camping mas de la cam (St. Jean du Gard) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: carine 
, Datum:
04.05.2005 16:51
Wij hebben gereserveerd van 20 juli t.e.m. 2 augustus op bovenvermelde camping. We gaan namelijk met de tent. Wie gaat er nog naar deze camping in deze periode. We zijn een gezin met een jongen van 10 jaar. Is dit een leuke camping en wie heeft er nog tips voor uitstapjes dat we zeker niet mogen missen.
Alvast bedankt!
Geplaatst door: Arie
, Datum:
05.05.2005 10:02
Mas de la Cam is zeker een leuke camping. Zwembad, rivier waar je in kunt zwemmen, prima sanitair, bar. De Leiding is een Frans/Nederlands stel. Vrij veel nederlandse kinderen, dus prima om vriendjes te vinden. De markt in St Jean op dinsdag 's ochtends is groot en druk bezocht (wel vroeg gaan, want na de middag is is niets meer). Een tocht over de Corniche des Cevennes via Florac door de Gorges du Tarn naar Millau is een aanrader. Kijk verder ook op:
http://www.anduze.nl
http://home.tiscali.nl/langerei/
http://www.toerisme-frankrijk.nl/Languedoc-Roussillon.htm
Een dagje naar de midellandse zee is ook prima te doen (palavas-les-flots of La Grande Motte op 85-100 km van St Jean du Gard.
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
05.05.2005 12:17
Wij vonden het een dramacamping. De plekken zijn nadat ze camping van het jaar zijn geworden verkleind. De leiding (Suzanne en Christophe)niet capabel. Winkel klein en slecht voorzien. Spelende kinderen (4 jaar) in het zwembad werden door schoonmoeder verjaagd. Onze slechte ervaringen, net als die van enkele anderen uit de periode dat wij er zijn geweest, zijn van deze site gehaald dus niet meer na te lezen. Het gaat te ver om ze hier allemaal op te sommen, en ik hoop van harte dat jullie het er wel naar je zin hebben. Wij zijn na een kleine week doorgereden naar Ramatuelle. O ja, zelfs nadat we de rekening hadden voldaan waren de passen om de poort uit te rijden geblokkeerd, dus konden we niet eens gezellig uit eten. Want het eten op de camping was niet veel.
Geen prettige ervaringen dus, maar ook daarvoor is een forum bedoeld neem ik aan. En ik hoop van harte dat jullie een leuke vakantie hebben, want die van ons was niet best daar en dat gun je niemand.
Geplaatst door: Henk
, Datum:
05.05.2005 12:38
Ik heb vorig jaar de camping bezocht en ik kan het niet met Angelique eens zijn. Ik heb met de eigenaar gesproken over een aantal incidenten die zich op de camping voorgedaan hadden. Christophe is een reele vent die probeert om het iedereen naar de zin te maken. Om dat in goede banen te leiden kan het niet zo zijn dat iedereen er maar een zooitje van kan maken. De meeste mensen komen er voor hun rust en hebben geen trek in lawaai en glasscherven en dat de campingbeheerder de jeugd op hun gedrag aanspreekt is vanzelf sprekend (en vernielingen zijn natuurlijk helemaal niet acceptabel). Dat de meningen van een groepje mensen die hierop aangesproken werden zijn verwijderd vind ik prima, want van objectiviteit was niet zoveel sprake. Inderdaad, toen Mas de la Cam camping van het jaar werd kwamen er mensen op af die een verkeerde verwachting van de camping hadden. Ik denk dat de leiding er heel wat van geleerd heeft. Moeder's stond bij de receptie en is inderdaad een beetje formeel, maar dat zie je vaak in Frankrijk en daar is op zich niets mis mee. Ik zou het niet weten of de plaatsen zijn verkleind, maar ze zijn in elk geval voldoende groot (sommige zijn wat kleiner en andere weer wat groter). Afgelopen jaar was het er prima vertoeven. De ligging is prachtig en de voorzieningen is zijn prima. De meningen over 2004 zijn ook allemaal positief.
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
05.05.2005 20:44
Beste Henk,
Wat een insinuaties meteen. De zaken die je opsomt zijn ook de zaken waar wij ons verre van houden. Zoals ik al zei, jammer dat onze bevindingen eraf zijn gehaald, dan had je een beter beeld gekregen. Maar om meteen dergelijke zaken bij ons in de schoenen te schuiven gaat me wat ver. Wanneer de eigenaren mensen aanpakken die zich aan dergelijke zaken schuldig maken zal ik ze hier alleen maar in steunen!
Hier laat ik het maar bij om nog meer overtrokken reacties te voorkomen.
Geplaatst door: Daniel
, Datum:
06.05.2005 08:06
Henk,
Sinds wanneer zijn meningen objectief? Deze zijn per definitie subjectief! Een 8 is net zo persoonlijk als een 3 of een 4. Als ik ergens naaartoe wil, lees ik ook graag waneer er iets niet in de haak was. Dat is toch de kracht van deze site? En dat het in 2004 prima was, komt wellicht wel door de slechte berichten uit 2003 en dat ze ervan hebben geleerd. Dus mensen, vooral uw mening geven! Lang leve subjectiviteit!
Geplaatst door: Anita 
, Datum:
04.06.2005 23:38
Dit wordt voor ons het derde jaar dat wij op de Mas de la Cam staan, wij zijn er ook in de door Carine genoemde periode. Met drie zonen van 13, 10 en 5 jaar. Het bevalt ons zeer goed op de camping en in het gebied. Onze favoriete uitstapjes:
- de markt in St.Jean du Gard (di) of de markt in Anduze (do) inderdaad
vroeg gaan, voor elven loop je tussen de Fransen, daarna wordt het erg
druk met alle toeristen.
- een dagje naar het strand van bijv. Palavas, het is een uurtje rijden,
stokbrood en verse jambon kopen we onderweg in de grote supermarkt van
Lunel waar je langs komt. Parkeren (als je bijtijds gaat, is er nog plaats
genoeg) de duinen over en je staat op het strand.
- Winkelen, in de grote Carrefour-hypormarché of de Intersport (volop
uitverkoop -SOLDES- in deze periode, heb er al leuke sportkleding gekocht
voor het hele gezin), we zijn het centrum van Ales nog niet in geweest,
maar ik heb er goede dingen over gehoord.
- en wat dacht je van lekker op de camping blijven, in onze vorige vakanties
was het heerlijk warm weer en persoonlijk lig ik dan liever aan het
zwembad of te dobberen op mijn luchtbed in de rivier, dan dat ik actief
uitstapjes ga maken!
Veel plezier en wellicht zien we elkaar nog op de Mas de la Cam!
Groetjes, Anita
Geplaatst door: Siem 
, Datum:
14.06.2005 00:25
Ik heb begrepen dat je, om op de camping te komen een heel smal bruggetje over moet. Weet iemand hoe breed dit bruggetje is.
Geplaatst door: Daniel
, Datum:
14.06.2005 10:35
Dit bruggetje is net zo breed als een smalle rijbaan. Oogt alleen smal doordat er geen reling aan zit. Gewoon rechtdoor en er is niks aan de hand. Met onze caravan van 2,30 breed was het geen probleem. Er gaan ook vrachtwagens overheen, dus maak je geen zorgen. Optisch bedrog.
Geplaatst door: Bert 
, Datum:
15.06.2005 13:07
Carine,
Een bezoekje aan het bamboebos met de stoomtrein mag niet ontbreken in jullie vakantie, heel erg mooi. Verder een bezoekje aan de steenkolenmijn(museum)in Anduze of Ales is ook heel leuk.
Veel plezier
Geplaatst door: ® Carine 
, Datum:
15.06.2005 13:39
Anita,
Mag je ook op deze camping barbequen met houtskool. Want sommige campings laten enkel barbeque toe op electriciteit.
Geplaatst door: Richard
, Datum:
15.06.2005 14:14
Wij zijn hier ook geweest en de omgeving is geweldig! Helaas heb ik met de eigenaar ook al slechte ervaringen. Wij moesten vrij snel na aankomst weer weg, persoonlijke en goede redenen overigens, maar naar de reden werd niet gevraagd, alleen de bitse opmerking dat we voor 3 weken gereserveerd hadden en dus ook nu (na 3 dagen) voor 3 weken gingen betalen anders werd de politie erbij gehaald (dit was Cristophe's openingszin.....) Net als bij een eerdere reactie genoemd: de slagboom werd geblokkeerd tot nadat we betaald hadden (3 weken betaald, ik kreeg er nl. geen woord tussenin en had ook geen zin in toestanden) en wilden weggaan. Camping is geweldig, er moest alleen een hele andere leiding op zitten... Ik hoop dat Suzanne, Christophe en de schoonmoeder ondertussen wat "soft-skills" hebben bijgeleerd, dan kan het nog leuk worden daar, maar ik neem het risico niet: ik zal er nooit meer komen...
Geplaatst door: Chris 
, Datum:
22.06.2005 15:00
Zijn er verschillende jaren geweest met 2 kinderen (nu 6 en 8). Perfekte camping, supervriendelijke eigenaren en mevrouw achter de balie, leuk spelen en zwemmen in zwembad en rivier. Lekker vissen. Plaatsen waren meer dan groot genoeg voor onze toch al grote tent. Campingwinkel alles in te krijgen wat noodzakelijk is voor de gewone levensbehoeftes. Inkopen voor warme maaltijden, salades etc. moet je naar het dorp. Ik verwacht ook geen supermarkt op een camping. Schone WC's. Door omstandigheden kunnen we dit jaar niet op vakantie anders was het beslist weer "Mas de la Cam" geworden. Kan helemaal niet negatiefs verzinnen. Gewoon perfekt.
........................
En als je reserveert en je gaat eerder weg, om wat voor reden dan ook, dan betaal je gewoon de gereserveerde tijd. Moet je normaal gesproken ook met alles wat je reserveert. Maar daar is in het verleden al meer dan genoeg over geschreven met sommigen mensen.
Geplaatst door: Chris 
, Datum:
22.06.2005 15:04
Carine,
Heb in de jaren die we daar gestaan hebben, mensen wel zien barbequen met houtskool. Toen het erg droog begon te worden kwamen ze wel zeggen dat het niet meer mocht.
Geplaatst door: ® carine 
, Datum:
22.06.2005 18:03
Bedankt chris. Nu weten we dat we onze barbecue mogen meedoen. 't is toch zo lekker om te barbecuen.
Geplaatst door: claar 
, Datum:
22.06.2005 18:10
over barbecue op de camping,kun je niet beter de camping een e-mail sturen en rechtstreeks vragen? misschien mag het niet vanwege de brandveiligheid! je bent tenslotte in de cevennen, succes
Geplaatst door: Annemieke
, Datum:
22.06.2005 18:39
Mijn ouders zijn net vanmiddag teruggekomen van deze camping en hebben de afgelopen weken regelmatig de bbq aangehad. Het mag op dit moment dus wel.