Problemen met tolbadge wanneer kenteken duplicaatcode (1tje) heeft?
Geplaatst door: Fien
, Datum:
16.04.2026 19:04
Weet iemand als je een duplicaatcode (het 1tje) op de kentekenplaat hebt, een probleem is met de tolbadge? Dus dat het kenteken niet goed geregistreerd kan worden, en dat het tolpoortje niet open gaat, of met de “péage flux libre”?
Wij hebben een fulli tolbadge en reden (met onze vorige auto, zonder dat 1tje) altijd zonder probleem door bij de ‘oranje t’ dus zonder te stoppen. Onze huidige auto heeft nu een kenteken met een 1tje…
Gaat dit problemen opleveren, aangezien ik dat 1tje niet op registratie kenteken kwijt kan.
Geplaatst door: ® Janeway 
, Datum:
16.04.2026 19:49
Volgens mij gaat het poortje open via de badge en niet via je kenteken.. Maar of dat echt zo is weet ik eigenlijk niet.
Geplaatst door: Fien
, Datum:
16.04.2026 19:57
Ik dien wel het kenteken te wijzigen in de account gegevens, dus neem ik aan dat het op kenteken gaat… Maar weet het ook niet zeker, van daar mijn vraag.
Geplaatst door: Elfriede 
, Datum:
16.04.2026 22:35
Wij lenen regelmatig onze badge uit aan onze zoon. Hij kan zonder problemen met zijn auto, die een ander kenteken heeft dan onze auto, door de tolpoorten.
Je badge wordt gescand.
Wel moet het kenteken op je badge vermeld staan als je op een Flux Libre traject rijd
Als je dat 1tje niet kan registreren op je badge, dan is de enige oplossing het gewoon gaan proberen en zien of het werkt.
Geplaatst door: Karin 
, Datum:
17.04.2026 16:39
Fulli heeft meerdere badges en het kan natuurlijk zijn dat jij nog een oude hebt die niet op kenteken staat. Ook bij de nieuwere badges, die dus wel op kenteken staan, maakt die 1 niets uit. Dat is namelijk een code voor de RDW en voegt verder niets toe. Geen zorgen dus.