Wie wil meedenken, noordelijke Ardeche?
Geplaatst door: Sandra 
, Datum:
17.06.2025 20:36
Wij gaan 9 dagen naar de Middellandse Zee omgeving Agay en willen dit combineren met nog ongeveer 9 dagen op een camping wat noordelijker, wat al een klein beetje op de route richting huis ligt, rond de A7 of A75. Daarna hebben we nog 2 reisdagen om naar NL te rijden.
Le Vaurette bekeken ivm leuk voor onze pubers maar wijkt veel teveel af van de route. We zouden namelijk ook graag nog enigszins op de lijn zitten richting Vichy ivm familiebezoek. Ardeche is voor onze puberkinderen natuurlijk super, maar nog zo zuidelijk qua route. (Maar misschien moet dat hem maar gewoon worden hoor). Hoe is de noordelijke Ardeche? Cantal lijkt me beetje saai. Omgeving Le Puy en Velay al eens geweest op camping Les Mouettes toen de meiden nog jonger waren.
Iemand suggesties voor een mooi gebied zodat ik gerichter kan zoeken?
(En evt camping mag ook maar ik vind gericht in een gebied zoeken nu nog lastig. Camping aan meer/rivier voor suppen of meegaan met de stroom of springen van rotsen en een zwembad met glijbaan. Af en toe iets voor pubers is leuk. We reizen met eigen kampeermiddel).
Alvast hartelijk dank voor het meedenken!
Geplaatst door: Pierre 
, Datum:
17.06.2025 21:57
In Tournon-sur-Rhone (dichtbij de A7) liggen aan de D532 meerdere campings. Dichtbij deze campings ligt de 'Train de l'Ardeche'. Een mooie treinrit naar Lamastre door een prachtig landschap. Tournon zelf ook een leuke plaats.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
18.06.2025 19:37
IN/bij Tournon
Le Castelets
Geplaatst door: Noren-63 
, Datum:
18.06.2025 20:27
Camping le Castelet is een mooie, kleine camping en leuk voor kinderen tot eind lagere schoolleeftijd niet zozeer voor pubers. Zelf hier diverse keren in hoog-en naseizoen gekampeerd met echtgenoot.
Er kampeerden meestal "duo's" in alle leeftijdsgroepen en gezinnen met jonge kinderen.
Geplaatst door: Angelique 
, Datum:
20.06.2025 20:14
Le Ventadour in Meyras. Prachtig daar. Heerlijke zwemrivier, leuke camping
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
20.06.2025 23:48
Geplaatst door: Sandra 
, Datum:
23.06.2025 10:47
Dank voor de tips zover, altijd leuk om te lezen en in te verdiepen!
Maar ben er nog niet uit hoor 😄. Hebben dus 9 dagen omgeving Agay geboekt. Daarna hebben we nog een kleine 2 weken over. We willen via Vichy (familiebezoek voor een dag/paar dagen) rijden en thuis is in Zeeland. Idee was dus 9 dagen Agay, 9 dagen omgeving Vichy en dan nog paar dagen omgeving naar huis te rijden. Vichy met een ruime straal hoor dus bijvoorbeeld omgeving Clermont Ferrand en andere kant op St Etienne kan ook.
Maar ik vind daar niet zoveel leuks voor 2 meiden die vooral genieten van water (12 en bijna 16). Dus toen kwam Ardeche in me op, Le Plan d'Eau voor 9 dagen. Dan nog 1 a 2 dagen omgeving Vichy en dan in 1 keer terugrijden.
Via de A51 terugrijden is ook een optie maar wel langer, A7 is handiger. Gekeken naar camping Solaire in Veynes.
En Domaine Louvarel spreekt ook aan. We zouden dan eerst paar dagen familiebezoek kunnen doen en daarna nog 8a 9 dagen Louvarel.
Met een land zo groot als Frankrijk is de keuze natuurlijk reuze dus tips nog steeds heel welkom!
Geplaatst door: PetraHM 
, Datum:
03.07.2025 17:33
Geplaatst door: Irene1 
, Datum:
05.07.2025 12:21
Wellicht is in Vals-les-bains camping au fil de la Volane leuk. Eenvoudig zwembad, de camping ligt dicht tegen het levendige plaatsje aan. Ligt zeer centraal voor boodschap, winkelen, stadjes en geweldige natuur.