Route naar vendee (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: paulv 
, Datum:
27.01.2019 19:18
Ik ga dit jaar voor het eerst richting de vendee in de maand juli.
Wat is de beste route om te rijden?
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
27.01.2019 19:33
Helpt als je eerst vertelt waar je vandaan komt, en op welke dag je reist...
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
28.01.2019 00:15
Kijk meestal even op de gratis routeplanner van de ANWB; uitleg route en duidelijke kaart waarop je de voor jou beste route kan bekijken.
Geplaatst door: Texel
, Datum:
28.01.2019 00:37
Velen willen Parijs vermijden. Daarom kiezen ze voor de afslag Arras, dan stukje N25 naar Amiens. Daar is een prima camping van waaraf je de stad met de prachtige kathedraal kunt bezichtigen (is een must). Na Amiens kun je kiezen voor Rouen (pas op de tunneltjes van 260 cm) of voor de Pont Normandie. Vandaar langs Alencon en Le Mans (je kan hier ook evenwijdig aan de tolweg rijden, is redelijk rustig). Daarna Angers, Cholet en je bent dan al in de Vendée. het laatste stukje is afhankelijk van je bestemming.
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
28.01.2019 12:26
Ik zou zeker niet via Parijs rijden die kant op. Bij Amiens A29 / A28 richting Rouen, daarna Alencon/ Le Mans/ Angers/ Cholet (A11/A87).
Prima route en ondanks bijna 100 km langer dan via Parijs haal je dat zo weer in omdat je vrijwel de hele route lekker door kunt rijden.
Die snelwegen zijn prima en de route is ook nog 'ns mooier dan via Parijs.
).
, Datum:
28.01.2019 12:32
Ik vertrek op dinsdag 14 juli, vanuit brabant.
Ook geen idee wat de drukte bij parijs is al je daar bv rond 12 uur in de middag passeert.
, Datum:
29.01.2019 10:40
Bedankt voor de reacties ik ga deze routes eens goed bekijken
Geplaatst door: Ellen Dokter 
, Datum:
29.01.2019 12:04
Ik denk tik fout...maar het is of zondag 14 juli of waarschijnlijk dinsdag 16 juli dat je rijdt, beide dagen na aantal jaren ervaring op diverse momenten te hebben gereden zullen waarschijnlijk bij Parijs niet de dagen zijn die grote problemen opleveren. 14 Juli is en op zondag en nationale feestdag, veel minder Fransen op pad die zijn hun feestje aan het vieren en natuurlijk naast dat bij Parijs er al al heel veel regels zijn voor vrachtverkeer ,rijden er op zondag en feestdagen überhaupt geen vrachtwagens. Dinsdags wel meer werk en vrachtverkeer maar veel minder reisverkeer en nog ruim voor de aanloop naar de grote drukte toe. Hou gewoon rekening met die wel bekende spitstijden dan zal het vast loslopen is onze eigen ervaring inmiddels.
, Datum:
01.02.2019 11:07
Vertrek inderdaad dinsdag 16 juli ipv de zaterdag.
Ga nu toch twijfelen tussen de route parijs of de alternatieve langere route nu de meningen hier verschillen.
Maar nogmaals bedankt voor de reacties , meer andere ervaringen zijn altijd welkom
Geplaatst door: ® Jan56 
, Datum:
01.02.2019 20:51
In aansluiting op het antwoord van Hans030 kan ik bevestigen dat de route via Amiens via Rouen en Alencon le Mans Angers een hele fijne route is. De tolweg A28 rijdt heel fijn en gaat bij Rouen over in de N28. Gewoon deze volgen heel simpel.
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
02.02.2019 14:03
Inderdaad, als je Parijs kunt mijden altijd doen.
, Datum:
04.02.2019 17:20
Volgens de abwb routeplanner is de alternatieve route rond de 50km langer. Dus dat valt nog best mee
, Datum:
04.02.2019 18:48
Weet er ook iemand een leuk overnachtingshotel op deze route