Geplaatst door: ® Irene 1
Datum:
15.02.2010 19:02
Geplaatst door: karina
Datum:
18.02.2010 21:43
Hoi Irene
wij gaan in de mei naar yellow village Paris Ile-de-France
Bij Parijs dus
woon ook nabij Eindhoven en volgens mi is dat om en om ook een km of 600 rijden
Toch een stad om te gaan bezoeken.
Wij doen dit nu voor de tweede keer met twee kleine kindertjes en dat is altijd reuze leuk
Succes met zoeken
Geplaatst door: mar
Datum:
18.02.2010 22:03
moet het in Frankrijk zijn? Berlijn is bv 650 km.
Datum:
20.02.2010 12:16
Hoi Karina, Parijs hebben we al een tien keer bezocht, blijft een geweldige stad.
Mar, leuke tip, maar het is geen Frankrijk. Hebben ook getwijfeld over Luxemburg, maar nee, Frankrijk trekt het meeste.
Alle tips staan nu ook op Nl-camping, daar kwam een soortgelijke vraag voorbij.
Datum:
15.03.2010 11:48
De cp van Metz heeft een vernieuwde site (link heeft Tineke inmiddels gekregen en geplaatst, waarvoor dank). Daar stond ook een ander contact adres in en op mijn mailtje van gisteren ontving ik vanmorgen al een reactie. En wel deze:
Bonjour Madame.
Ne vous excusez pas car votre Français est magnifique. Le camping municipal est en effet ouvert à partir du vendredi 23 avril à 14H. Si vous souhaitez une réservation, à votre disposition.
Bonne journée.
Cordialement, Marc Flunkert
Vanaf vrijdag 23 april 14 uur is de camping geopend! Goed nieuws dus voor trekkers zuidwaarts en diegene die een korte stedentrip willen doen.
Datum:
08.05.2010 12:05
Bij de meningen was al te lezen dat we uiteindelijk in Selestat zijn neergestreken. Prima municipal, in ongeveer 4 minuten loop je het plaatsje in. Op de heenweg heb ik de camping van Saverne en Obernai bekeken. Beiden netjes, maar voor ons te ver lopen van het centrum.
De camping lag naast een technisch lyceum en toch durfden onze meiden te beweren dat er zo weinig leeftijdsgenoten in de buurt waren. In het overdekte zwembad lagen alleen bejaarden en peuters, ook niet hun doelgroep. Tja ;-)
Selestat ligt erg centraal. De mannen fietsten naar Haut Koningbourg. We bezochten het klooster van Mont Odile (honden niet welkom). Voor verdere tips zie mijn mening over de camping.
De P en R tip was fijn. Mulhouse en Strasbourg hebben we zo bezocht. ( 2 euro en 2.80 euro voor parkeren en reizen)
Vooraf wisten we dat 1 mei veel dicht is. Vrijdags kwamen we aan en vervolgens was op 1 mei alles dicht en 2 mei was een zondag, dus wederom alles gesloten. Voor onze tieners niet zo aantrekkelijk. 8 mei is bevrijdingsdag. Die hadden we nog graag meegemaakt. Vanwege het hele koude en natte weer zijn we uiteindelijk een dag eerder dan gepland teruggereden. Desondanks kijken we terug op een fijne week. Vanwege de mooie omgeving waar zoveel te doen is, willen we zeker nog eens terug.
De camping opent ook in december speciaal voor alle kerstmarkten zijn poorten.
Geplaatst door: Dik Trom
Datum:
08.05.2010 13:18
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=677922&View=my
Nu Amiens weer wordt genoemd kan ik het niet laten om dit weer een keer te plaatsen.
Datum:
08.05.2010 14:39
Mooi Dik Trom! De kathedraal in Strasbourg was erg donker, maar had een bijzonder mooi uurwerk. Maanstanden etc. kon je er aflezen. Verder was het interieur vrij donker en somber. Het raam boven de ingang had mooi glas in lood, zo'n mooie ster/cirkelvorm die je veel ziet.