Betaalbare camping Middellandse zee tussen Cannes en Frejus
Geplaatst door: Sandra 
, Datum:
16.07.2024 18:02
Terwijl we genieten in Frankrijk fantaseren we soms alvast een beetje over volgend jaar (niet dat we nu niet genieten hoor!) De kust aan de Middellandse zee rondom Agay Antheor en Dramont vinden we erg mooi met zijn baaitjes om in te snorkelen.
Er is daar ook een camping (tegenwoordig Yelloh) maar die kost voor 4 personen en hond al ca 150 per nacht..
We begrijpen dat de Middellandse zee een duurder gebied is maar dit vinden we toch wel erg in de papieren lopen..
Wie kent een camping aan de Middellandse zee (liefst loopafstand) ergens tussen Cannes en Frejus die nog enigszins betaalbaar is? Liefst met zwembad maar dat mag best een vierkante bak zijn en dat is geen must als de zee al aan je voeten ligt. Liefst niet al te groot. Er mag best eens iets te doen zijn als een bandje ofzo maar animatie hoeft voor onze kinderen niet en drukte kun je in dit gebied immers ook opzoeken. Loopafstand van een dorpje of stadje is dan weer wel leuk!
Ben benieuwd of er zoiets is!
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
17.07.2024 10:33
, Datum:
17.07.2024 12:15
Dank je wel Ineke, de zoekfunctie ken ik. De camping die jij noemt ken ik en zou ik het liefst boeken, maar die kost meer dan 150 per nacht voor ons gezinnetje (2 volw 2 kind en 1 hond) en dat vind ik - hoewel ik me besef dat het aan de Middellandse zee duur is - echt heel erg veel geld.
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
17.07.2024 20:40
, Datum:
18.07.2024 12:32
Bedankt Johan, ziet er goed uit!
Heb ook jullie forum bericht gezien met alle campings die jullie bezocht hebben en bezoeken, wat een werk besteden jullie eraan, ontzettend fijn al het beeldmateriaal!!
, Datum:
07.04.2025 11:55
Toch nog even dit forumbericht terug opgezocht en op zoek naar nog wat alternatieve tips.
Azur Rivage is eigenlijk wat we willen maar zij doen alleen zaterdag-zaterdag en dat sluit niet aan met onze andere camping daarna in de Verdon zondag-zondag, maar heel misschien mogen we daar zaterdag al aankomen.
Wie heeft er nog tips voor campings aan de andere kant van Frejus; zo ongeveer Ramatuelle en Cavalaire sur Mer. Daar zijn namelijk stranden in de buurt waar honden worden toegestaan (hoewel we de kleine baaitjes aan de kust ook heel erg waarderen). De meiden willen graag een zwembad met glijbaan, hoeft zeker niet een heel waterpark te zijn!
, Datum:
07.04.2025 16:00
, Datum:
07.04.2025 16:03
Geplaatst door: ® Noren-63 
, Datum:
07.04.2025 19:29
Iets landinwaarts; camping Manjastre in/ bij Bormes les Mimosas of camping de L'Argentière in/bij Cogolin.
@Sandra; hoe/waar vind ik in het forum in 1 overzicht de door Johan&Tineke bezochte campings? (Van '23 en '24) Het brengt mij altijd weer wat voor "mijn campinggids" ;)
, Datum:
07.04.2025 20:30
Geplaatst door: ® tineke 
, Datum:
08.04.2025 09:30
, Datum:
08.04.2025 09:59
Dank je wel @Tineke. De site was me al wel bekend en bevestigd dat rondom Ramatuelle de meeste stranden zijn waar honden worden toegestaan. De criques van Pampelonne spreken vwbt foto's aan, we houden van baaitjes en rotsen om bij te snorkelen. Hebben jullie tips voor een camping in die omgeving? Bijv camping Cap Taillat (zonder glijbanen) gezien maar weinig info, alleen op TripAdvisor. Mag evt ook iets rijden zijn hoor, bij ri cavaliaire of klein beetje landinwaarts?
Bij Frejus zijn ook 2 stranden waar honden worden geaccepteerd en daar camping La Plage d'argens gevonden maar daar lees ik dat er veel geluidoverlast van de naastliggende D weg is.
Wij vinden de baaitjes eigenlijk nog het allerleukst waar soms maar net een klein strookje zand is. Op sommige plekken is er dan in een bocht een kleine parkeerplaats en is het de weg oversteken en via een smal pad naar beneden. Deze plekken worden denk ik niet officieel als strand aangemerkt en ik vermoed niet dat we daar dus niet met onze hond mogen komen? Daarom is de tip van Johan van Azur Rivage ook echt 1 die ons aanspreekt, niet erg dat we een stukje kustweg moeten pakken voor de baaitjes.
We zijn dus op zoek naar een camping met zwembad en liefst glijbanen in dit gebied waarbij de camping nog enigszins betaalbaar moet zijn.
, Datum:
08.04.2025 13:46
Jaren geleden was dit onze favoriete camping op het schiereiland van Saint-Tropez, vooral vanwege de heerlijke ligging t.o.v. geweldige baaitjes.(wel met de auto)Voor luxe hoef je hier niet te komen. Het sanitair was nog uit de jaren 70. Inmiddels zijn de oude eigenaren vertrokken, en ik heb ook geen idee hoe de camping er bij ligt. Het zwembad is een simpele vierkante bak , Vacansoleil verhuurde een paar jaar geleden er MH’s toen was er een opblaasbare glijbaan. La Croix Valmer is via een fietspad te bereiken. Het wel een echte Franse camping met weinig Nederlandse gasten.
Camping-frankrijk.nlCamping Domaine de Verdagne in GassinAlles wat u wilt weten over deze camping in Var
Geplaatst door: Gerd@
, Datum:
08.04.2025 14:07
Deze dan misschien?
Camping Bonporteau in Cavalaire sur mer .
Geplaatst door: J 
, Datum:
08.04.2025 14:55
, Datum:
08.04.2025 19:39
Geplaatst door: Herma 
, Datum:
16.04.2025 14:11
Kijk eens bij Mandelieu of Pegomas. Kleine simpele campings en bij Mandelieu prima parkeren op korte afstand van het strand. Bij het casion aldaar. op zich simpele campings met zwembad maar voor ons prima