Geplaatst door: holger 
, Datum:
01.04.2026 13:29
Wij gaan binnenkort naar Monaco en verblijven op een camping net buiten de stad. Wij verblijven op Camping La Laune bij Monaco. Nu zijn we benieuwd waar je het beste kunt parkeren als je Monaco in wilt.
Heeft iemand tips voor een goede en betaalbare parkeerplek in of vlak bij het centrum? Liefst een parkeergarage of plek die handig is als je de stad te voet wilt verkennen. Ik zag dat er zo'n 40 garages zijn in Monaco https://www.car-parking.eu/france/monaco , maar welke is aan te raden?
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
01.04.2026 16:52
Voor een dagje Monaco zou ik in jouw geval vooral kijken naar Parking du Chemin des Pêcheurs of Parking des Salines. Die twee zijn het handigst als je de stad te voet wilt verkennen, en ze liggen beide op een logische plek voor sightseeing.
Beste keuze per situatie
Parking du Chemin des Pêcheurs: beste keuze voor Monaco-Ville, het paleis en het Oceanografisch Museum. Vanuit deze garage loop je heel makkelijk het oude centrum in, dus dit is meestal de prettigste optie voor een wandelbezoek.
Parking des Salines: handig als je een wat modernere, aan de westkant gelegen garage wilt, vlak bij de Jardin Exotique. Deze is ook goed als je Monaco binnenrijdt vanaf de westkant en daarna met de lift of te voet verder wilt.
Parking Condamine / Place d’Armes / Quai Antoine 1er: dit zijn goede alternatieven als je meer richting haven, markt of centrum wilt zitten. Voor een centrale ligging zijn ze praktisch, maar ze zitten vaak iets minder “oud stadsdeel”-gericht dan Chemin des Pêcheurs.
Grimaldi Forum Parking Garage: handig voor Monte-Carlo en het oostelijke deel van Monaco, maar minder ideaal als je vooral het historische centrum wilt lopen.
Prijs en praktisch
Monaco heeft relatief uniforme parkeertarieven: meestal rond €2,70 per uur, met enkele duurdere uitzonderingen op toplocaties. Voor een volledige dag moet je grofweg rekenen op €30–35 bij veel openbare garages.
De meeste garages zijn 24/7 open en betalen kan doorgaans met kaart of contactloos. On-street parkeren is in Monaco beperkt en meestal maar voor korte duur, dus voor toeristisch bezoek is een parkeergarage echt de beste keuze.
Mijn advies
Als je Monaco voor het eerst bezoekt en vooral voetgangersvriendelijk wilt parkeren, kies dan:
Parking du Chemin des Pêcheurs voor Monaco-Ville en de klassieke highlights.
Parking des Salines als je liever ruimer en aan de westkant parkeert.
Parking Condamine / Quai Antoine 1er als je centrum en haven wilt combineren.
De garage die ik het meest zou aanraden voor jullie plan is dus Parking du Chemin des Pêcheurs: die ligt het best voor een korte, efficiënte wandeling door het oude Monaco.
Geplaatst door: Diny 
, Datum:
03.04.2026 09:09
En als je een tolbadge hebt kan je in sommige parkeergarages ook met de badge betalen. Even kijken op de site van jullie badge.
Geplaatst door: Marcel 
, Datum:
05.04.2026 15:25
Hallo.
In Monaco (Centrum) zijn voldoende parkeer garages. En ook betaalbaar.
Maar effe een foto hier van of leg het punt vast in, met je mobieltje, Maakt het een stuk makkelijker om je auto terug te vinden.
Wij zijn ook wel eens naar Monaco geweest. Toen we op nabij gelegen camping lagen.
Mooie stat vond ik om een dag er te zijn.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
05.04.2026 16:10
Wij stonden jaren geleden op een camping een eindje van Monaco af....zijn naar een plaats gereden waar een station was met een rechtstreekse verbinding naar Monaco. Daar gemakkelijk de auto neer kunnen zetten en toen dus met de trein. Super gemakkelijk, je hoeft geen P te zoeken en op terug reis uitrusten in de trein. Monaco en de belangrijkste hoogtepunten zijn best gemakkelijk te bezoeken .
Geplaatst door: Jolanda 
, Datum:
05.04.2026 17:46
Als je naar Monaco gaat pak dan ook gelijk Eze mee. Een prachtig oud dorpje en zeer de moeite waard.