Campinggaz grill of cadac safari chef? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Claudia
, Datum:
18.05.2013 19:27
Tja we twijfelen tussen deze twee dus....de campinggaz grill 3 in 1 of van Cadac safari chef! We hoeven er niet uitgebreid op te koken , we hebben gewoon een gaskookstelletje erbij! Dit is meer om ff lekker vleesje of visje te grillen... Welke kan ik dan het beste nemen?
Geplaatst door: connie
, Datum:
18.05.2013 19:29
Zou zeggen cadac chef vooral om dat je ook de extra gaspit kan gebruiken.
Geplaatst door: Martin
, Datum:
18.05.2013 20:11
Wij hebben de safari chef, en dat is een handig en compact apparaatje
Geplaatst door: ® diana1
, Datum:
18.05.2013 20:52
Wij hebben al jaren de campinggaz als extra pit, functioneert prima en erg handig. Wij gebruiken hem idd voor het grillen van vlees of vis lekker onder de luifel, glaasje wijn erbij.....hmmmmm nog een paar weken.
Geplaatst door: Sammy
, Datum:
18.05.2013 21:42
Ideaal de safari chef! Lekker compact!
Geplaatst door: esther
, Datum:
18.05.2013 21:59
Ik zou voor de cadac gaan. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een grote gaspit en een grote platte pan daar op. Daar hebben we alles op gemaakt van groenten tot vlees en aardappels. Ideaal ding.
Geplaatst door: Claudia
, Datum:
18.05.2013 22:38
Wij zijn erg te spreken over de Cadac Safari Chef..Gewoon heel simpel en op vele ma nieren eten bereiden :)
Geplaatst door: Noa
, Datum:
19.05.2013 00:18
Zelf geen ervaring (met geen van beide) maar in de meivakantie mensen getroffen die de Cadac hadden en daar heel erg blij mee waren.
Geplaatst door: blazoen
, Datum:
20.05.2013 11:19
Wij hebben een cadac safari chef. Prima ding echter 2 nadelen: Er zit geen piezo-ontsteking op. Dus je hebt altijd een aansteker nodig. Daar zit nu juist het probleem. Om de cadac aan te steken moet je het bovenstuk op tillen en als die warm is kan dat dus niet. Je komt er met gewone lucifers nauwelijks tussen om het te ontsteken. Belangrijker probleem is de regelbaarheid van de vlam. Er zit een knop op die je heel vaak kunt ronddraaien maar je hebt geen idee hoe groot of klein de vlam op dat moment precies is en als je dan iets te ver draait gaat de vlam uit. Dan heb je last van voorgaand probleem omdat de plaat nu warm is. Als ze nog iets in deze punten kunnen verbeteren is het echt een ideaal toestel. Het Campingaz 3-in-1 toestel ken ik alleen uit de winkel. Ik vond hem van mindere kwaliteit onderdelen gemaakt en de bovenplaat daar kon je ook een ei op bakken maar die ruimte gaat dan ten koste van bijvoorbeeld vlees of iets anders. Niet echt handig leek ons. Daarom hebben wij voor de Cadac gekozen.
, Datum:
20.05.2013 11:55
Kleine correctie op mijn voorgaande stukje. Bij de 3-in-1 grill is er geen sprake van een stukje om een ei te bakken. Dat was alleen bij de party grill van Campingaz.
Geplaatst door: Juul2
, Datum:
20.05.2013 12:55
Cadac Safari chef hebben wij, ook zonder piezo ontsteking. Ik heb gewoon zo'n aansteker met lange, buigzame tuit eraan (tja, hoe moet ik dat anders omschrijven?)van de Blokker. Werkt prima, en geen verbrande handen. Ik heb mensen met de campinggaz grill bezig gezien, vind deze onstabiel en een erg klein grilplaatje. De Cadac heeft dat niet en ga toch voor de veiligheid. Je kan er ook prima op wokken op de grote pit. gr. Juul
, Datum:
20.05.2013 13:26
Nog een tip voor Blazoen, Ik vond het ook lastig dat ik niet op de knop kon zien hoever je het gas opendraait. Opgelost door streepjes met watervaste stift op de knop te zetten.\Even uitproberen, grote vlam, lange streep en kleine vlam, kort streepje , het werkte prima voor mij! En idd om aan te steken gebruik ik ook een kaarsaansteker.
, Datum:
20.05.2013 19:00
Bedankt voor je tips Sammy. Bij ons draait de knop echter zeker 3 keer volledig rond, dan heeft een streepje zetten geen zin want je weet niet in welke ronde je zit. Is dat bij jouw anders? Dat van die kaarsenaansteker zal ik opvolgen.
, Datum:
20.05.2013 19:16
Ik moet de knop ook flink ronddraaien. Eerst dus goed uitgeprobeerd waar ik de streepjes moest zetten, en na een paar keer weet je wel hoeveel slagen je moet maken. Ik vond het belangrijk dat ik weet wanneer het gas lager is zonder de pan op te tillen en hiervoor hoef je maar een klein stukje teug te draaien!