Adult only vangt kritiek in Frankrijk
Geplaatst door: ® S@ndra 
, Datum:
02.06.2025 14:08
@Hans030
Dat de kinderen van nu anders opgebouwd worden betekent niet dat ze niet of slechts opgevoed worden.
Als hij geen zin hebt in de kinderen van een ander, kies je een vakantie waarbij de kans klein is dat je kinderen tegenkomt. Dit in plaats van op een forum jonge ouders te gaan af*@#&en over de door hun gekozen opvoeding. Stap op die mensen af en geef aan waar jij geen behoefte aan hebt, waarschijnlijk laten ze je dan gewoon met rust.
Iedereen heeft wel eens overlast, iedereen geeft wel eens overlast. Ook ouderen die bijvoorbeeld slecht horen en gehoorapparaten niet dragen hebben soms geen idee hoeveel overlast ze geven met het geklap van kastdeurtjes, ramen en deuren in de caravan. Of dat ze samen heel hard praten de hele dag, want ze horen immers nog prima als iedereen wat harder praat. Adult-only lijkt mij leuk, maar dan wel met uitzondering van klagende en slechthorende ouderen.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
02.06.2025 19:22
Ik had begrepen dat ze in Engeland al wat langer dit concept kennen.
Misschien is er iemand die aldaar ervaring heeft opgedaan, en dat hier wil delen ?
Ik heb zelf geen ervaring, want wij zijn een beetje francofiel.
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
02.06.2025 21:47
Sorry Sandra, maar wie ik hier ook over spreek: iedereen is het met mij eens dat veel (niet alle natuurlijk!) kinderen tegenwoordig alles maar moeten mogen omdat hun ouders ze niet opvoeden of als je het graag anders wil noemen: alles maar over hun kant laten gaan of alleen maar met zich zelf bezig zijn. En natuurlijk kan iedere doelgroep overlast veroorzaken. Kan ook een (oudere) kampeerder zijn die zo nodig muziek moet draaien (nooit van oortjes gehoord) of overlast van honden etc. Maar dit onderwerp ging over kinderen, adults only campings. En dan komt iemand (ik in dit geval) ook even met de vermoedelijke oorzaak waarom dit tegenwoordig een concept is: doordat veel kinderen alleen maar lopen te gillen en niet geleerd wordt rustig te zijn omdat anderen er overlast van kunnen ervaren. Leven en laten leven: ik hoef niet per se naar een adults only accommodatie. Maar wel naar een plek waar niet alles in het teken staat van kinderen en gelukkig is die keuzevrijheid er. Als mensen voor het concept adults only willen kiezen, dan staat dat ze vrij en ik snap de behoefte eraan.
Geplaatst door: Marijke 
, Datum:
03.06.2025 09:59
Sandra om even op deze kinderen terug te komen, zij hoorden bij een grote familie die met meerdere caravans op een veldje stonden met seizoen plekken. "In de middag ging de hele familie zo'n 25 man lekker BBQen met de geluid installatie op 10. Ik snapte toen waar de kinderen het vandaan hadden. Gelukkig vertrokken ze na het weekend.
Geplaatst door: Irene1 
, Datum:
03.06.2025 10:00
Zullen we de discussie eens veranderen in wel of geen behoefte aan een zwembad, wel of geen rivier, uitzicht op stad of juist midden in de natuur? Zoveel mensen, zoveel wensen. Er is blijkbaar markt voor meer specifieke groepen. Geef elkaar die ruimte.
Zodra het gaat over ouderen, jongeren, honden, snackbar of disco avonden gaan de lange tenen uit. Iedere leeftijd heeft zijn eigen charmes en behoeften. Fijn dat er wat te kiezen valt: voor ieder wat wils. Ik ben daar blij mee!
Geplaatst door: ® S@ndra 
, Datum:
04.06.2025 18:21
Prima om je voorkeur uit te spreken maar dat kan ook zonder vingerwijzen naar een ander natuurlijk. Dat houdt de discussie open en respectvol.
Ik lees hier weinig lange tenen maar vooral vingerwijzen. Het ligt allemaal aan de anderen.
Geplaatst door: Den 
, Datum:
10.06.2025 03:09
Hoi, ook hier werkzaam in onderwijs en liefst adults only. Waarom? Omdat ik beroepsmatig het hele jaar al met die gasten werk. Niet mis mee, maar af en toe ook ff niet. Een andere optie die wij proberen is een pet-free camping. Die zijn er niet veel, maar voor ons interessant. We hebben het niet zo op honden. Te vaak “hij doet niets hoor!” Gehad. Ik heb daar gewoon geen zin in. Veruit de meeste beestjes doen niets, weet ik, blaffen/keffen niet, weet ik ook, maar heb het gewoon liever niet. Nee, we zijn niet een allergisch. Komende van een semi-boerderij snap ik oprecht niet hoe mensen soms met hun dieren omgaan. (Viervoeter met vaak meenemen naar Zuid-Frankrijk in de hitte, hondjes in een tas of elders zodat het beestje niet zelf loopt) Anyway, een kind- en huisdier vrije camping heb ik als combinatie nog niet gezien. Ik heb zelfs al even gezocht op ouwe zeurders camping, want zoemende airco’s kick ik ook niet op 😂. Consessies doen dus. Net als in het niet-kampeerders leven. Misschien dan toch een paar kinderen tegenkomen?
Geplaatst door: Barendrecht 
, Datum:
10.06.2025 08:40
Het kamperen is de afgelopen 5 jaar enorm veranderd. Ik kan me ook wel vinden in de mening van Den.
Spelende kinderen en jeugd bij de pingpongtafel= geen probleem
Hond op de kampeerplaats= geen probleem maar dan niet om alles beginnen te keffen. Plastic hekwerkje om caravan plaats lijkt er niet op.
Airco= geen probleem als deze uurtje voor slapen gaat wordt aangezet maar niet de hele tijd.
In de camper tv kijken = geen probleem maar doe dan de deur dicht zodat irritante geluid niet naar buiten komt.
Geplaatst door: Kea 
, Datum:
10.06.2025 11:28
Ik heb ook een hekel aan blaffende honden en gillende kinderen. Ik zoek campings uit alsvolgt:
Municipal zonder zwembad of riviertje, campings waar geen Nederlandse meningen over zijn. Nooit een camping met animatie en veel Nederlandse meningen.
Geplaatst door: Silvia 
, Datum:
13.06.2025 01:32
Sinds er geen kinderen meer meegaan, staan we meestal op kleine vrij rustige campings. Hoeft echt niet helemaal kindvrij te zijn.
Maar als je campings zoekt, zonder speeltuin, pingpongtafel, disco, zwembad met glijbanen, dan is de kans al veel kleiner dat er veel kinderen zijn.
Soms zijn er dan wat kleinere kinderen, maar nooit gehad dat daar overlast van was.
Wel een paar jaar geleden op een camping gestaan, was ergens in NL. Het veld waar we een plaats kregen, stond vol met ouderen met een seizoenplaats.
Om 5 uur/half 6 zat iedereen binnen aan de warme hap, daarna kwamen ze nog even buiten, om rond half 8 weer naar binnen te gaan, en ging de tv aan, meestal konden we buiten meegenieten van het geluid....
Bij verschillende caravans was hun plaats afgebakend met hekjes of tuinkabouters, en bloempotten. Liep je daar vrij dicht langs werd je al argwanend aangekeken of we toch niet in hun territorium kwamen.
Nou op zo'n camping hoop ik nooit meer te komen. Daar hoop ik op mijn 80ste nog niet aan toe te zijn.
Geef mij dan maar een camping waar ook wat jongere mensen en wat kinderen komen!
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
13.06.2025 17:48
Leven en laten leven -:) zoveel soorten kampeerders en campings. Wij stonden ook ergens in Nederland op een kleinere camping met wat ouderen op een seizoensplaats. Een aantal van hen kon zich alleen nog met een rollator verplaatsen. Velen kregen in het weekend bezoek van kinderen en kleinkinderen. Fijn toch als je op die leeftijd nog van het campinggevoel kunt genieten, ook al kun je niet meer reizen.
Gelukkig kan ieder zelf een keuze maken welke camping hij of zij uitzoekt. Keuze genoeg.
Geplaatst door: Marijke 
, Datum:
16.06.2025 09:39