Geplaatst door: Fien
Datum: 16.04.2026 19:04
Weet iemand als je een duplicaatcode (het 1tje) op de kentekenplaat hebt, een probleem is met de tolbadge? Dus dat het kenteken niet goed geregistreerd kan worden, en dat het tolpoortje niet open gaat, of met de “péage flux libre”?
Wij hebben een fulli tolbadge en reden (met onze vorige auto, zonder dat 1tje) altijd zonder probleem door bij de ‘oranje t’ dus zonder te stoppen. Onze huidige auto heeft nu een kenteken met een 1tje…
Gaat dit problemen opleveren, aangezien ik dat 1tje niet op registratie kenteken kwijt kan.
Geplaatst door: ® Janeway
Datum: 16.04.2026 19:49
Volgens mij gaat het poortje open via de badge en niet via je kenteken.. Maar of dat echt zo is weet ik eigenlijk niet.
Geplaatst door: Fien
Datum: 16.04.2026 19:57
Ik dien wel het kenteken te wijzigen in de account gegevens, dus neem ik aan dat het op kenteken gaat… Maar weet het ook niet zeker, van daar mijn vraag.
Geplaatst door: Elfriede
Datum: 16.04.2026 22:35
Wij lenen regelmatig onze badge uit aan onze zoon. Hij kan zonder problemen met zijn auto, die een ander kenteken heeft dan onze auto, door de tolpoorten.
Je badge wordt gescand.
Wel moet het kenteken op je badge vermeld staan als je op een Flux Libre traject rijd
Als je dat 1tje niet kan registreren op je badge, dan is de enige oplossing het gewoon gaan proberen en zien of het werkt.
Geplaatst door: Karin
Datum: 17.04.2026 16:39
Fulli heeft meerdere badges en het kan natuurlijk zijn dat jij nog een oude hebt die niet op kenteken staat. Ook bij de nieuwere badges, die dus wel op kenteken staan, maakt die 1 niets uit. Dat is namelijk een code voor de RDW en voegt verder niets toe. Geen zorgen dus.
Geplaatst door: martijnS
Datum: 21.07.2026 11:39
fulli tolbadge is NIET kenteken gekoppeld.Dit geld alleen voor portugal en Italie.
https://www.fulli.com/nl/hulp-contact/badge-meerdere-voertuigen
Geplaatst door: Herman
Datum: 21.07.2026 11:42
Dat is dus oppassen bij de flux libre. Die werkt n.l. op kenteken.
Geplaatst door: ® 72grande
Datum: 21.07.2026 12:16
Het blijft een hardnekkig misverstand, maar Flux Libre werkt niet op kenteken. Het systeem detecteert je badge (die piept dan ook) en zo wordt de tol verrekend. Een kenteken komt pas aan de orde als je geen badge hebt of als het systeem de badge niet kan detecteren (daarom wordt op de A13 ook met borden langs de weg gewaarschuwd om de badge op de voorgeschreven manier aan de voorruit te bevestigen en er niet los mee te gaan zwaaien).
Het kenteken in je account invoeren is een back-up, in Italië bijvoorbeeld staan de slagbomen nogal eens open. Maar dat kenteken kun je voor je reis wijzigen als je met een andere auto zou gaan en later ook weer terugzetten.
Een terzijde: ik reed een paar weken terug vanaf Caen een stukje A13 en daarna de A29 (ook daar Flux Libre) en ik vond het een bijzonder krukkig systeem. Betonblokken om de weg te versmallen en een snelheidsbeperking (70 op de A13 en zelfs 30 op de A29). Op deze manier heeft het nauwelijks zin, zou ik denken en ik zou de SANEF adviseren eens in de USA te gaan kijken waar ze al jaren zonder problemen tol heffen zonder tolstations ...
Geplaatst door: Cornelis
Datum: 21.07.2026 14:35
Vorige week reden wij bij de Flux Libre A13 / A29. Die betonblokken en wegversmalling leek ons het oude tolstation wat ze aan het verwijderen waren. Kan dat het zijn?
Geplaatst door: martijnS
Datum: 21.07.2026 14:48
Dat klopt oude station.
Geplaatst door: ® 72grande
Datum: 21.07.2026 15:43
Ja, dat klopt, van het oude tolstation, maar op de A13 werkt die Flux Libre vanaf december 2024, dat is anderhalf jaar. Zolang is er niet nodig om een paar slagbomen, vluchtheuvels en hokjes te verwijderen. Kennelijk kan het systeem geen op normale snelheid rijdende auto's over meerdere banen aan. Ik ben benieuwd hoe het er op de A79 uitziet.