mijn auto op diesel rijdt gooi ik hem in Nederland al vol om vervolgens dik 800km achter elkaar te kunnen rijden. Luxemburg sla ik over. Zelf tank ik altijd net voor Lyon daar staat een tankstation en als je het mij vraagt is dat de goodkoopste voor Frankrijk. Als je over de A7 "route de soleil" rijdt en je rijdt net voor Lyon dan kan je het tankstation niet missen.
Geplaatst door: Rob Ploum
, Datum:
07.04.2005 20:49
Hallo Roy, Spreek je hier over 't tankstation Elf, als je uit het noorden komt, het éérste tankstation achter de tunnels ? dit is ons ook al opgevallen dat je hier heel goedkoop kunt tanken. Groet Rob Ploum.
Geplaatst door: Deet
, Datum:
08.04.2005 00:29
Ik ga nooit van de Peage af. Voor de beeldvorming: Wij rijden 's nachts met VWGolf 1.6 met skibox Thule 900 en bagage wagen. Wij vertrekken volgetankt. Geregeld de cruise controle aan. Na 500 km 1e tankstop ergens in Frankrijk. Eten en rusten. Weer 500 km sturen en dan opnieuw tanken.
Geplaatst door: Uylenspiegel
, Datum:
08.04.2005 00:49
Jullie moeten zich eens de moeite doen om de prijzen te vergelijken "op" en "af" de snelweg. Het prijsverschil is groter dan jullie denken en beweren. Is 5 Euro op een volle tank niet de moeite om de snelweg even te verlaten?
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
08.04.2005 08:07
Nee, echt niet... Een gedeelte van die vijf euro ben ik al kwijt met het heen en terugrijden naar dat tankstation... rn voor de rest, oké, eet ik een ijsje minder.....
Geplaatst door: Elma
, Datum:
08.04.2005 13:15
Nee,tijd kost tegenwoordig ook geld {;-)
Geplaatst door: LoneRanger
, Datum:
08.04.2005 16:21
Als je toch over Luxembourg rijdt dan kan je het beste tanken bij het dorpje Bettembourg, het is wel even 2 km van de snelweg af maar nog goedkoper dan langs de snelweg en geen files voor de pompen, die is ook op een zondag open. Ik stop altijd op de A7 in de buurt van Dijon bij een aire met Leclerc tankstation, dat scheelt tenminste 8 cent per liter, en de supermarkt is eveneens goedkoop.
Geplaatst door: Cora
, Datum:
08.04.2005 17:15
Onderweg tanken wij altijd langs de snelweg maar eenmaal op bestemming tanken wij bij de supermarkt in Frankrijk. Wij gaan er niet voor omrijden. Wij rijden diesel en die is in Frankrijk niet goedkoper dan hier.
Geplaatst door: ® M Scholten
, Datum:
12.04.2005 11:08
>Als je toch over Luxembourg rijdt dan kan je het beste tanken bij het dorpje >Bettembourg, het is wel even 2 km van de snelweg af maar nog goedkoper dan langs >de snelweg en geen files voor de pompen, die is ook op een zondag open. We gaan altijd bij afrit 54 eraf en dan over de N4 naar Arlon. Dat is 20 km minder en je kan toch nog 80-100 halen (iedereen rijdt er hard). Maar daarbij kom je door Martelange (je kan het niet missen omdat je zeker 6 benzinestations achter elkaar ziet). De tankstations zijn officieel in Luxemburg en dus tegen die prijs. Heerlijk rustig.
Geplaatst door: ® Barbara
, Datum:
12.04.2005 11:30
De supermarktketen L'Eclerc heeft door heel Frankrijk benzinestations, ook langs de peage. Zij geven je bij het tanken een gratis kaartje van Frankrijk waarop al hun stations staan aangegeven. Het scheelde bij ons vorig jaar ca. 7 eurocent per liter met andere goedkope tankstations....
Geplaatst door: peter
, Datum:
12.04.2005 11:31
BONASERA! Klasse heel goed op zo'n onnozel vraag. Waar kan ik het beste tanken?