Geplaatst door: Roelof
Datum: 18.08.2026 15:15
Ik rij donderdag 20-8 met de caravan vanaf de A20/A71 (Frankrijk) richting de A1. Ik heb een overnachting geboekt op camping Sorel. Ik rij normaal via de route Francielinne N104). Nu zie ik dat een flink gedeelte van de Francielinne richting het westen/noorden is afgesloten. Wie heeft er goede tips voor een andere route.
Geplaatst door: ® 72grande
Datum: 18.08.2026 16:18
Wat ik nu zo snel zie is dat de verbinding tussen de A5 en de A5b is afgesloten. Geen groot stuk, maar wel lastig als je die route wilt rijden. Als je de A20/A71 afrijdt, kom je (lijkt mij) op de A10 terecht en dan zou ik ook zonder afsluiting de oostelijke omweg via de N104 wel erg om vinden en die niet snel kiezen. Maar goed, dat was de vraag niet. Het meest logisch is volgens mij de A10 afrijden tot de A6 en dan via de A6b de Boulevard Périphérique op en die via de A3 weer verlaten. Dan zal je best wat stremming kunnen tegenkomen, maar het scheelt veel omrijden.
Wat ook kan is na de samenkomst van de A10 en A6 rechtsaf de A86 opgaan en die via een stukje A4 vervolgen tot de A3. Maar deze route is vaak drukker.
Als je toch echt de N104 wilt hebben zou je een stukje van de snelweg af moeten en dan via Pithiviers en Melun kunnen rijden. In Melun pak je dan, via de A5b, de N104 weer op.
Succes donderdag!