Rouen route caravan en camper
Geplaatst door: JanH 
, Datum:
04.07.2026 18:35
Van noord naar zuid dus Amiens richting Le Mans stuurt Googe Maps ons via de juiste route dus zonder lage tunneltjes.
Als je echter vanuit zuidelijke richting komt dan kan het misgaan als je op je navigatie vertrouwt want volgens Google moest ik.de afslag ELBEUF ROUEN CENTRE volgen.
Ik wist dat dit niet moest en ben doorgereden en heb de duidelijke blauwe borden boven de weg AMIENS aangehouden.
En dat is de juiste route.
Dus noord zuid houdt Le Mans aan en zuid noord volg Amiens.
Geplaatst door: ® Johan 
, Datum:
05.07.2026 12:21
Google Maps past de route (die mogelijk toch al niet geschikt was voor caravans) soms aan aan de hand van de drukte op de weg. Daarbij wordt geen rekening gehouden met een caravan en kan je voor vervelende verrassingen komen te staan.
Geplaatst door: Herman 
, Datum:
05.07.2026 20:39
Er is al heel veel over geschreven, dus nog maar een keer. Google maps houdt geen rekening met caravan of camper. Hiervoor heb je dus een navigatie systeem of app nodig die dit wel ondersteunt. Maar let op, mijn TomTom Exclusief stuurde mij met een caravan toch een middeleeuws stadje in, waardoor het nodig was de caravan af te koppelen en met de mover door een heel smal straatje te manoeuvreren.
Geplaatst door: ® Renee 
, Datum:
06.07.2026 21:19
O ja, zo'n Google actie hebben we 2 jaar terug gehad. Stonden we ineens toch op de snelweg bij de hoogte poortjes voor die te lage tunnel. Een aardige onderhoudsman heeft ons toen door een servicehek aan de zijkant van de weg af geholpen.
Vervolgens 3 rondjes door versailles gereden omdat maps ons steeds weer die kant op wilde hebben. De ouderwetse Michelin atlas bood uitkomst. Er reden meerdere Nederlanders met caravans rondjes daar.
Op dat moment was t niet grappig, later wel een smeuïg verhaal 😄