Sluiten

Camping Le Jardin des Cévennes in Meyrueis

Camping Le Jardin des Cévennes

Camping le Jardin des Cévennes is een gastvrije familiecamping die slechts op 400 meter van het plaatsje Meyrueis (alt. 700 m) ligt, in de richting van Chateau d’Ayres. Meyrueis (700 meter hoogte), een rustiek gelegen stadje, bevindt zich te midden van een groot aantal natuurlijke verschijnselen en andere curiositeiten.

De gorges de la Jonte zijn samen met de Cevennen en de hoogvlaktes (Causses) een nationaal beschermd natuurgebied. Een geweldige omgeving voor wandelingen, uitstapjes en andere ontdekkingen.

+ Campinggids

Gemiddeld
8.0
10.0

* over de jaren 2021 en later.
Top van de pagina

Foto's & Video's

Meningen over Camping Le Jardin des Cévennes

Camping Le Jardin des Cévennes
Laatste mening

Nieuw sanitairgebouw

geen

Vanaf deze camping kan prachtig worden gefietst naar de Mont Aigoual, bekend van het boek De Renner van Tim Krabbé. Wel pittige beklimming. Ook een makkelijker prachtige tocht langs de indrukwekkende Gorges de la Jonte, 22 km naar de Tarn (met ook prachtige Gorges). Dorpje op loopafstand met twee supermarktjes, terrasjes en diverse restaurantjes. Lekkerste eten bij Saint Sauveur! Camping heeft zwembad(je): geen spoor van de terreur die in vorige meningen is genoemd, heel ontspannen sfeer op de camping. En een prachtig nieuw toiletgebouw.
Dhr. Cees Schaap - Oegstgeest  06-09-2021
Plaats mening
Mening nr: 70830
Datum: 06-09-2021
Dhr. Cees Schaap - Oegstgeest
juli - augustus 2021
Met vrienden
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 10| Hygiëne sanitair: 9| Ontvangst: 8| Faciliteiten: 8| Accomodatie/plaats: 8| Comfort: 8| Omgeving: 9|

Nieuw sanitairgebouw

geen

Mening nr: 51583
Datum: 26-08-2010
Fam. karina
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 5|

Algemene beoordeling

Wat jammer wat jammer we hadden zo een zin in de vakantie . We werden vriendelijk ontvangen door de eigenaaresse . Netjes naar onze plaats gereden . toiletten ,ach nee niet zo heel erg nieuw meer ... Als je van laat naar bed gaan houd , hou er rekening mee dat je na 23:00 niet meer kan poedelen ... sta je daar in je nakie is het water afgesloten .. de ping pong /speelplaats is tot 23:00 open , maar de kinderen werden om 22:30 al weggestuurd . Vers brood elke morgen voor in het barretje af te halen . zwembad is pas om 10:30 open en gaat om 19:00 alweer dicht ..oh ja en de glijbaan gaat om precies 14:00 open . Ga daar alleen op je billen vanaf , anders !!!! oelalala je word in het Frans schreeuwend toegesproken ( helaas spreek ik geen woord frans dus wat ie zei weet ik niet maar het was niet veel goeds , hij spetterde ervan ..) . als de kinderen met elkaar aan het dollen zijn ( vooral de nederlanders en de belgen ) worden ze uit het zwembad gegooit voor een dag of 1 a 2 . met de daarop volgende schelden door de Franse herder ( het mannelijke deel van de eigenaars ) Ze doen echt wel hun best , maar ze mogen de teugels wel iets laten vieren , je loopt echt op je tenen ..straks gaat die man weer zo vreselijk te keer ... hou je van op je klokkie kijken tijdens je vakntie en kun je wel tegen een stootje prima camping . voor jongeren ( 15 -16 - 17 is er alleen de pingpong tafel en het zwembad ..voor de kleintjes is er wel veel meer te doen . omgevind is er prachtig . het dorpje ligt om de hoek en daar kun je leuk ergens eten , voor niet al te veel geld .er is zoveel in de omgevind te doen dat we evengoed een geweldige vakantie hebben gehad .. maar dat hebben we zeker niet aan onze Franse herder de waakhond te danken .
Mening nr: 50875
Datum: 13-08-2010
Fam. B.Buchener
Algemene indruk: 4| Kwaliteit Sanitair: 6|

Algemene beoordeling

We waren van plan 3 dagen op deze camping te blijven maar dat is verkort tot 2 dagen. Er heerst een regime van regels en controle op deze camping. Neem een horloge mee! Het volgende is ons overkomen: Wij stonden op bijna het hoogste punt van de camping (geen keuze). Mijn vriendin kan niet goed lopen en de electrische scooter kon de berg niet aan. Jammer maar met wat hulp was het stukje wel te lopen. We waren bij vrienden op een lager gelegen deel van de camping op bezoek. Die avond was er ook een feest en muziek tot ca. 23:45 uur. (heel veel herrie) Toen we om 24:00 uur naar de tent wilde gaan bleek er een zenuw in de rug van mijn vriendin klem te zitten. We konden haar niet tillen, dat deed heel veel pijn. De auto stond gelukkig op 2 meter afstand en omdat iedereen op de camping nog rond liep en de band nog de muziek instrumenten aan het inpakken was, besloten we toch het stukje de berg op met de auto te gaan. (zouden we normaal nooit doen) Heel langzaam met stadslicht aan om niet bij iemand in de tent te schijnen zijn we het weggetje omhoog gereden. Nou, dat hebben we geweten!!!! In het frans ben ik volledig uitgescholden, alsof ik een moord had begaan. Luisteren was er niet bij. Ik kreeg geen kans om het uit te leggen. De volgende ochtend kreeg ik te horen dat we direct konden vertrekken!! Men wilde niet horen waarom we dat hadden gedaan. Heel onbeschoft zijn we behandeld. We begrijpen donders goed dat je s avonds niet op de camping mag rijden en vinden dat ook terrecht. Maar om dan direct zonder ook maar een uitleg van onze kant aan te horen ons weg te sturen vonden wij een beetje ver gaan. Uiteraard zijn wij dan ook direct vertrokken. Tja, hoe moeten wij deze campng waarderen? Mooie schone camping. Plaatsen lopen bijna allemaal af. Met een caravan niet zo erg maar met een tent wel erg lastig. Gebruik van sanitair alleen op bepaalde tijden, wel lastig als je op vakantie bent. Het barst er van de vliegen, overal. Mevrouw is best aardig en spreekt engels maar zit zwaar onder de plak bij meneer. Meneer kan ook engels spreken maar heb hem alleen in het frans tegen ons en kinderen horen schelden. Vanwege de vele regeltjes en de vliegen hadden we al besloten om maar drie dagen te blijven maar dat zijn er dus twee geworden. Prima zo. Houd u van een militair regime en vindt u het niet erg om op zijn tijd uitgekafferd te worden, is het wel een redelijke camping. Pluspunten: schoon, kleinschalig, leuk voor kleine kinderen met horloge, leuk klein zwembadje. Minpunten: vriendelijkheid, zeer veel regeltjes, waterballonnetjes niet toegestaan, kinderen moeten op hun kont het glijbaantje af (2 meter), als je op je buik of knieen gaat volgt een scheldkannonade in het frans. Eigenaar loopt als een overspannen waakhond alles in de gaten te houden.
Mening nr: 50867
Datum: 13-08-2010
Mevr. E.Rijnhart

Algemene beoordeling

Mooie Camping, en daar blijft het ook bij. Leef je per ongeluk een van de vele regels niet na, word je door de camping eigenaar in het frans verrot gescholden en je kan, zonder dat er over te praten valt, of waarschuwing direct vertrekken. Als kinderen leuk aan het spelen zijn in het zwembad, lopen ze ook de kans uitgescholden te worden door de erg agressieve eigenaar. Lees eerst de vele regels aandachtig door, en neem een horloge mee, alles gaat op tijd en volgens regels. Heerlijk onstpannen vakantie vieren is er niet bij, tijd in de gaten houden en regels opvolgen!! De vrouw van de eigenaar is vriendelijk en spreekt goed engels, helaas heeft ze niks in te brengen bij haar man. Ook de enorm vele vliegen maakt het verblijf op de camping erg onplezierig. smiddags vliegen er honderden vliegen door de bomen die er staan. Het zijn er honderden in 1 voortent en er is niet tegenaan te meppen. Kortom erg mooie omgeving, maar kies een andere vriendelijke camping met minder regels die je niet per ongeluk kan breken.
Mening nr: 49550
Datum: 05-07-2010
Mevr. D.Knipscheer
april - juni 2010
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 8|

Algemene beoordeling

Wij zijn afgelopen juni 5 dagen daar geweest . En we vonden het een ontzettend mooie en goed verzorgde camping .. Omgeving perfect om dagtochten te maken . Je kan er goed wandelen , er is een redelijke suppermarkt waar ze het gehakt nog terplekke maakte ... Erg ??? nee heeft ook wel weer wat . Beheerder,s ook gewoon vriendelijk . Als wij in de buurt komen gaan wij er zeker weer na toe W Knipscheer
Mening nr: 49468
Datum: 29-06-2010
Dhr. M. Vlasman
®
april - juni 2010
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 8|

Algemene beoordeling

Wij zijn op deze aardige camping zeer vriendelijk ontvangen en hadden in begin juni zonder reservering keuze uit verschillende modellen stacaravans en kozen voor de bikini. Een welliswaar net iets te kleine voor ons tweetjes, maar dan wel gloednieuwe stacaravan, met schuin dak en leuke veranda. Hebben lekker gewandeld aan de hand van de bij de bar verkregen route, keuze genoeg uit verschillende wandelingen. Langs het dal tegen de wand omhoog en onder de gieren door steeds hoger. Prachtig. Neem je verrekijker mee en kijk je ogen uit, de nesten zijn heel dichtbij. Ook het bezoekerscentrum van de gieren was leuk. 's Avonds koelde het snel af, maar daarvoor hadden we de kachel aangedaan. Brood kon je voor volgende dag bestellen, lekker makkelijk. Ontbijt kon ook, maar niet gedaan. Eigenlijk hebben we geen gebruik gemaakt van de vele eetmogelijkheden maar zelf gekookt. Door slechte weer slechts 1 dag in zwembad kunnen genieten. Misschien in hoogseizoen idd aan de kleine kant, maar dan kan je naar gemeentebad op korte afstand van de camping. Het werd net helemaal gereinigd toen wij er waren. Beheerders waren erg vriendelijk en er kon naar de WK-finale gekeken worden op groot scherm voor de liefhebbers.
Mening nr: 48308
Datum: 13-10-2009
Dhr. frank
juli - augustus 2009
Algemene indruk: 8|

Algemene beoordeling

Compacte schone camping met alle voorzieningen geconcentreerd bij de entree. Voorzieningen bestaan uit zwembad, wat me wat klein voor het hoogseizoen lijkt, bar met terras waar ook wat kleine snacks te krijgen zijn en ontbijt. Voetbal- en tafeltennistafel, flipperkast en nog iets elektronisch. Klein boules-veldje en bij de bar zijn ook wat levensmiddelen te koop. Wij stonden achterop het terrein waar je waarschijnlijk wat rustiger staat als vooraan bij al deze voorzieningen. Wel grenzen er aan de achterkant van het terrein wat woningen, uit 1 daarvan kwam nog wel eens een bak herrie, ook midden in de nacht dus wat dat betreft is het maar de vraag waar je beter kan gaan staan. Achterop het terrein is ook minder schaduw als voor op het terrein, ik had wel de indruk dat de plaatsen hier gemiddeld wat groter zijn. Tussen de entree en de achterkant van de camping bestaat een behoorlijk hoogteverschil. Er is 1 sanitairgebouw in het midden van de camping geplaatst. De plaatsen zijn aan de achterzijde of gescheiden door heggen of grenzen aan het hek van de camping. Tussen de plaatsen zijn deels wel en deels geen heggen aanwezig. Bij de bar is gratis wifi beschikbaar. Camping heeft brood- en ontbijtservice. Brood is op zich niet echt nodig, bakker is 10 minuten lopen. Prettig vonden wij het ontbijt 's morgens vroeg op de dag van vertrek, wat je wel een dag van te voren op moet geven. Vertrek uit huurobjecten mogelijk vanaf 07:30 uur. Veel Fransen op de camping en ook aardig wat Nederlanders. Campingeigenaren zijn bijzonder hartelijke mensen. Zelfs het mannelijke deel, die inderdaad wat stug overkomt, als je de moeite neemt eens een praatje te maken. Mevrouw spreekt goed Engels. Wel hanteert men de filosofie dat de regels nageleefd moeten worden, niet dat, dat er nou zo veel zijn maar ze houden van duidelijkheid. Niks mis mee, hou je de camping rustig en schoon mee bleek wel tijdens ons verblijf. Na 22:30 uur altijd een weldadige rust. Animatie in hoogseizoen uiteraard in het Frans en voornamelijk gericht op activiteiten als wandelen, fietsen en sport en spel. Karaoke en disco doen ze nauwelijks aan. In Meyrueis 2 supermarktjes, bakkers, slagers aanwezig. Ruime mogelijkheid om te eten. Aan de Quai Sully zitten naast elkaar iets van 4 eettentjes die allemaal menu?s in de orde van grootte van Euro 11,= tot Euro 13,= aanbieden. Verder de nodige hotels die wat prijziger zijn. Zo her en der maar eens wat geprobeerd en wij vonden la Carabelle als eettentje het aardigst en niet onbelangrijk ook van voldoende hoeveelheid. In het Grand Hotel de France ook prima gegeten, alleen was hier de bediening onplezierig. Niet echt leuk als je vanaf 21:00 uur weggekeken wordt terwijl je nog aan je dessert moet beginnen. Meyrueis is zeer toeristisch en met name bevolkt door Fransen en Nederlanders. Vonden het overigens niet overbevolkt en er hing een vriendelijke sfeer. Vanuit het stadje kan je een groot aantal wandelingen maken. Het gemeentezwembad naast de camping kost Euro 1,= voor het geval je wat meer ruimte en diepte wil.
Mening nr: 47251
Datum: 22-08-2009
Fam. Izaks
juli - augustus 2009
Algemene indruk: 3|

Algemene beoordeling

Als je van rust houdt is dit de juiste camping. Om 21.45 is alles stil en donker tot ongeveer 9.00 de volgende ochtend. Als je een caravan besproken hebt neem dan je eigen stoelen mee, want 2 weken op een picknickbank te moeten zitten is geen pretje. Verwacht ook niet dat iemand tegen je praat, zelfs een goedemorgen kan er niet vanaf. Over het sanitair kunnen wij niets vermelden, wij hadden een caravan gehuurd. Van de eigenaar mag er niet zo veel. Spelen met een waterballon is uit den boze. Zijn vrouw is wat makkelijker. Het kleine supermarktje is wel erg duur. In Milau is een grote supermarkt, dat is dan wel 1 uur rijden.
Mening nr: 39750
Datum: 18-07-2008
Dhr. Hans
juli - augustus 2008

Algemene beoordeling

Goede camping, vriendelijke beheerders, ruime plaatsen, weinig nederlanders en met een gedateerd (maar wel schoon) toiletgebouw. Zwembad is prima in orde. De plek vormt een perfecte uitvalsbasis voor fietsers, wandelaars, kanoers, paardrijden, dagtochten. Meyrueis ligt op loopafstand.
Mening nr: 26339
Datum: 16-05-2006
Dhr. Fred
Algemene indruk: 8| Kwaliteit Sanitair: 6|

Algemene beoordeling

Goede camping met vriendelijke, behulpzame eigenaresse die ook Engels spreekt. Mooie plaatsen (niet te klein) met veel schaduw. Rustig gelegen op loopafstand van het leuke centrum van Meyrueis met haar goede restaurantjes. Klein zwemband op de camping. Een groter gemeentelijk zwembad op pakweg 100 meter van de camping. Voor elke ochtend is vers brood op de camping te bestellen. De toiletten en douches zijn inderdaad niet meer van deze tijd. Eind augustus 2005 was de camping nog maar half bezet, dus totaal geen last van wachtrijen voor de toiletten en douches. De omgeving van Meyrueis is prachtig. Een ideale bestemming voor liefhebbers van natuur en mooie landschappen.
Mening nr: 25179
Datum: 15-01-2006
Mevr. Ingrid Verdonck
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 6|

Algemene beoordeling

De camping is ons wat tegengevallen. Voor de toegang tot het riviertje moest je de camping verlaten en een steile oever afdalen. Het sanitair was niet echt schitterend (weinig gewone toiletpotten, onderkant van de douches niet gesloten) en er was een tekort aan capaciteit. De omgeving is prachtig en het dorp gezellig met veel restaurantjes. Het zwembad was heel proper maar werd redelijk vroeg gesloten. Franse animatie op de camping (hebben onze kinderen niet aan deelgenomen). Wij hadden een ruime plaats maar de meeste staanplaatsen waren klein met beperkte schaduw.
Mening nr: 23217
Datum: 27-08-2005
Mevr. Tessa
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 5|

Algemene beoordeling

Door de website van de camping gingen wij met hoge verwachtingen met onze 3 kinderen (17, 13 en 12) naar deze camping. Helaas is deze camping erg tegengevallen voor ons en dan met name voor onze 3 kinderen. Er waren praktisch geen andere kinderen in de tienerleeftijd, waardoor het voor onze kinderen behoorlijk tegenviel en saai was in de tijd dat we op de camping waren. Ook bijna geen nederlanders op de camping wat voor ons niet erg was maar de kinderen vinden dat wel prettig. Het meest irritante vonden wij echter het sanitairblok. Buiten het feit dat er voor de hele camping inderdaad maar 1 was had je daar dus ook alleen maar warm water van 7.30 uur 's morgens tot 22.30 uur 's avonds!!! Kwam je in de tijd ertussen dan moest je het doen met 3 wasbakken met enkel koud water aan de rand van het sanitairblok. Ronduit BELACHELIJK. Even lekker vroeg onder de douche springen was er dus niet bij. En verder was het sanitair ook zo gemaakt dat als je op de wc was het water van de douches ernaast over de grond van de toiletten stroomde. Dit allemaal bij elkaar is voor ons reden om dus ook nooit meer naar deze camping te gaan en dan hebben we het nog niet eens over de mensen met de huilbaby die ze vanaf een uur of half 7 lieten huilen.........
Mening nr: 21633
Datum: 12-08-2005
Mevr. H Boezer
Algemene indruk: 6| Kwaliteit Sanitair: 4|

Algemene beoordeling

Aardige camping naar mijn menig een ster te veel, er is voor heel de camping maar een toiletblok wat veel te weinig is voor een 4 sterren camping. Een wachtrij voor de douches en toiletten was maar heel gewoon. Ik was hier voor de eerste keer en ook de laatste keer. Het was een leuk dorpje vlakbij de camping dat was voor mij het enige positive.
Mening nr: 18523
Datum: 24-05-2005
Mevr. Ester
september - oktober 2004

Algemene beoordeling

Mooie camping met heerlijk zwembad in een prachtige omgeving, de eigenaren waren erg vriendelijk, zeker zo aan het eind van het seizoen, dat hebben we in Frankrijk wel eens anders meegemaakt. Meyruwis is een heel leuk en mooi dorp met voldoende restaurantjes. De omgeving is fenomenaal!
Mening nr: 13699
Datum: 12-08-2004
Mevr. Pascal
juli - augustus 2004

Algemene beoordeling

+++ Gezellige camping - leuk zwembad - mooie ligging en omgeving - gezellig dorpje op wandelafstand met leuke restaurantjes en winkeltjes - zeer vriendelijke uitbaters - veel Fransen (wat wij heel tof vonden ...) - warm water vaak niet echt warm (afwas) - douches zijn wel proper, maar zullen binnenkort toch eens vernieuwd moeten worden
Mening nr: 11119
Datum: 14-06-2004
Mevr. John en An vander Pas
april - juni 2004

Algemene beoordeling

Zeer goed verzorgde en schone camping met goede sanitaire voorzieningen. Erg rustig gelegen met goede uitvals mogelijkheden om prachtige omgeving te verkennen, zoals de Gorges du Tarn en zoveel meer. Op loop afstand van klein maar, gezellig dorpje met winkeltjes, restaurants en bank c.q. postkantoor. Camping eigenaren zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Toegangs route vanaf de N 9 / A 75 vraagt enige ervaring voor caravan rijders vanaf de D966.
Mening nr: 10600
Datum: 10-05-2004
Dhr. Bert Hulscher
april - juni 2004
Algemene indruk: 7| Kwaliteit Sanitair: 8|

Algemene beoordeling

We waren hier de eerste week van mei 2004. Door het koude weer waren er weinig mensen. Alles zag er schoon en goed onderhouden uit. Het douchewater was heerlijk warm en royaal, iets dat erg aangenaam was tijdens het koude weer. De licht hellende emplacements zijn geen probleem om te kamperen. De ligging is uitstekend wat betreft schaduw/zon. Geen geluidsoverlast van verkeer. De omgeving is prachtig als je van wandelen en fietsen (voor de ervaren fietser!) houdt. Het dorpje biedt genoeg mogelijkheden om boodschappen te doen.
Mening nr: 4333
Datum: 10-06-2003
Mevr. C. Dijkerman
april - juni 2002

Algemene beoordeling

Wij komen nu voor het derde jaar op deze camping (1998, 2001, 2003 mei/juni). Wij vinden deze camping echt perfect. Vriendelijke beheerders, mooie plekken (volop keuze in het voorseizoen). Ook de chalets en stacaravans zagen er prima uit. Nadeel voor kampeerders met tent zijn de hier en daar wat schuine plekken. De omgeving is fantastisch om te wandelen bij de VVV is een wandelboekje met 20 wandelingen te koop in de omgeving varierend van 1,5 uur - 6 uur. De wandelingen zijn goed aangegeven, en dus goed te doen met de routebeschrijving (ook al is deze in het Frans). Het leukste van deze camping vinden wij de loopafstand naar het centrum (ongeveer 500 meter). In het dorpje zit alles, inclusief een heleboel leuke restaurantjes en een leuke straat met terrasjes langs het riviertje. Heel gezellig. Kortom je kunt je hier prima vermaken voor een paar weken. Let wel, wij zijn hier altijd in het voor/naseizoen geweest, het meenemen van de hond is hier geen enkel probleem(wel een paspoort meenemen voor de hond). Er worden geen extra kosten voor de hond gerekend.
Mening nr: 206
Datum: 04-01-2002
Mevr. mandy machielse
april - juni 1997

Algemene beoordeling

mooie camping in een prachtig gebied (Gorges) sanitair was okee alleen de beheerders waren nogal zuinig op het zwembad, erg zuinig !! niks kon of mocht.