Politie voorkomt inbraak in Nederlandse camper op Autoroute du Soleil (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids 
, Datum:
11.07.2017 08:17
Een Nederlands gezin had mazzel op parking Pont de l'Isère langs de Autoroute du Soleil: de politie zag dat ingebroken werd in de camper van het slapende gezin. Drie man gearresteerd, maar op parkeerplaatsen langs de snelwegen loopt veel meer gespuis rond, waarschuwt de gendarmerie. Zie mijn blog Nederlands gezin had mazzel. Het lag te slapen in camper op parkeerplaats langs de Autoroute du Soleil toen er geprobeerd werd in te breken. Gelukkig zagen surveillerende agenten dat... De gendarmerie waarschuwt, zie mijn blog: http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=10912
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
11.07.2017 11:49
Gewoon een camping pakken voor de overnachting en de kans op overvallen is meteen een stuk kleiner. Dat slaapt een stuk rustiger.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
11.07.2017 16:00
Voor een paar euro's sta je op een camping.
Waarom je leven wagen op een parkeerplaats?
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
11.07.2017 16:47
Een paar euro is wat overdreven. Op een camping heb je ook geen garanties. Kijk maar naar de aanrandingen in de ardeche.
Er zijn genoeg plekken waar je vrij veilig kan gaan staan. Je moet even buiten de toeristische wegen gaan staan.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
11.07.2017 17:05
Ja idd. Ik heb net weer wat campings van mijn lijstje gehaald omdat er zou worden ingebroken. Op een Aire hebben wij nog nooit wat meegemaakt. Het kan gewoon overal gebeuren. Je moet alleen wel een grote en drukke Aire uitzoeken in het hoogseizoen. Ik zou er niet willen staan als er bijna niemand anders staat.
Geplaatst door: ® Irene1 
, Datum:
11.07.2017 18:22
Route du soleil is druk. Gewoon naar een camping. Uitsluiten kun je het nooit, maar daar ben je nog wat beschermd. Wij voelen ons safe met onze hond.
Geplaatst door: Leon
, Datum:
11.07.2017 19:38
Ik vind het eerlijk gezegd ook wel fijner om gewoon op een camping te overnachten! Je kunt op een camping vaak ook nog tot laat aankomen (21.00uur) en vaak vroeg vertrekken (07.00uur). Aangezien wij nooit later dan 18.00uur aankomen en niet eerder dan 08.00uur vertrekken en wij een overnachtingscamping super vinden zie ik ook geen reden om te overnachten op een parkeerplaats. Het lijkt mij stiekem wel keer leuk om te doen, gewoon om de sfeer te proeven.
, Datum:
11.07.2017 22:31
Geplaatst door: ® Janh
, Datum:
11.07.2017 22:40
Gaan we nu alle diefstallen op campings opzoeken of kappen we daar mee.
Geplaatst door: Viola
, Datum:
12.07.2017 00:37
Natuurlijk wordt er in gebroken op campings. Maar ook in huizen, hotelkamers, vakantiehuisjes etc. Alleen heb je veel minder kans op een inbraak op een camping dan op een aire langs de route de soleil. Het argument dat iemand dat al jaren doet, maar er nog nooit last van heeft gehad, klinkt als "opa is al rokend en drinkend 100 geworden, dus roken en drinken is niet ongezond".
, Datum:
12.07.2017 00:49
@Viola: dit is geen Facebook, dus ik kan hier geen like plaatsen. Maar je hebt precies het punt dat ik wilde maken. Ik kan zelfs nog wel ergere misdrijven op campings noemen, maar dan heb je het echt over uitzonderlijke gevallen. Heel erg, maar gelukkig wel zeer uitzonderlijk. Inbraken in auto's, caravans en campers op parkeerplaatsen langs snelwegen komen domweg heel vaak voor. Dat er nog altijd meer mensen geen slachtoffer worden dan wel, dat klopt. Maar het risico is groter dan ik wil lopen. En als dat nu alleen mijn idee was, maar de politie is het er dus roerend mee eens.
Geplaatst door: Adria
, Datum:
12.07.2017 19:48
Hallo,
Wij willen ook gaan overnachten met de caravan. We gaan naar Dordogne. Iemand een goede tip voor een camping onderweg? We vertrekken vanuit Brussel. Bedankt
Geplaatst door: Texel
, Datum:
14.07.2017 23:36
Misschien ligt er nog eentje bij de Lidl: een LED-lampje met bewegingsmelder voor €5,- incl. batterijen. Morgen voor jet laatst!!!!
, Datum:
15.07.2017 00:36
@Adria: deze site heeft een mooie mogelijkheid om op de kaart naar campings te zoeken, daar kun je makkelijk campings langs je route zoeken.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster) 
, Datum:
15.07.2017 08:38
, Datum:
17.07.2017 18:05
, Datum:
17.07.2017 18:12
Geplaatst door: Car2
, Datum:
17.07.2017 20:19
De nep-agent(en) + plus auto even filmen en of foto's maken.
Vervolgens op Youtube, Facebook, Insta, Twitter, etc, etc.
Massaal delen, ook met de echte gendarme