Beide parken Disneyland op één dag te doen? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Sjaak Trekhaak
, Datum:
13.06.2011 10:23
Wij (gezin met 2 kinderen van 12 en 14 jaar) gaan half augustus op de terugweg een dag (niet langer!) naar Disneyland Parijs. Nu zag ik dat je voor een vrij gering bedrag beide parken, Disneyland en Walt Disney Studios, op één dag kan bezoeken.
Een paar jaar geleden zijn wij al in Disneyland geweest en willen sowieso weer dát park bezoeken. Maar omdat je nu dus vrij voordelig ook Studios kan bezoeken zitten wij eraan te denken om daar dus ook misschien tcikets voor te bestellen.
Aan de andere kant is 2 parken op één dag bezoeken iets teveel van het goede. Heb geen idee of dat een beetje normaal te doen is.
Wie heeft beide parken al eens op één dag bezocht en kan mij hierover wat meer vertellen?
Wij gaan of op een woensdag of op een donderdag in de tweede week van augustus.
Weet iemand misschien of het kwa drukte verschil is tussen die dagen?
Iemand nog tips
Geplaatst door: ® mirjam 
, Datum:
13.06.2011 10:55
Hoi Sjaak
wij hebben beide parken gedaan. onze kinderen waren een stuk kleiner, maar ik zou het niet doen. het zijn alebei grote parken en de drukte, weet het niet precies natuurlijk maar de dagen dat je wilt gaan zijn bij uitstek het beste. maar of dat ook geld voor de zomervakantie?? de weekenden zijn het drukste. denk dat je lang moet wachten en daarom allebei de parken in 1 dag niet te doen is.
met een fastpas misschien wel dan heb je van te voren de tijd bepaald dat je in een atractie wilt.
succes en een fijne vakantie
Geplaatst door: Peter2
, Datum:
13.06.2011 11:02
Ik moet zeggen dat de Studios een stukje kleiner is dan het andere deel. Daardoor ben je er ook wel wat sneller doorheen, ofschoon de wachttijden je behoorlijk zullen nekken.
Augustus is natuurlijk ook wel de maand dat de Fransen zelf veelvuldig vrij zijn, dus qua drukte zal het niet meevallen.
Persoonlijk vind ik beide parken in 1 dag niet te doen. Mocht je er toch voor gaan zou ik zeker in de Studio's beginnen en dan de rest tijd vullen met het bezoek aan het andere deel. Daar weet je namelijk al een beetje hoe het er uitziet en waar de 1e voorkeuren naar toe gaan.
Geplaatst door: vakantieganger
, Datum:
13.06.2011 11:36
Hoi Sjaak,
wij hebben ook twee kinderen van 12 en 14 jaar en zijn net terug uit disneyland ( eerste keer) gebleken is dat zij het studiopark leuker vonden dan disneyland, vele stukken kun je overslaan in disneyland (is echt te kinderachtig voor de kids) wij waren er 3 dagen 1 dag disneypark ( rollercoasters) 1 dag studio's en 1 dag beide parken om de leukste attracties nog een keer te doen.
Verder waren wij er wo,do,vrij en zaterdag weer naar huis
wo en do is goed te doen ( do wachtrij mei vakantie 45 min ) vrij en zat wachtrijen van 80 min of meer was verschrikkelijk.
Dus als je gaat ga op een woensdag of donderdag. Wij hebben de kids ook verteld, jullie hebben het meegemaakt, gezien maar voor ons 1x en nooit meer dat wachten pff...
Geplaatst door: ® silvia l 
, Datum:
13.06.2011 12:17
We zijn al 2 keer geweest en vind het niet te doen beide parken in 1 dag. Je hebt echt 2 dagen nodig anders zonde van je entree. En kan je er ook nog van genieten als alles zo gehaast moet!
Zou het niet doen.
Geplaatst door: Marieke
, Datum:
13.06.2011 13:08
Beide parken inderdaad niet te doen in 1 dag. Het Walt Disney Studios gedeelte is niet heel groot, dus red je gemakkelijk in 1 dag dat wel, maar om 2 parken in 1 dag te doen is erg veel.
Het is er prachtig daar en wij zijn 2 keer geweest en beide op de terugweg in Augustus en qua drukte viel het reuze mee, heel erg goed te doen!
Geplaatst door: ® Ona 
, Datum:
13.06.2011 13:15
Halverwege augustus zit het daar stikvol met hotelgasten. De parken zijn tot 23 uur geopend, fantilusion parade en vuurwerk 's avonds laat. Geloof mij, 2 parken op 1 dag doen en alles gedaan krijgen is dan onmogelijk, zelfs met fastpass niet. Wij hebben er 2 jaar geleden 4 dagen over gedaan en zijn afgelopen november terug geweest om de attracties te doen die we bij ons eerste bezoek niet hebben kunnen doen.
Ik ben sowiezo van mening dat je Disney in meerdere dagen moet doen met een disney hotel erbij het liefst. Anders heb je echt een heel andere ervaring en word het meer gewoon "een dagje naar pretpark x", maar goed, ieder zijn ding.
Als je echt één dag wilt gaan zou ik maar één park doen en dan met name het disney park. Dit is groter en heeft meer attracties voor jullie kids dan de studios. Die hebben Crush (minimum 90 minuten wachttijd in die periode) en Tower of Terror te bieden en het nieuwe Playland maar ook daar lange wachtrijen. Studios hebben sowiezo minder capaciteit dan het grote park dus daar zou je minder gedaan krijgen.
Woensdag is het net iets minder druk dan donderdag, daar dit midden in de week valt. Hoe dichter je naar het weekend toekomt, hoe drukker het zal zijn.
Ik zou het echt niet doen en gewoon tickets voor 1 park bestellen. Als je de hele tijd van hot naar her rent, dan heb je er ook niet veel aan.
Tip: Begin achteraan het park! Met name: Pirates of the caribbean, indiana jones, big thunder mountain en ga dan meteen door naar space mountain, buzz lightyear etc. en laat fantasyland even links liggen. Hier is het 's avonds VEEL rustiger dan in de ochtend/namiddag. Als je de parade niet wilt zien, ga dan op diens tijdstip (17 uur ongeveer) fantasyland en de attracties die je nog niet gedaan hebt doen. De wachtrijen zijn dan veel korter. Ook tussen 11.30 en 13.30 is het veel rustiger daar iedereen dan gaat lunchen. Stel zelf dus best je lunch even uit naar een later tijdstip en gebruik de gewonnen tijd om attracties te doen waar anders lange rijen staan. Als je souvenirs wilt shoppen kan je dit ook best voor de avond valt doen, vanaf 20 uur kan het echt ongelofelijk druk zijn in de winkeltjes.
Veel plezier!
Geplaatst door: Marjel
, Datum:
13.06.2011 13:53
Begin mei 3 dagen naar Disney Parijs geweest met kinderen. Is niet te doen in één dag. Het is te groot en te druk waardoor lange wachtrijen voor spectaculaire attracties.
Geplaatst door: ignas
, Datum:
13.06.2011 14:03
heb het half juli gedaan, midden in de week, 3 of 4 jaar geleden, 2 parken op 1 dag, zoon toen 12 of 13. studio's was het favoriete deel bij zoon was en goed te doen. attracties met lange rijen sloegen we over (je gaat tenslotte niet dat dure park in om de rug van je voorganger in de rij te bekijken of om het asfalt onder je wachtende voeten te sponsoren). fastpas hielp behoorlijk om een aantal attracties met verkorte wachtttijden te bezoeken. alle kinderachtige evenementen sloegen we bij voorbaat al over. twee of drie gewenste attracties waren stuk, dus dat scheelde ook in de tijd. eten en drinken hadden we zelf bij ons, en souvenirs kochten we niet.
alles hangt natuurlijk af van hoe leuk je dit soort dingen vindt. wij hadden het na 1 dag echt wel gezien (ik lang voor die tijd al), en komen er niet meer. maar als je het echt heeeeeel erg leuk vindt, en prijs+reis zijn geen beperking, dan ga je er regelmatig een paar dagen heen, neem ik aan.
Geplaatst door: ingrid
, Datum:
13.06.2011 17:25
als je in de attracties wilt die populair/druk zijn, is het echt niet te doen,tenzij je weet dat je slechts in enkele attracties wilt, maar de afstanden zijn ook flink tussen beide parken,dus 1 dag beide parken zou ik niet doen
Geplaatst door: anja
, Datum:
20.06.2011 23:23
Beide parken in een dag is niet aan te raden. Ook wij vonden de studiopark leuker dat disney gezien de attracties.
Geplaatst door: Manonniii
, Datum:
21.06.2011 12:48
Als je echt wil genieten van Disneyland zou ik er gewoon de tijd voor nemen. Het is echt jammer als je de helft mist omdat je maar één dag daar bent. Als je dan toch echt maar één dag de tijd hebt dan zou ik alleen voor het Disneypark gaan en de studios niet bezoeken.
Geplaatst door: Isanne73
, Datum:
21.06.2011 18:04
Al vele malen geweest (ook in Orlando)ik ben nu eenmaal een disney en pretparken fanaat :-)
Ik raad het af.... Het is te veel en te massaal om in 1 dag te doen vooral in het hoogseizoen.
In oktober/november kun je nog het geluk hebben dat het wat rustiger is, maar ook dan zul je veel van beide parken/shows/parades missen als je het op 1 dag wil doen.