Geplaatst door: Ivo
, Datum:
10.01.2026 12:37
Wij zoeken rivieren en meren die een aangename water temperatuur hebben, geen verdon die is te koud, maar bv zoiets als de ceze, de herault ed. Welke rivieren/ meren voldoen hier aan?
Geplaatst door: isabelle2 
, Datum:
10.01.2026 18:19
Ik kan alleen maar spreken over de campings waar wij geweest zijn met rivier:
De Gardon aan camping Mas de la Cam ( Cevennen)
De Claduègne bij camping les Arches (Ardeche)
De Cèze bij voormalige camping Vallée Verte (heeft nu een nieuwe naam)
Deze 3 hadden niet allen een zalige temperatuur, maar ook ideaal om te zwemmen vanwege de zachte stroming en diepte.
Geplaatst door: ® Anglique 
, Datum:
10.01.2026 19:12
Toen wij kanode op de Ardeche was het badwater, de Lot was ook lekker, de Gardon, de Drome, de Tarn en als laatste de Ceze. Allemaal lekker zwemwater
, Datum:
10.01.2026 20:32
Even een vraag: waar aan de Tarn was die lekker op temperatuur? Wij waren twee jaar geleden op een camping zo n 30 km ten noorden van Millau en ik vond het best fris. Was eind juli
Geplaatst door: Freek 
, Datum:
11.01.2026 08:32
Het Lac d'Aiguebelette is het warmste natuurlijke meer in Frankrijk met 7 warmwaterbronnen.
In de zomer kan de watertemperatuur oplopen tot 28 graden, heerlijk!
Rond en in de buurt van het meer liggen meerdere campings.
Geplaatst door: ® Angelique 
, Datum:
11.01.2026 09:50
@Ivo, alles licht natuurlijk aan je perpectief. Wij stonden aan de Dourbie( leuke camping st Lambert, Millau) en die rivier was fris. Geen probleem voor ons. We gingen naar familie op een camping aan de Tarn en die was veel warmer.
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
11.01.2026 10:27
Het Lac de Sainte Croix.
De Verdon stroomt wel uit in dit meer, maar de bovenste paar meter van het meer is heerlijk van temperatuur, ook in juni.
Het strandje bij Les Salles-sur-Verdon is heerlijk!
, Datum:
11.01.2026 12:17
@Angelique, ik ben gewoon een koukleum. Daarom zoek ik ook warme rivieren en meren. Vorig jaar een dag of 5 aan een super warm Spaans meer gestaan. Heerlijk om te zwemmen maar in de omgeving was niet veel te doen. Misschien gaan we nog eens terug want het zwemmen met de hond was echt heel leuk
, Datum:
11.01.2026 13:46
Geplaatst door: PetraHM 
, Datum:
11.01.2026 18:05
Rivieren die niet uit smeltwater bestaan zijn over het algemeen wat warmer. Wel opletten dat je dan niet direct onder een groot stuwmeer staat, zoals bv bij de buurt van Argentat aan de Dordogne.Toen onze kinderen startten met hun wildwatercarriere hebben we deze rivieren heel veel opgezocht: de Allier, fijne uitvalsbasis is Langeac; de Lot; de Orb; de Gave d’Oloron (wel wat heftiger wildwater; hier was bv ook geen kanoverhuur; de Dordogne (vanaf Beaulieu sur Dordogne is het prima te doen); de Célé. In midden-Frankrijk de Gartempe en meer in het noorden de Sarthe
Geplaatst door: ® Anglique 
, Datum:
11.01.2026 18:35
@Ivo, dan zou ik de tip van Freek volgen. Dat klinkt toch lekker warm. Lac d'Aiguebelette
, Datum:
11.01.2026 18:38
Rivieren bij de benedeloop van een diep stuwmeer, zoals de Verdon bij Castellane en die uit een grot ontspringen, zoals La Sorgue, zijn over het algemeen flink koud. Ondiepe rivieren worden door de zon in de zomer goed opgewarmd (o.a. Cèze, Gardon, Herault, Dourbie, Ardèche, Orb, Eygues, Drôme, Le Rieu)
, Datum:
11.01.2026 21:01
Bedankt! Zie er leuke tips tussen staan. Bv die van Saint Croix ik dacht de Verdon is koud, dat meer dus ook.
Geplaatst door: MaraM 
, Datum:
17.01.2026 09:08
Wij zijn de afgelopen 2 jaren naar camping Des Lacs in Saint Jean de Chevelu geweest. Dit is een eenvoudige camping aan een klein meertje. Prima temperatuur. De camping ligt ook vlakbij het Lac du Bourget.