Geplaatst door: Maartje
, Datum:
28.06.2025 09:11
Beste lezers,
Wij gaan deze zomer naar camping La Chapouliere (Ruoms) en wij twijfelen of we onze fietsen mee gaan nemen. Iemand ervaring met fietsen in die omgeving? Ik heb gelezen dat er een mooi vlak fietspad is gemaakt op een oud treinspoor. Is dit makkelijk te bereiken vanuit de camping? En de moeite waard? Alvast bedankt!
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
28.06.2025 12:39
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
28.06.2025 12:40
Geplaatst door: Jan56 
, Datum:
28.06.2025 18:30
Het maakt wel verschil of je met 2 volwassenen bent met elektrische fietsen of dat je kinderen bij je hebt.
Met kinderen is de voie verte die ook dichtbij deze camping ligt prima te doen maar of je daarvoor dan meer dan 2 fietsen wil meenemen is de vraag. Wel handig om even naar de supermarkt te fietsen en als je grote fietstassen hebt naar de wijncooperatie.
Reageer even als je Ebike,s bij je hebt dan geef ik uitgebreid antwoord en mooie routes door.
, Datum:
02.07.2025 07:04
Bedankt voor jullie tips. We zijn met z’n viertjes, man en ik en 2 kids van 10 en 13. Zelf heb ik een elektrische fiets, de rest niet. Het is wel handig dat de kinderen de route ook makkelijk kunnen fietsen. En inderdaad een goede overweging: nemen we alle fietsen mee en hoevaak gaan we deze gebruiken?
Dus tips zijn welkom.
Geplaatst door: Jan56 
, Datum:
02.07.2025 13:40
Met de kinderen op deze leeftijd zou ik ivm de veiligheid adviseren om het fietspad de Ardechoise te gebruiken. Je kunt dan over een vlakke en meest schaduwrijk fietspad mooie afstanden fietsen
De overige routes zijn met kinderen en zonder Ebike niet aan te raden.
Als je bij Ruoms bent zie je ook nog een groene fietsaanduiding naar Vallon Pont D'Arc Deze is echter loodzwaar en zelfs met Ebike bijna niet te doen.
De Ebike kun je mooi gebruiken voor boodschappen in de grote supermarkt.
Geplaatst door: Jsn56 
, Datum:
02.07.2025 13:43
Nog aanvulling
Je kinderen zullen na 1 of 2x de fietsroute over de voie verte wel voor gezien houden.
Dus ik betwijfel of het lonend is om 4 fietsen mee te nemen.
Geplaatst door: ® daphne 
, Datum:
02.07.2025 14:55
Vaak is er bijzondere fietsroutes (zoals die op oude spoorrails) ook een mogelijkheid om fietsen te huren. Scheelt je een hele vakantie fietsen meeslepen voor 1 mooi tochtje met het gezin. Wellicht kun je dat ergens online opzoeken.
Geplaatst door: Marel04 
, Datum:
02.07.2025 15:35
Wij hebben vorige jaar over de oude spoorlijn gefietst. Wij stonden op een camping in Vallon pont d'Arc en zijn van daaruit naar het fietspad gefietst. 1x naar Vogue en nog een keer de andere kant op. Het is een mooi fietspad maar wij vonden het wel saai (veel hetzelfde landschap/bomen enz) .Je komt niet door dorpjes. Je moet dan een stukje vd route afwijken. Maar dat is wel goed te doen.
Geplaatst door: jvh 
, Datum:
02.07.2025 16:25
Langs de Rhone kun je eindeloos fietsen ..........en vlak , meer dan 600 km !
, Datum:
02.07.2025 18:19
Bedankt! Naar aanleiding van jullie tips hebben we besloten om de fietsen thuis te laten. Behalve eentje om boodschappen te doen.