Geplaatst door: ® Irene 1
Datum:
14.02.2010 17:40
Voor de meivakantie zoeken we een camping in een stad(je) of op loopafstand. Twee jaar Honfleur bezocht. Voor onze tieners is het leuk om een centrum in te kunnen wandelen. Omdat we maar 1 week vrij hebben, graag max 600 km vanaf zuid-oost Brabant.
Hebben al gezocht op Reims, Mulhouse en Strasbourg. Metz is de camping nog niet open in die periode.
Geplaatst door: digi-oma
Datum:
14.02.2010 17:49
Hoi Irene1, Had je al eens aan Langres gedacht? Niet zo'n wereldstad, maar toch wel grappig.
Ligt ook bij het Lac de Liez waar wel iets te doen is.
Verder de stadscamping van Charleville-Meziers in de Franse Ardennen. Schijnt goed te zijn en deze stad heeft weer wat meer allure (ben er vaak geweest) dan Langres.
Heel goede is de stadscamping van Verdun; echt midden in de stad in een park en zeker voor iedereen interessant. Voor dochterlief erg gave kleding en voor de rest van de familie heel veel bezienswaardig binnen en buiten over de 1e Wereld Oorlog. O.a. met onbemand treintje (oeps) door gangenstelsel met allerlei kamers en zaken uit deze oorlog. Fijne omgeving ook en goede supermarkten in de buurt.
Je weet waar je me kunt bereiken voor verdere info...
Geplaatst door: shou
Datum:
14.02.2010 18:01
Camping Municipal Pierre de Coubertin in Ribeauvillé. Vanaf de camping loop je zo het centrum van Ribeauvillé in. Met de auto kun je naar een P&R rijden en dan ga je voor € 2,10 met de tram naar Straatsburg (is inclusief parkeren).
Colmar en Riquewihr zijn ook leuke plaatsjes om te bezoeken.
De camping is simpel, wel elke ochtend vers brood, schoon sanitair, vriendelijke eigenaars en vrolijke ooievaars.
Geplaatst door: frank
Datum:
14.02.2010 18:12
Chartres en Bourges hebben campings waar vandaan het centrum goed te belopen is.
Amboise en Saumur zijn ook opties.
Of Fecamp, ook bekend bij digi-oma.
Geplaatst door: ® kea1
Datum:
14.02.2010 19:14
Datum:
14.02.2010 19:21
Charleville hebben we op het lijstje gezet. Dijon is wat ver, 675 km, maar omdat het snelweg is, is het te overwegen. Er zitten leuke tips bij, dank jullie wel!
Geplaatst door: Henny
Datum:
14.02.2010 19:44
NANCY is absoluut de moeite waard!!!!
Geplaatst door: Henny
Datum:
14.02.2010 19:47
o, vergat ik nog TROYES !!! Prachtige oude binnenstad en voor de dochters........ van die goedkope merk kleding ( en nog veel meer) centra buiten de stad. Kan niet meer op de naam komen maar je hebt het ook bij Roermond!!
Geplaatst door: ® kea1
Datum:
14.02.2010 19:54
Irene. Eindhoven Dijon is 605 km. Goed te rijden in een dag.
Troyes is ook leuk, grandes marques outlet center camping ligt wel op loopafstand maar toch ruim een half uur lopen. Nancy is mooi maar alleen per bus bereikbaar.
Geplaatst door: tineke
Datum:
14.02.2010 20:04
NANCY.
Wij hebben afgelopen zomer een overnachting gemaakt op Camping Le Brabois in Villers-les-Nancy.
Deze camping ligt erg gunstig ten opzichte van Nancy. Er is naast de camping een bushalte, zodat je ook per bus naar Nancy kunt gaan. Met de auto ben je binnen 15 minuten in het centrum van Nancy.
Nancy is een verrassend mooie stad, met ook veel leuke winkels.
Er zijn leuke restaurantjes in Nancy (Rue de Marécchaux / Place de Vaudémont), waar het in augustus erg gezellig was op de terrassen. Op de camping zelf is ook een eenvoudig restaurantje.
Je hoeft hier niet te reseveren.
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=233805
http://www.ot-nancy.fr/
Geplaatst door: ® tineke
Datum:
14.02.2010 20:09
Datum:
14.02.2010 20:54
Soissons lijkt ons ook wel leuk. Iemand bekend mee? Camping van Mulhouse niet, die van Strasbourg weer wel. Charleville leuke, Troyes ook.
Er komen leuke tips voorbij! Ik ga morgen eens op mijn gemak kijken tussen jullie tips. Bijvoorbeeld naar bushaltes bij de camping, loopafstanden naar een stad, winkelaanbod voor onze 3 tot 4 meereizende tieners, evt. skateramp in de buurt. De uiteindelijke beslissing valt pas kort tevoren, want het weer is in mei een zeer bepalende factor. Bedankt voor het meedenken!
Geplaatst door: petra
Datum:
14.02.2010 21:51
munster in de elzas
wat dichterbij, echternach, en la rochette in luxemburg
Datum:
15.02.2010 00:43
Soissons lijkt leuker dan het is, Irene. Die kerk met het gat is wel fotogeniek, maar je mag er niet dichtbij komen (staan hoge hekken omheen) in verband met instortingsgevaar. Wel zit je dicht bij het mooie kasteel van Pierrefonds... zeker de moeite waard om te bezoeken.
Laon is ook en prettige stad en het lage deel wordt met het hoge deel verbonden door de POMA. Soort monorail met een cabine die behoorlijk hoog boven de huizen rijdt/glijdt als een achtbaan, maar zonder bestuurder. Heel enge ervaring als je door de voorruit kijkt een een bocht ziet naderen; ik heb de video nog waarop ons hele groepje letterlijk gillend omhoog ging.
Amiens is een goede tip. Mooie gezellige stad met overal langs de kade groene huurfietsen. Gave dingen. Zeker voldoende te zien en natuurlijk 's avonds naar het lichtgedoe bij de ingang van de kerk. Gewoon gratis en heel bijzonder. GEEN foto's nemen met flits want dan zie je weer zandsteen. Hoe ze het doen snap ik nog niet, maar elk detail van de beelden en beeldjes wordt apart uitgelicht. De drijvende eilanden met de (volks)tuintjes hebben we destjds met onze eigen kano bekeken. Vanuit Amiens kun je nog alle kanten op.
Fecamp is leuk, camping ligt aan zee op een klip. Maar steil... je moet een pittige auto hebben om op je plek te komen en die plekken zijn niet zo groot. Het stadje is gezellig.
De prettigste van alle tips vond ik zelf toch Verdun omdat je wat meer in de bossen zit (en vlak aan de Maas) en er ook met wat minder weer veel te beleven is.
Ben benieuwd wat het wordt.
Datum:
15.02.2010 14:08
Amiens was een prettige verrassing in de tips! Nancy nemen we ook zeker mee, Strasbourg idem, van daaruit kunnen we naar veel stadjes en plaatsjes die ons leuk lijken en in een mooie natuur(O.a. Ribeauville). Dijon blijkt uiteindelijk 640 km te zijn en gaat ook op het lijstje. Charleville idem, is lekker "dicht bij huis".
Chartres kennen we, leuke stad.
Nancy blijft ook leuk, Munster zouden we nooit zelf hebben verzonnen. Dat is het leuke van dit forum.
Diverse steden hebben een skateboardvoorziening. Is zeker een pluspunt in geval hij nog meegaat.De tips van de outlet is zeker leuk voor de 2 meiden. Kortom, er zit voor ieder wat wils bij. Maar de knoop hakken we pas door in april, kort voor vertrek.
Geplaatst door: tineke
Datum:
15.02.2010 14:19
Irene, ik ben tzt erg benieuwd naar je mening over de camping en de stad, waar jullie uiteindelijk naar toe gaan.
Datum:
15.02.2010 15:20
Munster: symphatiek stadje. Overal op de daken ooievaarsnesten met echt tientallen klepperende ooievaars.
Altijd erg leuk Chateau Haut Koningsbourg. Goed ingericht (harnassen etc.) en lekker in eigen tempo rondkijken (geen gids). Mooi uizicht vanaf deze burcht. Richting Gerardmer (klein half uurtje) via de Col de la Schlucht en daar met z'n allen in de zomerrodelbaan. Gaat echt heeeel hard. Colmar heeft helemaal een superwinkelstraat (autovrij) de streek is bekend om z'n linnengoed - zo mooi. Tip. Ik heb destijds daar op het plein bij die heel grote boekhandel al m'n verplichte literatuur Frans (de klassiekers zoals Zola, etc.) gekocht. Boven is de schoolboekhandel en die hebben heel goedkope uitgaven. Parkeren op Place Rapp bij de draaimolen. Redelijke prijs en centraal gelegen. Van daar naar het Venetie van het Noorden (wordt aangegeven). Mooie gekleurde vakwerkhuisjes en naast de brug een winkeltje met ALLES van Kuifje (Tin-Tin). La Linge is een oud terrein uit WO.I en daar zijn de echte loopgraven nog waar je doorheen kunt lopen; wat waren de soldaten toen klein. Daar is werkelijk man tegen man gevochten! Eguisheim is een supermooi dorpje. Nog even de Route des Cretes rijden... Je komt echt tijd te kort daar.
Geplaatst door: ® User1248
Datum:
15.02.2010 15:36
Ik zou je ook de Elzas adviseren, we zijn er 2 jaar geleden in de meivakantie geweest. En met het ANWB-extra boekje met grote kaart van de Elzas kom je overal waar je zijn moet. Wij zijn toen ook op camping de Coubertin geweest in Ribeauvillé.
Zeker doen!
Geplaatst door: Eugene
Datum:
15.02.2010 15:57
Stadscamping in Metz ook leuk. Ligt aan de Moezel en een paar minuten van de oude binnenstad met veel restaurantjes en terrassen. Ook veel grote winkelstraten.
Datum:
15.02.2010 18:51
De camping van Metz stond eigenlijk in de planning, maar is nog niet open. Ik heb een mail verzonden, maar nog geen reactie ontvangen. Inmiddels is er zoveel leuks voorbij gekomen dat we vakanties tekort komen.