drukte Parijs tijdens tour de france (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® jan v z 
, Datum:
24.01.2011 10:38
Wij hebben een camping geboekt in messanges.
Alleen nu gaan wij via Parijs op de zondag de 24ste.
Nu blijkt dat dan de slotdag van de tour op dezelfde dag valt(slechte planning).
Wat moet ik verwachten wat drukte betreft, en hoe laat(vroeg) begint meestal deze de drukte.
Wij proberen Parijs ongeveer rond 9.00 uur te passeren.
Wie heeft hier ervaring mee positief of negatief.
Geplaatst door: ® Irene 1 
, Datum:
24.01.2011 11:40
Diverse jaren dat weekend in Parijs geweest en weinig extra overlast gehad.
Men komt voor de tour vaak al op zaterdag naar Parijs en de hele nacht door arriveren er wagens en teams ivm parcours/tribunes/vips/km boog etc.
Dit ligt aan de afstand die ze vanaf de laatste finish tot Parijs af moeten leggen. Hoe verder de laatste rit van Parijs afligt, hoe langer de wagens erover doen om Parijs te bereiken.Dit jaar vanuit Grenoble, dus alle ondersteunende wagens en de recalmekaravaan zullen naar schatting midden in de nacht pas gaan arriveren.Met pech en oponthoud onderweg grote kans dat ze meteen op moeten gaan bouwen.
Publiek komt zoveel mogelijk met het openbaar vervoer. Vanaf zondagmorgen eind van de ochtend sluiten er enkele metrostations in de buurt van de finish.
Als de strijd gestreden is, tussen 17 en 18 uur, wordt de versperring met spoed geruimd en ook de metrostations openen al weer vrij vlug.
Renners en technische voorzieningen vertrekken in de loop van de avond en maandagmorgen naar alle windstreken.
Al met al een fikse spreiding over het gehele weekend.
Geplaatst door: Marieke
, Datum:
24.01.2011 17:06
Merk je niets van!
Zondag is rustig rijden, en je merkt niet van die Tour de France al is Parijs altijd wel wat drukker (maar dat heeft niets met tour de france te mkane) dan andere stukken.
Geplaatst door: leo
, Datum:
24.01.2011 18:21
Geplaatst door: Di.
, Datum:
25.01.2011 16:24
Hoi Jan,
Afgelopen jaar hebben wij hetzelfde gehad. En totaal niks van gemerkt qua drukte. Wij waren ook rond 9.00 uur daar. Onderweg wel veel bussen en auto's van de diverse ploegen aan de andere kant zien rijden ( vonden de kinderen wel leuk om te zien welke ploeg nou weer aankwam rijden ).
Ik had ook zo mijn twijfels maar dat hoeft dus echt niet.
Veel succes.
Geplaatst door: jan v z
, Datum:
25.01.2011 16:31
Denk dat het inderdaad mee gaat vallen dus heb ik me druk gemaakt oms niks hoop ik.
In ieder geval bedankt voor de reaktie's.
Verder loopt er op dit moment nog een topic die gaat over de drukte bij Parijs dus houd ik die ook maar in de gaten.