Geplaatst door: Brambo1963
Datum: 13.08.2026 19:20
Hallo,
In mijn tijd als kampeerder (15-25 jaar geleden) heb ik deze site geregeld bezocht. Het kamperen gebeurt alleen nog af en toe voor een weekendje, maar voor het eerst hebben we weer een reisgenoot die afhankelijk van ons is. En wij van hem (mix Labradoedel / Tibettaanse T). Het plan is namelijk om met hem naar Frankrijk te gaan in een vakantiehuisje / appartement (alleenstaand of met enkele andere huisjes / appartementen). Wensen: mooie streek voor wandelen met de hond, bij voorkeur wat heuvelachtige of bergachtige omgeving, 1 leuk dorp binnen 10 minuten met de auto met het liefst meerdere restaurantjes en leuke lokale shops, streek met 25+ C eerste 2 weken september, zwemwater in de buurt, wat andere leuke dorpjes binnen 30-60 minuten.
Hebben jullie leuke tips voor een streek of uitvalsbasis? Of misschien zelfs voor een vakantiehuisje, B&B of appartement. Het liefst ook een locatie waarbij je niet eerst de auto in hoeft om met de viervoeter aan een wandeling te beginnen.
Ik heb al gezocht op Air B&B, Booking.com, vakantiehuisje, maar het zoekgebied is nog te groot, waardoor ik het spoor bijster raak. Wie helpt mij een beetje op weg om het wat in te kaderen? Tips voor leuke websites zijn ook welkom.
Vriendelijke groet!
Bram
Geplaatst door: Renee
Datum: 18.08.2026 17:32
Wellicht cynocamp terre neuve in de Ardèche. Behalve een camping hebben ze ook gites en chambres.zat te wandelen in de omgeving, leuke plaatsen in de omgeving.
Geplaatst door: ® irenem
Datum: 18.08.2026 20:57
Misschien in de Alsace.
Wij zijn afgelopen juni op een camping in Obernai geweest. 10 minuten lopen naar het gezellige dorp waar veel mogelijkheden zijn om te eten drinken,winkelen. Kleine supermarkt in het centrum en de grote Leclerc op 5 minuten met de auto denk ik.
Voldoende wandel opties in de directe omgeving.
Veel mooie kastelen, leuke plaatsen Colmar, Riquewihr of Eguisheim om te bezoeken.
Wij hebben gekampeerd, maar ongetwijfeld zijn er gites of zoiets.