Geplaatst door: ® Doortje
Datum: 30.07.2026 12:07
Als ik internet moet geloven, dan moet ik onze 9-jarige kerngezonde labrador goed beschermen tegen zandvliegen, muggen, hartworm etc. etc.
Hij gaat dit jaar voor het eerst mee, dus nieuw aandachtspunt voor ons.
Hij krijgt geregeld de pipetjes tegen teken en vlooien, en is uiteraard volledig gevaccineerd.
Let wel: We zijn stapelgek met hem, maar ik heb het idee dat de baasjes ook angst aan gejaagd wordt, zodat ze de knip maar trekken om allerlei dure middeltjes aan te schaffen.
Wat doen jullie om je hond goed te beschermen ?
Geplaatst door: ® Elfie
Datum: 30.07.2026 13:42
Wat jij doet en dan bij thuiskomt meteen een wormenkuurtje. Ze is inmiddels 14 en nog kerngezond. We hebben wel ooit een galgo uit Spanje gehad en die had wel het een en ander daar opgelopen in zijn vorige leven. Is niet oud geworden. Dus er speelt wel degellijk van alles daar. Spul tegen teken is al erg belangrijk.
Geplaatst door: Lia
Datum: 30.07.2026 16:00
Gewoon milbemax geven.
Is geen bang makkerij maar de waarheid.
Voor een paar euro bescherm je je hond.
Voor je op vakantie gaat een pilletje en bij thuiskomst
Geplaatst door: ® Annette
Datum: 30.07.2026 21:51
Milbemax tegen (hart)wormen en pipetjes van Advanti tegen teken en zandvliegen. Niet alle pipetjes beschermen tegen de zandvliegen dus daar moet je goed op letten.
Geplaatst door: Marijke
Datum: 31.07.2026 10:03
Pipetjes of bandjes nemen die ook bescherming bieden tegen hartworm. Daar kunnen ze juist heel erg ziek van worden of erger. Het kost wat, maar dat moet je er maar voor over hebben.
Datum: 31.07.2026 14:23
Ik heb inmiddels Milbemax gehaald bij de dierenarts.
Dank je wel allemaal voor de reacties en adviezen
Geplaatst door: Labrador
Datum: 31.07.2026 20:10
Kijk ook ff bij je reisverzekering of je Labrador is mee verzekert
Die van ons moest ooit in Frankrijk naar de dierenarts
Dat was A heel veel goedkoper als dat het in NL zou zijn geweest
Maar B het viel geheel binnen de dekking vd reisverzekering ,dus vergoed
In NL had ik het zelf moeten betalen
Ik wens je Labrador en jullie veel (water) plezier toe
En blijf gezond
Geplaatst door: Saskia4
Datum: 01.08.2026 19:23
@Doortje, heb je ook iets tegen zandvliegen? Of zit dat bij de pipetjes in die je hebt? Wij vinden het super leuk dat onze Labrador mee kan. We moesten hem de 1e keer wel tegen Rabiës inenten, dat deden we eerder nooit.
Hij heeft een Seresto band om en we ontwormen (Milbemax)hem bij vertrek, bij thuiskomst en na een maand. (Advies dierenarts). Pipetjes werken bij hem niet helaas, daarom heeft hij de band om.
Fijne vakantie gewenst met je hond.
Datum: 04.08.2026 22:38
Onze hond (mix labrador) heeft 2 tabletten Milbemax gehad en krijgt er nog 2 na de vakantie.
Beschermt tegen bijna alle soorten wormen
En hij heeft een scalibor halsbandje om
Tegen muggen, teken en zandvliegen
Geplaatst door: ® Janeway
Datum: 05.08.2026 12:45
Wij geven altijd vectra 3d werkt ook tegen zandvliegen ed. En bij thuiskomst ontwormen.