Poes mee op vakantie. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: cobus 
, Datum:
14.04.2008 19:46
Vergeet vooral niet altijd je broek goed dicht te doen.
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
17.04.2008 13:09
Gerrit, ik zou het NIET doen !
Wij hebben diverse keren hond meegehad - geen enkel probleem.
Wel een belemmering als je dagje weg wilt !
- - - - - - - - - -
2 jaar terug meivakantie in NL poes mèt jonkies meegenomen - dan komt moederpoes in ieder geval altijd terug dachten wij .....
Onderweg in auto 1 groot drama - miauwen en tekeergaan !
Poes eerste 4 dagen in caravan gehouden, en daarna rond laten lopen.
Alles is goed gegaan, maar zaten elke keer vreselijk in angst of moederpoes wel terug zou komen ......
Het zal je toch gebeuren dat het beestje in Frankrijk wegloopt, en dat jij naar huis terug moet.
Dat vergeef je jezelf nooit !
Geplaatst door: mar
, Datum:
17.04.2008 13:54
begint dit nou alweer?
Gerrit heeft onderhand toch zat tips wat ie moet doen met zijn kat?
Geplaatst door: Carla
, Datum:
17.04.2008 19:16
Mar - Als het topic je niet interesseert sla het dan over ..........
Misschien krijgt een ander wel de kriebels van jouw topic(s) en dan waardeer je het ook niet als er van dit soort commentaar komt.
Geplaatst door: jan 
, Datum:
17.04.2008 20:03
poesje mee.
ik heb het op een camping in italie mee gemaakt dat een duitser door een poesje werd gebeten. dit werd een rel. politie erbij. toen werd het eenvoudig. poesje werd in beslag genomen en moest 14 dagen op kosten van de eigenaar i.v.m hondsdolheid in observatie. de duitser mocht op kosten van de eigenaar met een taxi naar een ziekenhuis 40 km verder op voor een tetanusprik. de eigenaar van het poesje wilde een dag later naar huis en dat mocht best maar wel maar zonder poesje de 14 dagen waren toch nog niet om. de duitser overweegt nog weet ik van de campingbaas nog schadeclaim wegens lichamelijk leed en gemist vakantieplezier.
zou het in frankrijk ook zo kunnen gaan met hondjes. nederlanders weten de weg naar letselschadeadvocaten toch steeds beter te vinden
Geplaatst door: mar
, Datum:
18.04.2008 13:49
ohja stomme opmerking van mij eerder. Het gaat helemaal niet om tips of goede adviezen, maar meestal het delen van ervaringen.
En ik zie dat Jan het deurtje alweer op een kiertje heeft gezet naar veel ervaringen over bijtende honden (die al dan niet loslopen)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat Gerrit nou gaat doen: kat mee of blijft ie mooi thuis?
Geplaatst door: Woef
, Datum:
18.04.2008 13:55
Bijten in die lelijke witte hollandse kuiten?Moet er niet aan denken bah!
Geplaatst door: miauw
, Datum:
18.04.2008 14:24
Ik blijf mooi thuis,wat moet ik op zo'n overbevolkte camping en dan dat eind in die auto.
Zeker een tuigje aan,denk er niet aan en als ze het toch in hun hoofd halen om me mee te nemen dan gaan ze onderweg nog wat beleven.
Bwah,van de gedachte alleen al gaan mijn nekharen recht overeind staan,brrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Geplaatst door: Draakje
, Datum:
18.04.2008 16:25
ik snap het niet: we zoeken maanden, dagen, uren op het internet naar DE vakantie, we plaatsen vragen op het forum of er veel of weinig schaduw is op plek nr zoveel, of de zon wel genoeg schijnt in genoemde regio, of de senseo het wel doet, of er wel een wifi aansluiting is, welke snelweg afgesloten is, welke net juist open edoch toch te saai om te rijden, waar er shell-tankstations zijn, waar onze kinderen een glijbaan hebben en een zwembad en een riviertje met een zandstrandje of toch net juist met kiezels, of je wel kan vissen, of daar vergunning voor nodig is etc etc. Alles wordt tot in de puntjes geregeld en uitgezocht.
Maar effe thuis wat regelen voor woef en miauw is teveel, die moeten mee, weg van hun vertrouwde omgeving. Of worden ergens uit de auto geknikkerd. (familie wonen in de bossen, en behalve illegaal afval worden er ook met regelmaat weer een kat of hond gevonden!)
Alle lof voor mensen die gewoon de vakantie regelen voor AL hun gezinsleden: mens, hond, kat, cavia, vis of welk dier je ook voor de hobby houdt...opvang regelen voor je beesten: volgens mij is dat gewoon iets wat je ook budgetteert voor je vakantie, dat hoort erbij.
Geplaatst door: Woef en Miauw
, Datum:
18.04.2008 16:37
Een Draakje naar ons hart;))
Geplaatst door: Ronald
, Datum:
19.04.2008 12:18
Onze poes gaat logeren bij schoonmoeder.
Zij heeft ook een labrador en dat gaat gewoon goed!
De poes is zelfs dominant tegenover de veel grotere hond :)
Geplaatst door: jacobien 
, Datum:
19.04.2008 12:31
Marktplaats staat vol aanbieders die op je huisdier willen passen.
Ik vond zo ook met gemak een goedkope oppas voor mijn caviaas.
Zíj vindt het dolletjes, weer een paar extra beesten, dat wíj er blij mee zijn spreekt voor zich, maar als ik me zo haar huis aanschouwde, gaan ook mijn caviaas een prima tijd tegemoet.
Gerrit, ik zou die poes niet meenemen.
Geplaatst door: Lonneke 
, Datum:
04.07.2008 23:07
Wij nemen onze rode kater mee op vakantie, vanaf het begin af gedaan en hij vind het heerlijk.In de auto in een kooitje en bij iedere stop lekker wandelen aan het lijntje. Eenmaal op de camping blijft hij aan het lijntje maar we gaan wel met hem wandelen en hij vind het heerlijk,doet zijn behoefte en vangt ook zo nu een dan een muis.En waarom, hij hoort erbij in ons gezin. 3 Weken alleen thuis met een oppas die twee keer een kwartier per dag komt vind ik zielig.Los laten doe ik niet, neem het risico niet dat hij de weg kwijt raakt of een nieuwe baas vind hij is nogal een allemans vriend.Hij is gewend aan zijn bak thuis voor 'snachts dus die gaat zeker mee.Succes en gezellige vakantie.
Geplaatst door: Jeanne 
, Datum:
06.07.2008 21:00
Wij nemen al drie jaar onze kat mee op vakantie. Hij heeft in de auto een korte riem om zodat we hem wel onder controle kunnen houden maar verder ligt hij gewoon los. Geeft voor de kat veel meer rust als in een reismand. Op de camping heeft hij een tuigje met een lijn van 5 mtr. en 's avonds gaan we met hem wandelen en vanaf de eerste dag rent hij zelf weer terug naar de caravan. We hebben nooit geprobeerd om hem na een paar dagen los te laten lopen, stel dat hij wegloopt. Of een kattebak verplicht is weet ik niet maar wij nemen hem gewoon op de achterbank mee [kan hij onderweg ook z'n behoefte doen] Nl een keer moeten stoppen omdat hij aan de bank begon te krabben. Je hebt er wel een dagtaak bij om de hele tijd touw los te maken, maar ook veel plezier en aanspraak van. Onze kat vind het ook fijn in de auto maar een ander weer niet dus zou eerst oefenen, als je 10 uur met een krijsende kat zit is ook geen pretje.
Geplaatst door: Pien en Timo
, Datum:
19.01.2009 20:22
Wij nemen onze katten mee op skivakantie naar Oostenrijk. Gaat prima, gewoon op de achterbank op een berg baggage in een bench met het deurtje open. Op locatie verblijven ze in het appartement. Wij hebben gemerkt dat ze meer stress oplopen van het alleen zijn, als wij lang weg zijn)dan dat ze mee gaan.
Geplaatst door: Fonzie35 
, Datum:
19.01.2009 20:32
Je kan hem ook naar de chinees brengen...
Geplaatst door: Jo 
, Datum:
26.02.2009 22:14
Ik overweg mijn kat mee te nemen op vakantie omdat hij suikerziekte heeft en zich niet laat prikken door onbekenden.
Eenmaal eerder ging hij mee op wintersport en dat ging prima.
Maar voor de zomer ben ik bang dat hij weg loopt, doordat de schoonmaak oid het huisje open laat. Hoe doen jullie dat? Blijft er altijd iemand bij de kat of laat je hem ook weleens alleen?
Bedankt voor de reacties.
Geplaatst door: poes 
, Datum:
26.02.2009 22:33
Geplaatst door: Manon
, Datum:
26.02.2009 23:57
Aan "Fonzie" en "Poes" van wie ik vermoed dat het dezelfde persoon is:
Doe niet zo onbehoorlijk!!!
Persoonlijk zeg ik: geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om onze poes mee te nemen op vakantie, maar degenen die dit wel graag willen mogen hier toch wel om advies vragen en een normaal antwoord verwachten?
Geplaatst door: kea
, Datum:
27.02.2009 23:23
Deze vraag werd in april 2008 gesteld.