Schaduwrijke camping lac serre ponçon
Geplaatst door: Carine 
, Datum:
18.01.2026 17:46
Hallo,
Wij zijn op zoek naar een eenvoudige camping aan het meer van serre ponçon. Bij voorkeur in de buurt van Embrum. Ons belangrijkste critera is een schaduwrijke plaats, wat niet eenvoudig lijkt
Daarnaast zou toegang tot het meer een leuke aanvulling zijn.
We reizen met een dochter van 13. De bedoeling om is met haar naar de bergen te trekken voor enkele outdooractiviteiten.
Bedankt om mee te denken met ons.
Geplaatst door: ® Annette 
, Datum:
18.01.2026 18:55
, Datum:
24.01.2026 11:37
Hallo,
Bedankt om mee te helpen zoeken. Ik had bovenstaande camping ook al bekeken. Deze was me ervoor ook al in het oog gesprongen. Ik ben echter bang dat het daar ook wel erg druk zal worden, zeker aan het strandje. Wij houden alle 3 van rust.
Ik heb zelf nog eens verder gekeken en kwam in de buurt nog 2 municipal campings tegen die precies toch ook wel wat schaduwplekjes hebben namelijk:
- camping le grand large (Savines le lac)
- caming la Garenne (Crots)
Alvast bedankt Carine
Iemand ervaring met deze camping?
Geplaatst door: Rob
, Datum:
25.01.2026 11:19
Als je met eigen kampeermiddel gaat, kan je toch altijd verkassen als de camping je niet aanstaat ?
Als je voornamelijk de bergen in gaat, zou je ook Castellane kunnen overwegen, met zijn vele campings. Dan zit je weliswaar niet aan een meer, maar wel aan de rivier de Verdon. Vanaf Castellane naar het westen zijn er veel kano-campings.
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
25.01.2026 11:44
, Datum:
31.01.2026 12:02
Bedankt om te helpen meedenken!
Lac du Verdon hebben we vorig jaar gedaan, prachtig was dat daar!
Dat is de reden dat we nu denken aan Lac de serre Ponçon, ook daar ziet het er adembenemend mooi uit!
Geplaatst door: jeanne 
, Datum:
31.01.2026 12:43
Camping La Garenne in Crots zijn we lang geleden geweest, mening hier. Is een eenvoudige camping met gedeeltelijk ook schaduw. Wij stonden op groot open veld. Veel jongeren aanwezig. En van alles te doen en te zien in de buurt, mooie omgeving!
Geplaatst door: J
, Datum:
31.01.2026 21:53
Geplaatst door: ® Wim6 
, Datum:
31.01.2026 22:43
Beste Carine,
De camping in Crots, La Garenne, heeft plaatsen onder de dennenbomen (richting stuwmeer) en boven meer in de zon.
Kijk via de camping-luchtfoto naar de camping; dan zie precies hoe de camping in de omgeving ligt.
La Garenne was in mijn tijd een echte surf-camping met tot 15.00 uur een rustige wind en na 15.00 uur een stevige wind.
Wij gebruikten de camping als uitvalsbasis voor wild-water varen op de Durance, Guisane en de Ubaye; allemaal koude rivieren.
Het water in het stuwmeer heeft een prima zwemtemperatuur.
Embrun is dicht bij voor de boodschappen; met de fiets over de dijk.
In Crots een uitstekende pizzeria.
De omgeving biedt een groot aantal uitdagende wandelingen, zonder gevaarlijk te worden.
Ook mooie plekken om te bezoeken.
Hoe nu de camping qua sanitaire is, weet ik niet.
Met vriendelijke groet, Wim Janssen
Met veel plezier een aantal jaren op deze camping gestaan.
Geplaatst door: Fam bomei 
, Datum:
05.02.2026 13:38
camping les Tourelles vlakbij Embrun is ook een optie. Een eenvoudige camping maar grote plekken en veel plekken schaduw. Is al wel 4 jaar geleden dat wij er waren. Mooie mix van Fransen en Nederlanders.