via Parijs? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: bertus 
, Datum:
02.06.2006 10:09
Wanneer wij Frankrijk intrekken doen we dit vanuit z/w nederland tot nu toe via de mooie kustroute of via Antwerpen over de route de soleil. Dit jaar gaan we in de buurt van Tours naar de Loire streek. Routeplanners en kaarten wijzen uit dat via Parijs de kortste en snelste route is. Heb daar nog nooit gereden. Is het erg ingewikkeld of moet ik me nergens druk om maken. Iemand nuttige tips?
Geplaatst door: Jen 
, Datum:
02.06.2006 10:27
Hierbij maar weer eens even een kopietje. Succes.
"" In plaats van de Periferique (zeg maar binnenring om Parijs) kan je ook de zogenaamde La Francilienne nemen.Dat is een 4 baansweg( of meerbaansweg) ruim om de oostkant van Parijs heen en daar is de kans op files veel minder groot. Vlak na vliegveld Charles de Gaulle sla je af richting Marne la Vallee(Euro Disney) dat is de A104. Deze gaat bij Marne la Vallee over in de N104. Ter hoogte van Evry( Z.O. van Parijs) kom je even op de A6(erop en direct er weer af, dus niet schrikken)en de N104 ""eindigt"" op de A10, de tolweg richting Orleans en verder. Let op er staat maar zo af en toe een bordje dat je op La Francilienne zit dus je moet goed de wegnummers(A104 en N104) in de gaten houden.""
Geplaatst door: Hans 
, Datum:
02.06.2006 14:03
Niet via Parijs gaan!!! Dit is niet de snelste route. Als je vanuit ZW-Nederland gaat kun je veel beter de volgende route nemen:
- optie 1, via Brugge/ Oostende/ Calais/ Rouen/ Le Mans/ Tours;
- optie 2, via Lille/ Amiens/ Rouen/ Le Mans/ Tours.
De route over Rouen/ Le Mans is veel rustiger en mooier rijden (mooi heuvelachtig gebied o.a. voor Rouen).
Het is over Parijs misschien in kilometers iets korter, maar omdat de route over Rouen en Le Mans (sinds kort helemaal snelweg) rustiger is win je dit verschil terug. Bovendien rekenen de routeplanners meestal via de Boulevard Periferique of via de A86. Ga je via Parijs via de Francilienne (de 104), dan rij je ook al een flink eind om.
, Datum:
02.06.2006 16:27
bedankt Hans, ga nog wat huiswerk doen voor de 2 opties die je gegeven hebt.
Geplaatst door: Renée 
, Datum:
03.06.2006 08:56
Hans heeft helemaal gelijk. Parijs vermijden en via Amiens, Rouen en Le Mans rijden. Zelfs als je uit Limburg komt is dat veel beter, rustiger en sneller. Die 20 km meer afstand haal je er in tijd en relaxt rijden, dik uit! Fijne reis!
Geplaatst door: ® diana 
, Datum:
03.06.2006 20:48
Mocht je na de goeie raad van boven toch via Parijs willen hoef je echt niet bang te zijn. Als we via Parijs moeten gaan we altijd via de periferique, nooit problemen gehad.
Even goed de borden op schrijven waar je de weg weer afmoet, maar het staat ook goed aangegeven.Voor ons is het altijd even genieten van de Eiffeltoren en de Sacre Couer in de verte.
Als je de grote steden in Nederland gewent bent is Parijs niet veel anders.
Geplaatst door: landmeter
, Datum:
04.06.2006 08:25
Een ommetje van 110 km ,ik weet niet welke gegevens jullie raadplegen,maar je moet je etappes wel goed ingeven....
Via parijs spaar je min 100 km uit,juist is juist.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
04.06.2006 08:59
Van een kenner (vrachtwagenchauffeur) hebben we begrepen dat langs Parijs rijden niet zo lastig is als via Lille. Als je dat hebt gehad, valt Parijs echt mee. Dit hebben we zelf ook zo ondervonden.
En je kunt ook nog wat ruimer om Parijs rijden, via de N330/N36, dit rijdt om, maar is veel rustiger. Sinds wij ooit 3 uur op de A86 hebben stilgestaan vanwege files vind ik dat een aantrekkelijke optie. Het hangt uiteraard af waar je naartoe gaat in Frankrijk.
Geplaatst door: Hans 
, Datum:
04.06.2006 15:37
Natuurlijk is het langer in kilometers. Geen 110 kilometer (als je vergelijkt via de Francilienne), maar zo'n 80 km.
Omweg waard? Ja, de kortste weg is niet altijd de slimste of de snelste.
Iedereen moet het voor zich uitmaken, maar ik rij richting Vendee of Tours niet meer via Parijs. Bij Parijs heb je altijd wat oponthoud. De weg tussen Lille en Parijs en tussen Parijs en Dourdan is ook veel drukker dan de weg via Rouen. Het enige kleine knelpunt op die route is het passeren van de stad Rouen (snelweg houdt even op en je rijdt een stukje aan de zijkant van de stad). Mijn stelling is dat als je geen zin hebt in het relatief drukke en het relatief ingewikkelde Parijs de route over Rouen beter is, want deze is veel rustiger (je kunt over lange stukken gewoon 130 rijden i.p.v. rond de 100). Die 80 kilometer betekent onder normale omstandigheden zo'n 45 minuten extra en laat dat nu juist zo'n beetje het gemiddelde oponthoud bij Parijs zijn...
Daarnaast is de route over Rouen vele malen mooier rijden, ook dat is wat waard. De route over Parijs is namelijk dodelijk saai (geldt zowel voor het stuk voor Parijs als het stuk tussen Dourdan en Tours).
, Datum:
06.06.2006 10:20
bedankt zover voor reakties, denk dat ik heen maar alternatieve route pak en op terugreis toch maar Parijs uitprobeer. misschien toch wel leuk voor de kinders om te kijken of ze de eiffeltoren in de verte kunnen ontwaren.
terugreis is eind augustus op doordeweekse dag, dus denk dat het dan niet superdruk is rondom parijs(?).
Geplaatst door: daantje
, Datum:
06.06.2006 15:33
De eiffeltoren zie je niet vanaf de snelweg, daarvoor moet je echt de stad in.
Wij zijn afgelopen weekend teruggekomen uit Frankrijk zowel heen als terug niet over Parijs maar Tours/LeMans/Amiens/Lille. Prima route.
Het enige rotte in dit stuk is Belgie (Wallonie), maar ja dat heb je ook als je over Parijs gaat
Geplaatst door: W!m 
, Datum:
06.06.2006 15:43
Wallonië via Lille? Zou kunnen, maar lijkt me niet aannemelijk.
Geplaatst door: ® Cris 
, Datum:
06.06.2006 17:56
Het is altijd druk in Parijs, ook op een doordeweekse dag
Geplaatst door: Irene 
, Datum:
06.06.2006 19:17
Persoonlijk vond ik het doorkruisen van Narbonne ingewikkelder dan Parijs. Zelfs zonder kaart of bijrijder is Parijs prima te doen. Niet ingewikkelder dan een gemiddelde stad. En files blijven een gok. Zo kun je op je gemak speuren naar de sacre coeur.
Geplaatst door: Johan uit Huizen 
, Datum:
07.06.2006 08:42
@Daantje.
Verleden jaar hebben we toch echt de eiffeltoren gezien die we over de periferique reden.
Je moet goed opletten want je kan hem niet heel lang zien, maar bij goed weer kan je hem echt zien.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
07.06.2006 10:46
Ja, Johan wij hebben hem ook gezien. Alleen vanaf de Peripherique kun je hem heel even zien.
Geplaatst door: Jen 
, Datum:
07.06.2006 12:25
Wij rijden daarvoor ook altijd speciaal even over de Periferique.
Geplaatst door: loe 
, Datum:
07.06.2006 20:09
Goh, als ik dit zo lees, zou het misschien leuk zijn voor de kinderen om ook (als is het maar in de verte) de Eiffeltoren te zien. Wij rijden meestal via de autostrades rond Parijs (en hebben nog nooit noemenswaardige files gehad). Op welke plek precies zie je dan de Eiffeltoren ?