Geplaatst door: Marijke 
, Datum:
25.04.2025 19:59
Heden zijn wij in het bezit van een caravan ipv een camper. Voor de reizen onderweg zoeken wij de Municipals. Mijn man kwam met deze site. http://www.camping-municipal.org/index.htm Maar die is zeker niet meer up to date? Jammer.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
25.04.2025 20:22
Die site word al 10 jaar niet meer bij gehouden
Kijk een voor de app van Archies campings
Voor een klein bedrag krijg je alle campings met actuele info
Over openings tijden ,telefoon nrs en verwijzing naar de website
Ook rechtstreeks een route button voor navigatie
Geplaatst door: scg 
, Datum:
25.04.2025 20:26
De maker van die website is overleden in 2015, lees ik en is derhalve niet meer in de lucht.
Op allecampingsinfrankrijk.nl kun je filteren op o.a. Municipal.
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
25.04.2025 21:36
, Datum:
26.04.2025 09:20
Bedankt voor de antwoorden. Ik dacht al zoiets. Nu ga ik de link van Ineke bekijken.
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
26.04.2025 10:14
Heel veel municipal campings zijn de afgelopen jaren gesloten, camperplaats geworden, door particulieren/bedrijven overgenomen of verpacht.
Probleem is vaak dat dat de gemeente geen geld heeft om de camping op te knappen of geen beheerder kan vinden.
Op deze site proberen we de informatie over municipal campings zo goed mogelijk bij te houden, waarbij municipal "campings" waar je alleen met een camper kunt overnachten offline genomen worden.
Je kunt bij zoeken op de kaart, in het departementale overzicht en campings in de buurt een filter instellen waarbij je o.a. "Municipal" kunt aanvinken,
https://www.camping-frankrijk.nl/kaart?HOGXUBZA.
, Datum:
26.04.2025 14:00
Het nadeel vd de overgenomen municipals door de camping mon vilag camper club is
Dat tijdens het seizoen nog wel beschikbaar zijn voor caravan combi,s
Echter deze moeten betalen dmv een aan te kopen kaart om door de electronische poort nasr binnen re mogen
Dit is een waardeloos systeem voor de caravaner
Het is eigenlijk een camper camping gebeuren geworden
Echter in de winter ,buiten het seizoen dus , mogen campers er wel op , caravanns niet
Want dan zijn de toiletten ed afgesloten ,,
Dus er word ook onderscheid gemaakt , zou je er als caravaner gebruik van willen maken
Al met al een voor de caravaner een niet aantrekkelijke zaak en ontwikkeling
, Datum:
26.04.2025 14:10
, Datum:
27.04.2025 09:32
Dat van die Municipals die worden overgenomen door camper plekken kennen we ja. Hebben er ook gebruik van gemaakt met de camper. Maar wij rijden nu met een Eriba, wonen in Frankrijk, als we naar Nederland gaan willen we een paar keer overnachten. Wij zoeken daarvoor eenvoudige campings die niet TE duur zijn. Zo'n reis moet een beetje leuk blijven natuurlijk.
Geplaatst door: Tukker 
, Datum:
29.04.2025 19:42
Camping in Ligny le chatel is een goede en goedkope camping.