Wie heeft er voor ons tips voor 'n pareltje!!
Geplaatst door: Ikke76 
, Datum:
16.10.2025 10:45
Volgend jaar zullen we waarschijnlijk een beetje buiten het seizoen naar Frankrijk gaan (of een kleine overlap met schoolvakanties). Dus eind juni/begin juli of eind augustus/begin september.
We hebben 2 honden die met ons meereizen :-) en die het heerlijk vinden om af en toe even pootje te baden aan 'n mooie rivier.
Wij zoeken 'n mooi verzorgde camping - altijd iets grotere campings gehad (zeg 200-350 plaatsen) maar ja - nu de kids niet meer meegaan mag hij gerust wat kleiner. Geen camping met maar 15 plaatsen - dat zoeken we ook niet. Wel mooie ruime plaatsen - zon/schaduw.
Ligging aan 'n rivier of meer waar honden welkom zijn. Broodjes 's ochtends is fijn. En vooral gewoon leuke dingen in de omgeving te zien/te doen. Leuke dorpjes, mag ook gerust een toeristisch dorpje met winkeltjes zijn, maar ook leuke middeleeuwse dorpjes. Bezienswaardigheden/uitstapjes......
Afgelopen 2 jaar zijn we in de Dordogne geweest - en daar heerlijk genoten. Maar na 2 jaar al veel daar gezien, dus nu weer tijd voor een andere regio.
Mooi weer is heel fijn, dat je gewoon lekker in je korte broek en shirt rond kunt lopen - maar afgelopen jaar een week 40 graden gehad; nou - dat was toch echt wel aan de veel te hete kant :-). Graadje of 28 is heerlijk :-)
Hebben jullie voor mij DIE pareltjes :-)
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
16.10.2025 11:05
Geplaatst door: conny 
, Datum:
16.10.2025 12:01
Als ik aan riviertjes denk, is dat de Tarn, Ardeche, Drome. Het kan er idd flink warm zijn.
Al aan Bretagne gedacht?
Kijk eens naar charmecamping e.d. en stel je voorkeuren in.
Laat je verrassen en geniet!
Geplaatst door: Rob
, Datum:
16.10.2025 12:37
Geplaatst door: Ikke76 
, Datum:
16.10.2025 16:57
Dank je wel al voor jullie reacties. Wij hebben ooit bij de buren van L'Arche gestaan in Anduze - dus deze omgeving is ook al bekend ;-). Hoeft geen probleem te zijn, maar wellicht 'n keer iets dichterbij kan ook aantrekkelijk zijn.
Bretagne lijkt me heel erg mooi; maar het weer.... hoe is het daar zomers? Riviertjes zullen er daar niet zijn - kom je meer uit bij de zee denk ik? En honden en op het strand zomers - volgens mij niet zo'n goede combi of ... zal 'ns googlen of ik kan vinden of honden in Bretagne op het strand mogen.
Geplaatst door: ® Carolien@1 
, Datum:
16.10.2025 17:59
Als je in die periode gaat is reserveren geen must. Genoeg leuke campings dus afwachten waar het weer goed is. Ik vind beide periodes fijn, ook eind augustus, begin september. Inderdaad kortere avonden maar minder bloedhete zon!
Bretagne maar zeker ook Basse Normandië is een aanrader. Met honden moet je dan wel eerst goed uitzoeken waar ze op het strand mogen! Dat is nl. wel echt een ding!
En de Drome en Provence zijn ook geweldig. De Drome heeft ook fijne rivieren!
Geplaatst door: ® Annette 
, Datum:
17.10.2025 09:50
Geplaatst door: ® Ineke 
, Datum:
19.10.2025 16:39