Route richting Normandie/Bretagne (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Roy
, Datum:
08.07.2014 16:25
Hallo allemaal,
Nu al een tijdje aan het rondsnuffelen hier en al veel interessante tips gevonden. Toch vraag ik me nog een aantal dingen af, wie weet kan één van jullie ons helpen?
Wij rijden op zaterdagochtend 19 juli voor het eerst richting Normandië en dan door naar Bretagne.
* Google maps geeft deze route als eerste optie: Deventer - Breda - Antwerpen - Gent - Lille - Amiens - pont du Normandy - Caen - bestemming..
* Na Gent kan ik ook helemaal langs de kust (via Calais) rijden, is dit een snellere/leukere/kans op minder files route?
* Antwerpen schijnt een druk punt te zijn? Wat zou een goede tijd zijn om daar langs te rijden op een zaterdag?
Alvast bedankt!
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
08.07.2014 16:40
Niet sneller, wel leuker.
Vaak gereden vanuit Noord-Holland ... vanaf Gent richting Calais (kan druk zijn omdat er veel vachtverkeer rijdt dat nog snel met de boot/trein naar Engeland wil voor het weekend) dan Boulogne sur Mer en verder richting le Havre. Delen zijn tolvrij en op andere delen wel tol betalen. Rijdt verder prima. Geen idee of je met een caravan rijdt, maar Caen is echt heel erg ver op één dag! In Guines en Licques zijn goede campings voor één nacht of anders in de buurt van Amiens kijken.
Antwerpen valt best mee... gewoon met de stroom meerijden en goed op de borden letten.
, Datum:
08.07.2014 16:52
Hallo Digi-oma,
Bedankt voor je antwoord. We rijden niet met een caravan..;)
Weet je toevallig hoe de 'spits' is bij Antwerpen op een zaterdag?
Geplaatst door: ® Wim 
, Datum:
08.07.2014 17:00
Ik zou geen breda als optie nemen maar Eindhoven Turnhout Antwerpen
Geplaatst door: ® Irene 1 
, Datum:
08.07.2014 17:01
vakantiespits heb je aardige kans op. Kan op ieder uur ontstaan ;-)
Mooie omgeving ga je naartoe, waren wij vorig jaar.
Geplaatst door: Ikke_76
, Datum:
08.07.2014 17:08
2 jaar geleden naar Normandie geweest.
Wij hebben de route Antwerpen-Lille-Amiens-Pont du Normandy-Caen gereden en dit is ons erg goed bevallen.
Rondom Lille was het toen wel wat drukker en rond Caen, maar voor de rest geen oponthoud gehad. Was prima route!
Veel plezier in Normandie. Wij vonden het erg indrukwekkend (3 weken geweest).
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
08.07.2014 19:11
Op de ring van Antwerpen zijn veel rijbanen naast elkaar en normaal gesproken is dat een constante stroom van verkeer.
Zeker zonder caravan moet dat geen probleem geven al kan er altijd door welke oorzaak dan ook oponthoud ontstaan.
Caen is zeker de moeite waard (er is trouwens een schitterend stadspark met rosarium etc.; een aanrader). Natuurloijk het Museum bezoeken en je zit ook vlak bij Arromanches (bekend van D-Day).
Weet je al waar je terecht gaat komen in Bretagne zelf? Veel plezier gewenst.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
08.07.2014 19:44
Je kunt ook door de Westerschelde tunnel en dan via Terneuzen de richting Oostende aanhouden, dan Calais en zo afzakken. Mooie route
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
08.07.2014 19:59
Mooiste en over het geheel gezien erg rustige route is inderdaad via Duinkerken/ Calais langs de kust vinden wij. Maar via Amiens is ook prima. Op zaterdagochtend in juli heeft Antwerpen natuurlijk geen last van een reguliere spits, maar er kan flink wat vakantieverkeer op de weg zitten. Met een personenauto zonder caravan kun je makkelijk in 1 dag naar Caen rijden (vanaf Utrecht ruim 600 km dacht ik).
Geplaatst door: Jurgen 
, Datum:
09.07.2014 11:07
Mooie tips. Wij gaan de kustroute rijden, waarbij we vanaf Boulogne sur mer de RN rijden. Ben benieuwd, als kind ben ik daar met mijn ouders geweest en kan mij herinneren dat dat een mooie route is.
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
09.07.2014 11:34
Jurgen, de RN is natuurlijk leuk maar voor en mooie route kun je ook op de snelweg blijven. Sterker, verder het binnenland in is het landschap heuvelachtiger dan direct aan de kust. Zeker na Boulogne heb je hele stukken snelweg (a28) door mooi heuvelachtig landschap. En nog 'ns hele stukken zonder tol. Maar ook voor Boulogne is het al grappig rijden (tussen Calais en Boulogne ook mooi heuvelachtig).
Geplaatst door: Lisa
, Datum:
09.07.2014 11:50
Ik ben net aan het kijken en twijfel ook, normaal rijden wij altijd over Calais en Abbeville,maar we vertrekken nu vrijdagavond, over Amiens scheelt 40 kilometer. Ik zou op zaterdag zeker over Calais gaan. En bij Antwerpen de toltunnel pakken daar nooit file.
, Datum:
18.07.2014 09:40
Iedereen bedankt voor de reacties! Het wordt de route via de Liefkenshoektunnel - Calais..
Geplaatst door: mar
, Datum:
18.07.2014 11:07
verstandig Lisa om de liefkenshoektunnel te pakken i.p.v. de ring van antwerpen. inderdaad nooit file via de liefkenshoek. ik wens jullie een mooie route toe voor diegenen die naar het mooie bretagne gaan.