Spoed camping bij Sevrey (Chalon sur Soane)
Geplaatst door: Sandra 
, Datum:
19.07.2025 15:48
Helaas gestrand langs de route du soleil. De auto nog helemaal na laten zien en distributieriem vervangen enz. Toch panne. We worden zo weggesleept.
Wie kan snel helpen met een camping in de buurt nabij plaatsje (winkel/bakker)?
Geplaatst door: ® 72grande 
, Datum:
19.07.2025 16:01
Geplaatst door: Marion E.
, Datum:
19.07.2025 16:03
Ik zou ook naar bovenstaande camping gaan. Redelijk kort bij het centrum van Chalons sur Saone.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
19.07.2025 16:39
Google openen, en inzoomen. Bovenin aangeven "campings" .
Veel sterkte met de pech..
Geplaatst door: Jan56 
, Datum:
19.07.2025 20:05
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
19.07.2025 21:39
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
19.07.2025 22:42
Fijn dat je veilig bent.
Succes met de reparatie,probeer nog wat van je vakantie te maken
, Datum:
20.07.2025 09:49
Dank je wel Ivo!
(Ik zie overigens mijn eigen bericht waarin ik bedank voor de reacties en de update geef niet terug?)
, Datum:
20.07.2025 09:56
Nee, ik ook niet, ik was wel benieuwd of jullie nog goed waren terechtgekomen. Zo te lezen dus wel, dat is fijn.
, Datum:
20.07.2025 11:42
Had dit al gepost maar daar ging waarschijnlijk iets mis:
We zijn gisteren weggesleept naar een camping in Tournus. Waren op de heenweg voor onze vakantie. Zeer vriendelijk geholpen door de veiligheidsdienst van de snelweg en de sleepdienst. Op 2km staat in dezelfde plaats onze auto bij de garage, morgen horen we meer maar het zou een kapotte injector zijn en waarschijnlijk dinsdag of woensdag klaar. Diagnose was snel gedaan en garage is bekend met en bij de ANWB.
Wel verdrietig omdat we zo ons best hadden gedaan om het te voorkomen. 2 jaar geleden namelijk ook pech gehad met de auto (toen op de terugweg koppeling kapot, op terrein van garage kunnen overnachten met alleen een paar wraps en plakken kaas 😅 en geen winkels, bakkers, geen bezorging mogelijk, echt in the middle of nowhere met een taxi ruim 3 uur om een vervangende auto voor de terugweg). Dus de auto voor de vakantie nog goed na laten zien en (te vroeg eigenlijk) distributieriem met waterpomp en filters laten vervangen en nieuwe banden. De caravan krijgt elk jaar een beurt en om het jaar een keuring. Omdat het langer duurt dan 48u hebben we recht op vervangend vervoer, dat zou dan morgen zijn. Maar we wachten nog op reactie van ANWB en gaan misschien toch liefst met eigen auto verder, dat is toch meer eigen.
Het is jammer dat we vandaag op plaats van bestemming kunnen arriveren en onze tijd aan de cote d'azur nu teruggaat naar slechts 6 dagen maar toch blij dat we ons eigen hutje en spullen hebben en dit keer niet in the middle of nowhere zijn maar op een aardige camping zijn met centrum op loopafstand en naast de camping een zwembad voor de kids!
Maar van de auto gaan we na de vakantie afscheid nemen, met deze auto nu al 4x iets op vakantie gehad, kapotte veer, doorgebrand slangetje van de turbo, koppeling en nu dus injector. Als je nu in een oude auto zou rijden of een idyllisch VW busje, dan zou je zoiets verwachten. Maar we willen gewoon onbezorgd met vakantie kunnen gaan.
Geplaatst door: Cornelis 
, Datum:
20.07.2025 12:27
Tournus heeft een leuk centrum met veel terrasjes en goede eethuizen. Mooie kerk/kathedraal ook, Philibert volgens mij. Wij waren daar een paar jaar geleden. Het is vervelend als je dit overkomt, maar probeer het zonnig in te zien en er toch iets van te maken!
Geplaatst door: Astrid 
, Datum:
20.07.2025 13:00
Tips om van iets vervelends toch iets leuks te maken: Fiets museum (Musee de Velo) in Tournus is leuk om even te bezoeken en restaurant Delice d'Allep (syrisch restaurant) is een aanrader.
, Datum:
20.07.2025 14:02
Dank voor de update Sandra (al moest hij dan twee keer). Heel vervelend van jullie auto, ik snap helemaal dat je het vertrouwen kwijt bent. Maar even afwachten dus hoe het nu loopt, maar gelukkig zitten jullie op een goede plek. Wat al gezegd is, maak er maar het beste van. Succes nog!
, Datum:
23.07.2025 19:44
Laatste update;
De auto zou woensdag voor 12u klaar zijn, gaf de ANWB aan. Ene Lorenzo belde netjes terug voor 10u met informatie zoals hij had beloofd. Samen besloten tot verder reizen met vervangend vervoer omdat we dan toch wat meer dagen van de vakantie aan de cote d'azur konden genieten. De leenauto met taxi 20km verderop opgehaald, halverwege de middag. Langs de garage waar onze auto stond om nog wat spullen te halen. Daar toch voorzichtig de vraag gesteld of onze auto niet heeeeel misschien "mardi" al klaar zou zijn, hij stond namelijk al binnen in de garage. "Oui oui" zegt de garagehouder, "peut-etre ce soir"!!! Ze hebben hard gewerkt en inderdaad maandagavond was onze auto klaar. Dinsdagochtend de leenauto teruggebracht, eigen auto aangekoppeld en vertrokken naar plaats van bestemming. Slechts 2 dagen later.
Bij aankomst op de camping waren ze zeer coulant: mogen 2 dagen langer blijven!
(Hopelijk kan ik onze andere boeking ook 2 dagen opschuiven, Solaire in Veynes)
In elk geval; tot zover eind goed al goed!!
, Datum:
23.07.2025 20:44
Inderdaad erg mooi dat het zo is opgelost! En veruit het meest plezierig op deze manier.
Leuk dat je dit nog even laat weten, fijne vakantie nog 😎
Geplaatst door: Marike
, Datum:
24.07.2025 15:41
Ook fijn om een keer te horen dat het allemaal wel goed is opgelost en men zo met jullie meedenkt!
Fijne vakantie!