Route napoleon of alternatief
Geplaatst door: Andre 
, Datum:
09.06.2026 11:56
Hallo allemaal!
Ook hier komen we steeds dichterbij de zomervakantie en dit jaar word het de provence. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een vouwwagen en route napoleon? Ik weet dat je er met een caravan niet mag komen en dat je er wat langer over doet begrijp ik ook. Ons trekkend voertuig zou het aan moeten kunnen maar ik hoor graag wat recente ervaringen van jullie mbt veiligheid. We rijden met vouwwagen en het schijnt een schitterende route te zijn.
Groet andre
Geplaatst door: Johann 
, Datum:
09.06.2026 12:16
Wil je veilig en comfortabel met de caravan rijden? Kies dan voor de door de ANWB en experts aanbevolen route via de N75 / D1075 (via de Col de la Croix Haute).Overigens is de N85 niet verboden voor caravans echter het wordt wel afgeraden. Met een vouwwagen zou de N85 geen probleem moeten zijn. Goede reis.
Geplaatst door: Fam bomei 
, Datum:
09.06.2026 16:09
wij hebben met de vouwwagen (combi-camp)deze route 2 keer gereden en dit was prima te doen.
Dus als dit je een mooie route lijkt om te rijden gewoon doen.
Geplaatst door: Mermaidje 
, Datum:
10.06.2026 18:51
We hebben t een paar keer gereden, ook per ongeluk. De laatste keer viel het ons op hoe pittig het voor de auto was. We reden met een bagage aanhanger.
Er zijn genoeg alternatieven. Op een drukke dag kan je er echt lang onderweg zijn met veel oponthoud. Succes met t maken van een goede keuze.