Borg van Camping Ferme Pédagogique de Prunay
Geplaatst door: Mark 
, Datum:
08.09.2025 13:48
Beste mede kampeerders,
Wij hebben afgelopen zomer twee ruime weken op Camping Ferme Pédagogique de Prunay verbleven. We hebben daar een huisje gehuurd en daarvoor moest een borg voldaan worden ter waarde van €580 (dit wisten we van tevoren).
Bij vertrek was de receptie gesloten en werd mij in het restaurant verteld dat ik middels een mail met de bon van de borg en de gegevens de borg teruggestort zou krijgen. Ik heb nadien contact opgenomen met de camping, per mail werd daar tweemaal niet op gereageerd. Toen overgestapt op whatsapp en na de vraag om een foto van het bonnetje door te sturen (direct gedaan) nooit meer wat van gehoord. In een periode van 3 weken meermaal gevraagd om uberhaupt antwoord of communicatie over wanneer we de borg kunnen verwachten, maar nul respons. Als je belt wordt er gewoon opgenomen (maar ik spreek geen Frans en zij geen Engels) alleen vervolgens volgt er weer nul reactie.
Inmiddels zijn we ruim een maand verder en weet ik niet meer wat ik moet doen. De camping heeft op Google 1000 reviews en buiten 1 of 2 mensen die aangaven dat ze na afloop om hun borg moesten vragen, lees ik hier helemaal geen negatieve dingen over. Het huisje hebben we uiteraard netjes achtergelaten.
Geplaatst door: Herman 
, Datum:
10.09.2025 14:49
Nog steeds geen reactie? Ik zou een brief schrijven, gewoon in het Nederlands schrijvenen, en dan via Google laten vertalen. Hierin de zaak uitleggen, eventuele bewijzen van betaling meesturen, een uiterste datum vermelden waarop de terugbetaling binnen moet zijn ( dit wel met een redelijke tijd om de zaak te behandelen van b.v. 14 dagen), en uiteraard een bankrekening nummer.
Geplaatst door: ® Angelique 
, Datum:
10.09.2025 17:21
Op alle mogelijke plaatsen( zoover, google, acsi, anwb enz.) In een review dit vermelden, in de hoop dat ze reageren. En als t geregeld is alles positief bijwerken.
Geplaatst door: marian 
, Datum:
10.09.2025 18:56
Wij hadden vorig jaar ook een terugbetaling akkefietje bij een flowercamping. Reviews, Flower organisatie, het heeft allemaal niets geholpen. Soms mail terug dat ze geprobeerd hadden het terug te storten. Het ging om een klein bedrag, dus heb het zo gelaten en uiteraard overal negatieve recensies achter gelaten.
Geplaatst door: ® irenem 
, Datum:
12.09.2025 15:25
Heb je de borg met een creditcard voldaan? Zo ja, dan kun je de creditcard maatschappij om info vragen wat te doen
Geplaatst door: Irene1 
, Datum:
13.09.2025 15:00
Deepl is een uitstekend vertaalhulpje.
Stel je brief in het NL op en laat hem vertalen naar het Frans. Dit mail je én ik zou hem ook per post verzenden.
Is er niemand in jouw omgeving die voldoende Frans spreekt en voor jou wil bellen? Vraag het bijv in de buurt app of zo. Hulp komt vaak uit onverwachte hoek.
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
13.09.2025 21:54
Ook ChatGPT kan prima vertalen en daarbij kun je aangeven of het een vriendelijke, boze, formele, of andere toon moet zijn.
Geplaatst door: ® tineke 
, Datum:
13.09.2025 22:01
Bijvoorbeeld:
Objet : Demande urgente de restitution de la caution de 580 €
Madame, Monsieur,
Nous avons séjourné dans votre établissement, Camping Ferme Pédagogique de Prunay, pendant deux semaines au cours de l’été dernier. Pour la location du logement, nous avons versé une caution d’un montant de 580 €, conformément aux conditions convenues.
Lors de notre départ, la réception étant fermée, il nous a été indiqué au restaurant que la caution serait restituée sur présentation par courriel du reçu et de nos coordonnées bancaires. Nous avons suivi cette procédure et avons transmis tous les documents demandés.
Malgré plusieurs relances par courriel et par WhatsApp, nous n’avons reçu à ce jour aucune réponse de votre part ni remboursement de la caution. Cela fait maintenant plus d’un mois que nous attendons le versement.
Par la présente, nous vous prions instamment de procéder au remboursement immédiat de la somme de 580 € sur le compte bancaire suivant :
IBAN : 123456789 et BIC: 123
Nous vous demandons de bien vouloir effectuer ce virement dans un délai de 7 jours à compter de la réception de la présente. À défaut, nous serons contraints d’engager les démarches nécessaires auprès des autorités compétentes afin de faire valoir nos droits.
Dans l’attente d’une régularisation rapide, nous vous prions d’agréer, Madame, Monsieur, l’expression de nos salutations distinguées.
[Nom et prénom]
[Adresse]
[Téléphone]
[Adresse e-mail]