Vermijd de drukte bij Lyon!
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
07.05.2025 15:47
Neem voor Dijon op de A31 de afslag naar de A39, richting Grenoble - Genéve
Volg de A39 en aan het einde van de A39, links aanhouden de A42 op richting Lyon / Vliegveld Saint Exupéry.
Ga daarna de A432 op richting Marseille.
Blijf de Borden Marseille volgen, je gaat de A43 op.
Neem de afslag naar de A46 - Marseille
Blijf de borden Marseille volgen, je gaat de A7 op, dus voorbij Lyon.
Op deze manier vermijdt je de drukte op de A6 voor Lyon en ook de meeste drukte bij Lyon. Het stuk tussen Lyon en Valance kan nog behoorlijk druk zijn.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
07.05.2025 17:39
Dat gaat toch al 25 jaar
Niks nieuws dus
Heerlijk rustig via de A 39
Geplaatst door: Herman 
, Datum:
07.05.2025 20:48
Inderdaad. Via de A6 en de tunnel in Lyon wordt een steeds grotere ramp, vooral nu de snelheid daar is beperkt tot 70 en 50 km/u, en er een heleboel camera's staan. Er staat nu daar constant een file.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
08.05.2025 13:41
Wij rijden altijd via de A6 richting het zuiden en bij Lyon kun je dan kiezen om de ring (A46) of door Lyon (A7, ook wel aangeduid als M7).
Wij hebben de A6 (Dijon- tot splitsing A7/A46 net voor Lyon) nog nooit als druk ervaren, zelfs als rustig en dat midden in het hoogseizoen (eind juli- augustus).
Geplaatst door: Marcel 
, Datum:
08.05.2025 16:28
Wij rijden al jaren door Lyon a6/a7 M7.
Nooit in de file gestaan wellicht effe rustig rijden voor op onthoud, maar geen file.
Deze rit is in het hoog dan wel laag seizoen gereden.
Andere opties heb ik nog nooit gedaan.
Ik maak het mij altijd zo makkelijk mogelijk om in zuid Frankrijk te komen, het is vakantie.
Om via a39/a42/aa43/a432 naar zuid Frankrijk te komen ben ik meer met de weg, route bezig dan het gevoel dat ik vakantie heb.
Echter heb ik deze route nooit gereden. Wellicht gaat dit ooit gebeuren.
ps dan kan ik mijn mening hier ook overoordelen.
Geplaatst door: Henk 
, Datum:
08.05.2025 19:56
Wij rijden al jaren in het hoog seizoen via de A6 en A7. Extreme drukte hebben wij hier nooit ervaren. Hooguit een keer 15 minuten file / langzaam rijden.
Ook vinden wij het wel leuk, zo dwars door de stad, door de tunnels en langs het water.
Maar ik moet toegeven de andere route is inderdaad een stuk rustiger.
Geplaatst door: Jeanette 
, Datum:
09.05.2025 19:57
We hebben twee keer de ring Lyon genomen. We vonden het afschuwelijk veel vrachtverkeer en enorm druk. Liever iets langzamer door Lyon en dan leuk langs het water. De tunnels horen bij onze vakantiebeleving. De A39 is inderdaad wel een prachtige, rustige weg.
, Datum:
10.05.2025 17:03
Zijn er op boven genoemde route ook div overnachtings campings. Wij stoppen voor een nacht meestal voor lyon.
Geplaatst door: ® tineke 
, Datum:
10.05.2025 23:29
, Datum:
11.05.2025 11:38
@Johan.
Kun je niet bij de A40 naar de A42 gaan. Met de overnachting voor lyon.
Of is deze om. En de route die jij gaf, is deze ook niet om in km