De eerste keer italie Toscane
Geplaatst door: ® harm 
, Datum:
22.08.2025 10:21
Beste forumleden
Het is vraag op het verkeerde forum maar omdat italie geen of niet zn fijn forum heeft als deze stel ik hem hier.
wij willen volgend jaar graag een reisje maken met de caravan naar toscane maar weet niet hoe en waar ik moet beginnen.
Graag jullie hulp !
Dit is wat we willen:
mooie camping met zwembad,brood service in de buurt van dorp zee fiets mogelijkheden en leuke omgeving
hoe ga ik dit vinden
Geplaatst door: Noa 
, Datum:
22.08.2025 10:57
Googelen, maar dat natuurlijk niet het antwoord dat je zoekt. Kijk eens bij camping Valle Gaia, die tikt wel bijna je hele wensenlijstje aan. Fijne camping in prachtige omgeving!
Geplaatst door: Cornelis 
, Datum:
22.08.2025 11:20
Misschien camping Montescudaio bij Ceccina? Of Albatros Village iets verderop?
Geplaatst door: ® Noren-63 
, Datum:
22.08.2025 13:50
Misschien kun je iets vinden op www.ciaotutti.nl door daar "campings toscane" als zoekterm te gebruiken. Deze site geeft sowieso veel informatie over Italië.
Van familie weet ik dat een kampeerplek van 40-50 m2 op een italiaanse camping als "groot" wordt betiteld, iets om rekening mee te houden?
Geplaatst door: PetraHM 
, Datum:
22.08.2025 17:10
Ik ken het zelf niet, maar mijn zus is meerdere malen naar Montcatini geweest, camping Belsito
Geplaatst door: koen 
, Datum:
23.08.2025 16:21
ga je met kinderen op pad, zo ja, welke leeftijd? zoek je een wat grotere camping of een charmecamping?
Geplaatst door: ® harm1 
, Datum:
23.08.2025 17:08
We gaan zonder kinderen
We willen in de maand mei/juni gaan
middelbare leeftijd 55+
We nemen graag ook de elektrische fietsen mee
zoeken geen rustige camping dus wel waar iets te beleven valt
We zoeken geen kleine camping maar het mag wel als het gevoel goed is
Geplaatst door: Mamamia 
, Datum:
28.08.2025 03:09
Wij zijn dit jaar naar Italië geweest. Ik heb inspiratie opgedaan op facebook in de groep campings Italië. Er is een ook een groep met de auto naar Italië. Daar vind je veel praktische info over de route er heen. (Tol en milieu vignetten)
Geplaatst door: ® daphne 
, Datum:
28.08.2025 09:57
Wij trekken al een paar jaar rond in Italië en zijn gestopt met het meenemen van de elektrische fietsen. In Italië fietst het niet zo prettig. Persoonlijk vind ik Toscane in het binnenland zoveel meer bieden dan aan zee, maar als je het liefst aan zee staat, is camping Le Capanne misschien wel iets voor jullie. De camping is parkachtig aangelegd.
Uitstapjes, naast de gebruikelijke toeristische trekpleisters, naar San Gimignano en Volterra mogen dan niet ontbreken. Maar eigenlijk zijn alle stadjes en dorpjes mooi en ademen historie. Als je daarvan houdt, zit je in Italië bijna overal goed.
Geplaatst door: ® User20898 
, Datum:
28.08.2025 20:57
De camping die Harm aangeeft camping Montescudaio bij Cecina is ontzettend leuk. Grote camping met zwembad en ook een leuke eetgelegenheid in het bos. Fietsen kun je perfect door de pijnboombossen naar Marina di Bibbona en naar Vada met z'n witte stranden. Ook landinwaarts naar de dorpjes Guardistallo en Casale Maritimo met z'n goede restaurantjes is heel goed te fietsen met een elektrische fiets. Wij vonden dit een fantastische omgeving. Aanraders zijn de bekende stadjes. Florence met de trein opstappen in Empoli, overdekte parking. Ook zijn wij naar Elba geweest auto meenemen is wat duurder maar zeker de moeite waard.
Geplaatst door: ® Nico 
, Datum:
28.08.2025 20:59
Ik bedoelde Cornelis en niet Harm.
Geplaatst door: ® Carolien@1 
, Datum:
02.09.2025 14:35
Als je jouw vraag stelt aan bv. Chatgpt krijg je een uitgebreid antwoord. Hoe specifieker je vraag, hoe duidelijker het antwoord!
Geplaatst door: Dorine 
, Datum:
07.10.2025 13:14
Camping Barco Reale. Mooie camping in een mooie omgeving. Fietsen zou ik er niet zo snel doen.zwembad met prachtig uitzicht.
Geplaatst door: Cornelis 
, Datum:
10.10.2025 13:20
Als je van iets te doen houdt dan is een camping bij een stad misschien wel leuk.
Een hele mooie camping met een mooi zwembad is camping Il Pogetto in Troghi dat ligt dicht bij Florence. Bus stopt voor de deur. Deze camping heeft een uitstekend restaurant en een goede winkel met lekkere verse broodjes. Voor ons was Bologna een geweldige stad. Heerlijk eten en drinken, gezellig centrum. Leuke camping is Citta de Bologna, Bus stopt bij de camping, je rijdt zo de stad in. Ook een leuke camping is Torre Pendente, bij Pisa. Vanaf de camping loop je zo naar de beroemde toren.Van deze drie genoemde campings zijn de plaatsen redelijk, dus niet heel erg klein, mijn caravan is bijna 9 m lang en dat ging allemaal. Succes met je zoektocht.
Geplaatst door: J. 
, Datum:
25.10.2025 16:41
Zoals eerder genoemd: camping Valle Gaia in Casale Marittimo. Prachtige camping, grote plaatsen, fietsmogelijkheden genoeg, bv naar de zee. Ook met de auto leuke en interessante plaatsen te bezoeken. Casale Marittimo is een prachtig oud dorpje boven op de berg met verschillende eetgelegenheden.
Geplaatst door: ® harm1 
, Datum:
29.10.2025 09:51
Mooie campings inderdaad
maar ik zoek iets boven florance ergens in het midden van cingue terre en andere bezienswaardigheden
We willen via noordkant van italie naar annecy
ik hoor het wel
Geplaatst door: conny 
, Datum:
29.10.2025 17:14
Zoek eens op ACSI / zoeken op kaart.
Wij hebben deze zomer de Chingue terre bezocht vanaf camping La Sfinge Deive Marina, er is een shuttlebusje naar het station.
De dorpjes zijn alleen met de trein te bereiken en een boottocht is ook de moeite waard.
Het is ontzettend druk, wel mooi.
Onze terugreis ging via Mombarone/ Settimo Vittone Let het laatste stuk goed op je route !!
Daarna via de Mont Blanc tunnel naar camping Vaugres/ Artemare (ooit getipt door digi-oma; wie kent haar tips nog...).
Misschien heb je hier iets aan.
Succes en mooie reis!