Camping in frankrijk/belgië met franse les voor kind (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Heidi Steven 
, Datum:
12.01.2006 11:09
Hallo,
Wij denken erover om onze zoon in België naar de HAVO
te sturen. Daar gaat hij dan ook franse les krijgen maar de kinderen in zijn klas zijn deels franstalig of hebben al franse les gehad.
Daarom dacht ik dat het misschien een idee is om de zomervakantie te besteden aan het leren van de beginselen van de franse taal. Talenreizen vind ik genoeg maar ik zoek eigenlijk iets voor het hele gezin. Dus een camping liefst met een waterpark waar in de buurt of op het terrein zelf franse les gegeven wordt aan kinderen. Dan kunnen we toch met z'n allen met vakantie en kan zoonlief een dagdeel ofzo frans leren. Weet iemand of zoiets bestaat?
Bedankt alvast.
Groetjes,
Heidi
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
12.01.2006 11:21
Heidi,
Neem eens in overweging om hem voor de grote vakantie een poosje
naar franse les te doen. Hou je oren open of zet een advertentie
voor een particulier iemand, of informeer eens bij een volksuniversiteit.
Vakantie moet vakantie zijn, en geen taalles. Als je hem die les nu al een poosje voor je vacantie laat nemen, zal hij ongetwijfeld in de vacantie ook contacten maken met franssprekende kinderen, en daar leren ze meer frans van, als van welke leraar dan ook.
Na 4 weken Amerika, sprak onze zoon van 11 beter engels als ik
en mijn man samen, en wij hebben allebei mbo/hbo gedaan.
Geplaatst door: xx
, Datum:
12.01.2006 11:30
mbo/hbo...... het is beter dan i.p.v. beter als
Geplaatst door: bonasera
, Datum:
12.01.2006 11:49
Geplaatst door: Marjolijn
, Datum:
12.01.2006 13:00
Ik ben het helemaal met Doortje eens, volgens mij moet vakantie gewoon lekker spelen en luieren zijn, en niet weer die verplichting van les, dat hebben ze het hele jaar al; en inderdaad, als hij vooraf al les krijgt, kan hij dat in de vakantie mooi oefenen; ik heb zelf in Antwerpen frans gestudeerd, en zat ook met het gegeven dat al mijn belgische mede studenten veel verder waren in frans dan ik; in het begin is dat vervelend, maar het stimuleerde mij wel om zoveel mogelijk die achterstand in te lopen; dat lukt natuurlijk nooit helemaal, maar mijn frans ging de eerste tijd wel met sprongen vooruit. Ik wens je zoon in ieder geval veel succes, het is een prachtige taal.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
12.01.2006 13:23
Geplaatst door: bea 
, Datum:
12.01.2006 15:48
Hoezo, niet tevreden van het Nederlandse onderwijs.
Zoek een cursus frans ,en begin er nu mee. Een particulier ofzo die frans geeft. Ga dan op vakantie naar een franssprekend land (dus ook geen camping met nederlandstalige kampeerders )en hij kan dan alles in de praktijk brengen. Wat me erg aansprak waren die cursussen met verblijf in een gastgezin in Frankrijk. Ze moeten dan wel spreken. Ik heb vorig jaar gezocht , maar dan voor Engels alzo...
Geplaatst door: Heidi Steven 
, Datum:
14.01.2006 23:36
Hallo,
Iedereen bedankt voor de reacties. Het argument dat vakantie vakantie moet zijn klinkt ook wel weer zinnig :-)Ik ga er nog eens goed over nadenken. Misschien is het wel een idee om nu al te starten met franse les, ga ik die samen met hem doen. Kan ik mijn frans ophalen, ook wel makkelijk voor de valantie.
Groetjes,
Heidi
Geplaatst door: ® natasja 
, Datum:
15.01.2006 14:08
heidi,
Ik denk dat dit een verstandig besluit is van je , want ik ben het ook eens met de rest vakantie is vakantie dan moet je plezier hebben
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
19.01.2006 19:37